Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 17 - Knihovny v jazyce C a C++

V minulé lekci, Kompilace v jazyce C a C++ pokračování, jsme se podívali na poslední část kompilace - linkování.

Knihovny jsou nedílnou součástí programování. Obsahuji sadu funkcí a struktur, které spolu úzce souvisí. V článku o kompilaci jsme si řekli, že linker spojí soubory a přepočítá offsety jednotlivých volání. Pravou úlohou linkeru je ale připojení naší aplikace ke knihovnám. Narazí-li linker na použití knihovny, má v podstatě jen dvě možnosti. Buď může zkopírovat kód z knihovny do naší aplikace a nebo zařídit, aby potřebné funkce byly dostupné během běhu aplikace.

Rozdíl mezi statickou a dynamickou knihovnou

Statická knihovna je výsledek prvního přístupu. Kompiler zkopíruje zdrojové kódy z knihovny a umístí je mezi kódy naší aplikace. Statické knihovny mají zpravidla zkratku .a (pro Linux) nebo .lib (pro Windows). Dynamické knihovny se nepřidávají k našemu zdrojovému souboru, ale připojují se k aplikaci až za běhu. To vede na několik problémů, o kterých si řekneme později. Chceme-li použít dynamickou knihovnu, musíme


 

...konec náhledu článku...
Pokračuj dál

Znalosti v hodnotě stovek tisíc získáš za pár korun

Došel jsi až sem a to je super! Věříme, že ti první lekce ukázaly něco nového a užitečného.
Chceš v kurzu pokračovat? Přejdi do prémiové sekce.

Koupit tento kurz

Koupit všechny aktuálně dostupné lekce s funkcí odevzdávání úloh za pouhých 545 Kč
Aktuální stav konta 0 Kč
Koupí tohoto balíčku získáš přístup ke všem 22 článkům (17 lekcí, 5 praktických cvičení) tohoto kurzu.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Co od nás v dalších lekcích dostaneš?
  • Neomezený a trvalý přístup k jednotlivým lekcím.
  • Kvalitní znalosti v oblasti IT.
  • Dovednosti, které ti pomohou získat vysněnou a dobře placenou práci.

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Řekneme si, jak vygenerovat statickou a dynamickou knihovnu, jak je použít, a jaký je mezi nimi rozdíl.

Kredity získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Článek pro vás napsal Patrik Valkovič
Avatar
Věnuji se programování v C++ a C#. Kromě toho také programuji v PHP (Nette) a JavaScriptu (NodeJS).
Aktivity