Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: OpenGL - světla

Aktivity
Avatar

Člen
Avatar
:22.4.2013 17:28

Nevím jestli jsem vybral správnou kategorii fóra, ale za pokus to stojí. Mám problém s nastavením světla v OpenGL. Snažím se vytvořit něco jako model sluneční soustavy. Jako zdroj světla má sloužit model slunce. To jsem chtěl vyřešit tak, že jsem nastavil pozici světla do středu koule která symbolizuje slunce a nastavil světelnou emisi materiálu. Je to jediný zdroj světla na scéně, ale jak je na obrázku vidět planety jsou osvětleny stejnoměrně ze všech stran. Nenapadá něho kde by mohl být problém?

 
Odpovědět
22.4.2013 17:28
Avatar
Odpovídá na
Luboš Běhounek Satik:22.4.2013 18:10

Základní osvětlení (i když ve scéně nemáš žádný zdroj světla) je ambientní osvětlení, zkus ho vypnout.

A samotný emisivní materiál na objektu sám o sobě žádné světlo nevydává, resp. nijak neovlivňuje ostatní objekty, jak to máš přesně řešeno?

Nahoru Odpovědět
22.4.2013 18:10
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar

Člen
Avatar
:22.4.2013 20:25

Ambietní složku světla mám právě vypnutou. No řeším to tak, že nastavím světlo, zapnu ho, vykreslím planety a nakonec teprve vykreslím samotné slunce. Bohužel to nefunguje podle očekávání.

 
Nahoru Odpovědět
22.4.2013 20:25
Avatar
Odpovídá na
Michael Olšavský:22.4.2013 20:29

Máš správně nastavený směr světla?

 
Nahoru Odpovědět
22.4.2013 20:29
Avatar
Odpovídá na
Luboš Běhounek Satik:22.4.2013 20:31

Máš zaplé osvětlení přes glenable?

Tuším, že by to mělo být asi

glEnable(GL_LIGHTING);
   glEnable(GL_LIGHT0);
Editováno 22.4.2013 20:32
Nahoru Odpovědět
22.4.2013 20:31
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Luboš Běhounek Satik:22.4.2013 20:34

zkus mrknout sem, tady je to docela hezky popsané

http://www.glprogramming.com/…apter05.html

Nahoru Odpovědět
22.4.2013 20:34
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar

Člen
Avatar
:22.4.2013 20:46

V programu používám bodové(všesměrové) světlo. Ano mám zapnuto osvětlení i používané světlo a kapitolu o osvětlování jsem četl také. Bohužel nemůžu pořád přijít na to kde je problém. Ale stejně děkuji za snahu :)

 
Nahoru Odpovědět
22.4.2013 20:46
Avatar
Odpovídá na
Luboš Běhounek Satik:22.4.2013 21:13

No, mě je divný, že je to osvětlený i když jsi vypnul ambientní osvětlení, všechno by mělo být černé, zkus schválně to světlo vypnout, jestli bude vše černé.

Nahoru Odpovědět
22.4.2013 21:13
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar

Člen
Avatar
:22.4.2013 21:32

No tak jsem to zkusil a když vypnu světlo tak to stejně svítí. Tak teď už vážně netušim co je tam špatně :/

 
Nahoru Odpovědět
22.4.2013 21:32
Avatar
Odpovídá na
Luboš Běhounek Satik:22.4.2013 21:54

zkus to poslat celý

Nahoru Odpovědět
22.4.2013 21:54
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar

Člen
Avatar
:22.4.2013 21:58

no ten kod je trošku zanesenej tím jak se to pokušim rozchodit.
http://pastebin.com/XVQpSd5k

 
Nahoru Odpovědět
22.4.2013 21:58
Avatar
Luboš Běhounek Satik:22.4.2013 22:26

Nevolas nikde setmaterial2 a u tohole radku si moc nejsem jistej:

glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);

a jinak uz me nic nenapada takhle od pohledu do kodu.

Editováno 22.4.2013 22:26
Nahoru Odpovědět
22.4.2013 22:26
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar

Člen
Avatar
:23.4.2013 9:53

Tak už jsem našel problém. Neměl jsem zapnutou normalizaci vektorů, takže světla se od materiálu neodrážela správně. Takže po zapnutí glEnable(GL_NOR­MALIZE) světla fungují.

 
Nahoru Odpovědět
23.4.2013 9:53
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 13 zpráv z 13.