Windows Phone je pravděpodobně mrtvý

Zpravodajství Mobilní zařízení Windows Phone je pravděpodobně mrtvý

Že se Windows Phone potýká ve velké krizi není žádnou novinkou. To co zhruba před 5 lety začalo verzí Windows Phone 7, jako slibná alternativa k platformám Android a iOS se pravděpodobně blíží ke svému konci. Dle serveru TheVerge.com Microsoft prodal za poslední čtvrtletí pouze 4.5 milionů Lumií. Oproti tomu ve stejném období loňského roku, bylo prodáno 10.5 milionu těchto zařízení, což je v tuto chvíli masivní pokles o 57%. Microsoft a Nokie společně prodaly celkem 110 milionů zařízení s Windows Phone ve srovnání se 4.5 miliardami mobilních zařízení, které pokrývá Android a iOS.

Windows Phone je stabilní operační systém, charakteristický vysokým výkonem a kvalitním fotoaparátem. Ovšem největším problémem je nedostatek aplikací, který mnoho uživatelů trápí. Bohužel to není jediný problém. Další komplikaci v řadě mají telefony Lumia 950 a 950XL, které využívají nejnovější, avšak testovací verzi operačního systému Windows 10 Mobile. Tento operační systém není dosud oficiálně vydán a jeho vydání se pro ostatní zařízení neustále odkládá. Nové Lumie jsou lákadlem díky svému výkonu, ovšem mohou řadu uživatelů odradit právě testovací verzí operačního systému. Vzhledem k nízkému podílu na trhu lze tuto mobilní platformu označit za mrtvou.

Zdroj: TheVerge.com


 

  Aktivity (3)

Zprávu pro vás napsal Jiří Šedý (jsedy7) 29. ledna 19:45
Avatar
Autor se věnuje především počítačovým sítím a také programování. Mezi jeho oblíbené programovací jazyky patří C, C++ a C#. Zajímá se o Linux a všeho kolem svobodného software.

Miniatura
Všechny články v sekci
Zprávy ze světa mobilních zařízení

 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (41)

Avatar
kuxik009
Redaktor
Avatar
kuxik009:

Zajímavý je, že čím dál tím víc lidí v mým okolí si WP kupuje (hlavně ti, kterým jde o cenu), takže z mýho úhlu pohledu spíš masivně ožívá... ale ve světě tomu asi bude jinak.

 
Odpovědět  +1 1. února 17:42
Avatar
Michal Štěpánek:

Tak to je přeci samozřejmé, že WP se nebude vyvíjet, když chce mít Microsoft jednotnou platformu pro všechna zařízení

Odpovědět  +3 1. února 18:39
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
pracansky
Člen
Avatar
pracansky:

NESOUHLASÍM
Myslím že jsi podlehl propagandě Microsoftu ;-) Vkládal jsem to toho nadějeme jako ty ale už jsem vystřízlivěl.

plnohodnotné PC s plnohodnotným operačním systémem

z toho mít nebudeš protože ty aplikace ti tam nepojedou.
Všechny seriozní aplikace jsou psané pro win32 systém a na ARMu nefungují.
Ty kraviny pro metro jsou dobré tak pro děcka nahraní. IOS a Android mají v tomhle směru několikaletý náskok a nikdo nemá důvod přecházet. Přesně tohle už MS zkoušel s Windows RT na kde jsou dneska.

K úspěchu vedou jen 2 cesty a ani o jednu se nesnaží:

  1. Pořádné aplikace pro ARM platformu aby to bylo opravdu použitelné jako PC v době vydání.
  2. Procesor/emulace na které pojedou stávající programy než budou nové UWP aplikace.

místo toho dělá MS stále ty stejné chyby a funkčnost jeho aplikací stále klesá :-(

 
Odpovědět 2. února 0:27
Avatar
Odpovídá na pracansky
Michal Štěpánek:

Všechny seriozní aplikace jsou psané pro win32 systém

Naopak!!! Všechny dobré, resp. dobře psané aplikace jsou psané tak, aby fungovaly všude. A vzhledem k tomu, že na těch mobilech budou W10, tak bude úplně šumák, jestli je spouštíš na PC nebo na mobilu...
Možná by sis měl o tom systému něco přečíst, než plácneš další hloupost...

Odpovědět  +1 2. února 0:54
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na pracansky
Atrament:

Všechny seriozní aplikace jsou psané pro win32 systém a na ARMu nefungují.

Ale ty mluvíš o současnosti, já jsem mluvil o budoucnosti. A tím jsem nemyslel jaro letošního roku ale řekněme horizont pěti - deseti let.

