Vozidla Chrysleru jsou náchylné k moci hackerů

Zpravodajství Hardware Vozidla Chrysleru jsou náchylné k moci hackerů

Bez nutnosti jakéhokoliv fyzického propojení, nebo dokonce potřeby znát heslo, se hackerům podařilo vzdáleně za jízdy převzít absolutní kontrolu nad vozidlem. Toto je scénář, který by ne asi každý chtěl prožít a při tom nemá moc daleko od reality. Popravdě už se také něco takového přihodilo. Zatím to však byla jenom taková malá nevinná demonstrace, kterou zinscenovali dva bezpečnostní výzkumníci (Charlie Miller, Chris Valasek) pro novinkový portál Wired. Při demonstraci se nahackovali do vozu Jeep Cherokee, ponejprv začali zlehka a začali blbnout s různými periferiemi automobilu tzn. spouštěli a vypínali klimatizaci, rádio a stěrače, ale pak začalo jít do tuhého, hackeři totiž převzali totální kontrolu nad vozidlem a prakticky odřízli řidiče od jakékoliv činnosti a to od spojení s okolním světem (internetová podpora automobilky), odpojení převodovky a také ač se to zná možná nemožné dokonce elektrické odpojení brzdy.

crash hackers

Takto dopadlo vozidlo po demonstraci napadení hackery (1), Tito dva byli po čas demonstrace v roli těch špatných (2)

Pokud jste tedy majitely nových vozidel prošpikovaných elektronikou a nahnal jsem vám pořádný strach, můžu vás zase uklidnit způsob, jak se takhle nabourat do auta se našel pouze u vozidel od automobilky Chrysler vybavených službou UConnect, kterých jen tak mimochodem jezdí po světě odhadem 471 tisíc. Tato služba by primárně měla posloužit automobilce a jejich technikům zjišťovat technické parametry vozidla pro rychlou identifikaci problému i na dálku, ovšem díky bezpečnostní chybě lze vnitřní program vozidla upravit a posléze kompletně převzít. Naštěstí už byla vytvořena jakási záplata, která by měla tuto bezpečnostní hrozbu zažehnat. Problém avšak je, že musí být nahrána přímo jako jakýsi firmware do automobilu a nelze to udělat vzdáleně. Proto je nasnadě otázka jestli by Chrysler neměl této chyby využít a například „ovládnutím“ vnitřního multifunkčního displaye upozornit řidiče na kritickou chybu a donutit je k návštěvě autorizovaného servisu.

Zdroje obrázků použitých v článku:
miniatura: clker.com
(1) extremetech.com
(2) wired.com


 

  Aktivity (2)

Zprávu pro vás napsal Gabriel Mastný 23.7.2015 22:52
Avatar

Miniatura
Všechny články v sekci
Zprávy ze světa hardwaru

 

 

Komentáře

Avatar
MadaraCZech
Redaktor
Avatar
MadaraCZech:

To je přesně ten důvod, proč nechci mít všechny věci "chytré".

 
Odpovědět  +3 23.7.2015 22:59
Avatar
Michal Vašíček
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na MadaraCZech
Michal Vašíček:

Nejde o to, že je to chytré. Jde o to, že to mělo sloužit k informování a přitom to mohlo měnit nastavení auta. Kdyby to umělo jen, co to umět má (ale opravdu na úrovni elektroniky, ne na úrovni programu), nic takového by se nedalo.

Odpovědět  -1 23.7.2015 23:50
Příspěvek může obsahovat stopy arašídů, sarkasmu a sóji.
Avatar
MadaraCZech
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Vašíček
MadaraCZech:

I kdyby to mělo sloužit k informování, nechci, aby kdokoliv věděl, kde se moje věci nacházejí.

 
Odpovědět  +2 24.7.2015 0:57
Avatar
Odpovídá na MadaraCZech
Denis Homolík (Alfonz):

Na jednu stranu to má, ale jen malé riziko, že ta funkce bude zneužita, ale na druhou stranu to mnohem ulehčí život jak technikům tak lidem kteří jen umí řídit a ví o autu že ve předu je motor.

Odpovědět 24.7.2015 1:54
Vše je možné, dokud si to myslíte!
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
Lukáš Hornych:

Možná jsem to špatně pochopil, ale jaktože se nahackovali do Jeepu, když to jde jen u Chryslerů?

 
Odpovědět 24.7.2015 10:10
Avatar
Lukáš Hornych
Redaktor
Avatar
 
Odpovědět 24.7.2015 11:10
Avatar
Otmar Nezdařil:

V této situaci bych rozhodně nechtěl být v kůži řidiče.

 
Odpovědět 3.8.2015 17:01
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.