Kostkové šachy
Autor: Vladimír Pribylinec
Naprogramoval: Martin Holeček.
Pravidla kostkových šachů
Místo klasických figur jsou použity kostky, které mají na každé straně samostatně symbol krále, dámy, věže, střelce, jezdce a pěšce. Aktuální hodnotu kostky určuje symbol na její vrchní ploše.
Základní pravidla jsou stejná jako v klasických šachách.
Zrušena je proměna pěšce, který dosáhl poslední řady šachovnice a braní mimochodem (e.p.).
Pěšec má extenzi pohybu o dva pole dopředu přímo (pohyb
o jedno pole po diagonálach je vyhrazen pouze pro braní). Přeskok obsazeného pole není povolen, cílové pole musí být volné.
Kostky odstraněné ze šachovnice (kromě pěšcu) se bez otáčení odkládají do zásobníku vedle šachovnice.
Hráč, který je na tahu, muže buď táhnout kostkou podle symbolu na její vrchní ploše nebo otočením kostky změnit libovolného pěšce za jinou figuru tak, aby se shodovala s figurou opačné barvy v zásobníku. Tato kostka se okamžitě ze zásobníku odstraní.
Ovládání a používání programu:
Samotná hra se ovládá velmi jednoduše - kliknete na figurku a pak na místo, kam se má přesunout.
Pro proměnu pěšce kliknete na pěšce a pak na obrázek figury, ve kterou jej chcete proměnit.
Hra sama zjistí, kdy došlo k matu nebo patu. Můžete se vzdát nebo se se spoluhráčem dohodnout na remíze.
K tomu slouží menu vpravo od šachovnice. Po skončení hry si můžete uložit její záznam a později si jej i přehrát
kliknutím v hlavním menu na "Přehrát záznam" a kliknutím na záznam. Tahy přehráváte tlačitkem "Další tah".