Android v Nexusu upozorní na nevyžádané hovory

Zpravodajství Mobilní zařízení Android v Nexusu upozorní na nevyžádané hovory

Uživatelé Androidu na telefonech Nexus a Android One mohou zajásat, Google totiž vypustil do oběhu aplikaci, která obsahuje dvě nové funkce - Caller ID a spam protection. Caller ID ukáže, která firma volá, spam protection zase upozorní na boty.

Google těží především z toho, že má Google Maps spolu s databází firem a informací o nich. Když uživateli zavolá firma a Google má telefonní číslo, ze kterého firma volá, s firmou provázané, zobrazí uživateli, která firma uživateli volá.

Spam protection se zase postará o to, že uživatel nezvedne otravný hovor, především ten od botů. V USA jsou totiž volající boti velký problém, jsou totiž levnější než lidé v call centrech. Není tak jasné, zda se jako spam budou jevit o hovory z českých call center, Google by to ale měl umožnit, uživatel totiž může nahlásit nevyžádané hovory, které nebyly označeny.


Call centrům a botům se sníží úspěšnost, uživatelé totiž budou vědět, kdo volá; Zdroj: Google

Tyto dvě nové funkce dostanou všichni majitelé smartphonů Nexus a Android One s verzí Androidu 6.0, Google již aktualizaci začal uvolňovat mezi uživatele. Inspirovat by se mohli i ostatní výrobci a podobnou funkci přidat i do svých aplikací pro telefonování, případně se dohodnout přímo s Googlem a přebrat jeho databázi. Vytěžili by z toho tak všichni uživatelé novějšího Androidu.

Zdroj: Google+ - Nexus


 

  Aktivity (2)

Zprávu pro vás napsal Michal Vašíček 26. července 21:01
Avatar
Autor je webař, čas od času udělá i mobilní appku. Před Windows dává přednost Linuxu, ale ještě raději má macOS. Podílí se na překladech v Mozille, dobrovolničí i jinde, k tomu se snaží rozvíjet sebe sama.

Miniatura
Všechny články v sekci
Zprávy ze světa mobilních zařízení

 

 

Komentáře

Avatar
Petr Čech (czubehead):

Cože roboti? Mně ještě žádný nevolal :D

Odpovědět  +3 26. července 21:38
Why so serious? -Joker
Avatar
Michal Vašíček
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Petr Čech (czubehead)
Michal Vašíček:

Přepsáno na boti, to odpovídá víc. :)

Odpovědět 26. července 21:46
Příspěvek může obsahovat stopy arašídů, sarkasmu a sóji.
Avatar
Odpovídá na Michal Vašíček
Petr Čech (czubehead):

Tak jsem to nemyslel; vám vážně už někdy zavolal bot?

Odpovědět 26. července 21:52
Why so serious? -Joker
Avatar
Michal Vašíček
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Petr Čech (czubehead)
Michal Vašíček:

Ne, v ČR se to nepoužívá, ale v USA je to běžná praxe. Je levnější mít bota a omezit tím počet živých pracovníků, na které bot případně přepojí v případě zájmu.

Odpovědět 26. července 22:21
Příspěvek může obsahovat stopy arašídů, sarkasmu a sóji.
Avatar
Martin Dráb
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Čech (czubehead)
Martin Dráb:

Tak jsem to nemyslel; vám vážně už někdy zavolal bot?

Pokud řešíš něco s pracovníkem mBanky (telefonicky), tak ti o pár hodin později (popř. další den) volá robot, zda-li jsi byl s výkonem pracovníka spokojen. Takže už se to asi dostává i k nám.

Odpovědět  +2 26. července 22:24
2 + 2 = 5 for extremely large values of 2
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 5 zpráv z 5.