Už dneska je vidět, že běžným lidem mobil a jeho aplikace naprosto běžně dostačují, dej jim možnost si to doma pohodlně připojit na televizi nebo nějaký laciný LCD monitor, myš a klávesnici a po nějakém desktopu nebo notebooku a jejich 'seriózních' aplikacích ani nevzdechnou. Osobně znám několik takových lidí, co poté co jim nedávno dosloužilo PC nové už ani nepořizovali s tím, že jim bohatě mobil pro jejich potřeby stačí. Samozřejmě to nejsou programátoři ani profesionální grafici. :) Ale je to jasný a dlouhodobý trend se kterým je třeba počítat.

Jistě máš pravdu v tom, že většina dnešního software běžně používaná na desktopech není pro běh na arm procesorech připravená, ale Microsoft poskytne vývojové prostředí pro tuto platformu a můžeš si být jistý tím, že své aplikace na tuto platformu převede velice rychle. Office, Edge, Outlook tuším už jsou na to připravené nějakou dobu. Ostatní se holt budou muset přizpůsobit.

Jenom pro jistotu - toto je čistě moje soukromá vize IT budoucnosti, neříkám, že se stoprocentně stane, ale jsem docela přesvědčený, že to nějak takhle bude.

 
Odpovědět 2. února 1:26
Avatar
pracansky
Člen
Avatar
pracansky:

Asi se bavíme každý o něčem jiném. Mám na mysli inženýrské aplikace jako Visual studio, Autocad, IAR nebo OrCad. Netvrdil jsem že jsou všechny dobře napsané, ale že pro ně zatím není v metru alternativa. Jsou to věci co se vyvíjely roky a roky bude trvat než je odladí na jinou platformu. Ukaž mi že to pojede na telefonu a jdu si to koupit :-)

Ani nevíš jak rád bych se mýlil ale zatím jsem nic takového neviděl.
Nový office pro metro je tragický, no možná Photoshop, ale ten jsem ještě neviděl v akci.

Nemá smysl se tu bavit o Skypu, počasí, Spotify nebo mapách protože to napíše pár schopných lidí za za pár měsíců klidně celé znova v jiném jazyce a nejsou to aplikace pro desktop.

No a pak je tu otázka rychlosti takového PC. Asi máme každý trochu jiné představy. 8-)

 
Odpovědět 2. února 1:41
Avatar
pracansky
Člen
Avatar
Odpovídá na Atrament
pracansky:

Ano s tím souhlasím. Většina lidí desktop nepotřebuje. V podstatě jim stačí tablet rozhraní v televizi. Ale pak je zavádějící psát že nahradí počítač.

Souhlasil bych i s tím horizontem 5-10let. To byla i moje pointa. Právě teď to tedy žádnou výhodu proti konkurenci nemá a za 5 let už bude úplně jiný HW.

 
Odpovědět 2. února 1:59
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na pracansky
Atrament:

Tak konkrétně Visual Studio se vsadím, že bude Microsoftem velmi rychle konvertováno. Co se týče ostatních aplikací, tak bych v tom tak velký problém neviděl, pokud se při jejich vývoji drželi správných zásad designu aplikací, tak mají parádně oddělené GUI od jádra aplikace. Takže by jim mělo prakticky stačit přepsat GUI a mají vystaráno :)

 
Odpovědět 2. února 2:11
Avatar
Odpovídá na Atrament
Michal Žůrek (misaz):

jsou aplikace (většinou vyjmenované) které nikdo nikdy konvertovat na nějaký tablet nebo cosi nebude. Většina zákazníků těchto produktů jsou firmy (které to platí těm zaměstnanců) a ti platí za nástroj s nějakou inteligentní produktivitu (protože kdyby je to nezajímalo, tak jim tam hodí nějakou Open Source alternativu ve které jim to bude trvat 2× dýl) a je nikdo nedonutí aby svým zaměstnancům řekli. "Dobrá chlapi. zahoďte klávesnice, jdete programovat na tento supr skladný tablet. Sledujte co to umí!" Mobilní aplikace jsou cool, ale dělat v nich některé věci je orpavdový masochismus.

P.S: Vy co programujete (nebo třeba děláte v AutoCadu) na tabletu patříte k těm 0.001% výjimkám, které tento příspěvek opomíjí. Když Vám to vyhovuje, tak směle pokračujte dál.

Odpovědět 2. února 17:37
Nesnáším {}, proto se jim vyhýbám.
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek (misaz)
Atrament:

konvertovat na nějaký tablet nebo cosi nebude.

aby svým zaměstnancům řekli. "Dobrá chlapi. zahoďte klávesnice, jdete programovat na tento supr skladný tablet. Sledujte co to umí!" Mobilní aplikace jsou cool, ale dělat v nich některé věci je orpavdový masochismus.

O ničem takovém jsem opravdu nemluvil. Řeč byla o upravení dosavadních desktopových aplikací tak, aby běžely i na arm procesorech a mobil tak mohl být po připojení k pořádnému LCD, klávesnici a myši použit jako plnohodnotný desktop.

 
Odpovědět 3. února 12:17
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 51. Zobrazit vše