Body zdarma Java týden
Využij podzimních slev a získej od nás až 40 % bodů zdarma! Více zde
Pouze tento týden sleva až 80 % na Java e-learning!

Jak nahrát Content v MonoGame

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Content v MonoGame je zprostředkován pomocí nástroje MonoGame Pipeline Tool. Tento nástroj je nainstalován s nástroji pro vývoj v MonoGame.

Po založení nového projektu se vygeneruje složka Content/, ve které je soubor Content.mgcb. Pokud se po dvojkliku neotevře přímo, nebo se nenabídne jak se má soubor otevřít, otevřete jej pravým kliknutím na Content.mgcb a výběrem Open With...

Otevřít v MonoGame Pipeline Tool

A výběrem MonoGame Pipeline Tool. Pro nastavení výchozího otevírání toho souboru v MonoGame Pipeline Tool, ještě před potvrzením, tedy kliknutím na OK, klikneme na Set as Default. Zda se nastavil na výchozí poznáte podle (Default) u názvu ve výběru jako na následujícím obrázku:

Otevřít v výběr

Content v MonoGame

Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

Content pipeline u Monogame funguje podobně jako u starého XNA, pokud jste s ním někdy pracovali. Je možné přetáhnout obrázky, hudbu, atd... do složky Content/ a používat je. Content Manager se postará o kompilaci do souborů typu .xnb.

Při přidávání obsahu se objeví dialog, který po nás chce zjistit jak má se souborem naložit. Ve výchozím stavu, který je nejžádánější varianta, je zkopírovat soubor do složky projektu. Stačí potvrdit a máme obsah k použití v naší hře.

Vytvoření fontu nebo jednoho z dalších specifických obsahů (Effect, Sprite Effect) je podobně jednoduché jako přetažení obrázků, hudby, atd.. Stačí pravým klikem na project Content a pod záložnou Add vybrat New Item...

Přidat obsah do projektu

A vybrat typ, který potřebujeme:

Výběr typ obsahu

Po vytvoření uvidíme obsah přidaný v projektu a v záložce Properties je možné upravit nastavení. Pro začátek nebo většinu projektů je však původní nastavení dostačující.

Pro úpravu fontu a změnu fontu, velikosti a počtu znaků jako u původního XNA stačí dvakrát poklepat a otevře se XML, které můžeme, dle libosti editovat.

Zkompilované soubory

Soubory se kompilují při buildu projektu. Pro testování kompilace a zajištění, že obsah se zkompiluje bez chyb, můžeme v MonoGame Pipeline Tool pod základní nabídkou okna použít tlačítko Build a Rebuild. Po kliknutí se obsah převede na .xnb soubory. Vyběhne podrobný zápis o souboru, jak dlouho trval a jestli se povedlo úspěšné kompilování.


 

 

Aktivity (3)

 

 

Komentáře

Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Theodor Johnson:2.11.2013 12:06

Jak to děláš? Já si prostě naházím obrázky třeba v png do složky Bin\...\Content\ a můžu je normálně pomocí Content.Load načíst, nemusí být v xnb

Odpovědět 2.11.2013 12:06
Mo8ilε 15 Ѐλđ
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
Jakub Lásko[Saarix]:2.11.2013 14:47

Hm takto jsem to nezkoušel, ale tuto radu mám někde z fóra a zatím funguje. Určitě zkusím tvůj typ :-)

Odpovědět 2.11.2013 14:47
Časem je vše možné.
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
Jakub Lásko[Saarix]:2.11.2013 14:54

Hm funguje to, ale nějak mě to vysekalo okraje textur a není to ono. Ty formáty .xnb jsou lepší :-)

Odpovědět 2.11.2013 14:54
Časem je vše možné.
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jakub Lásko[Saarix]
Theodor Johnson:2.11.2013 15:01

Nejspíš budou i rychlejší, ale zatím jsem s png neměl problém a instalovat si VS 2010 se mi kvůli převodu do xnb nechce :D

Odpovědět  +1 2.11.2013 15:01
Mo8ilε 15 Ѐλđ
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
Jakub Lásko[Saarix]:2.11.2013 15:03

Hlavní je že to funguje.

Odpovědět  +1 2.11.2013 15:03
Časem je vše možné.
Avatar
Petr G
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Theodor Johnson
Petr G:2.11.2013 15:20

Při načítání textur s .png problém nemá :) Ale když potřebuju nahrát font, tak mi šlo jedině .spritefont. Neznáš nějaký formát, mimo .spritefont, se kterým si to poradí?

 
Odpovědět 2.11.2013 15:20
Avatar
Theodor Johnson
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr G
Theodor Johnson:2.11.2013 15:23

Fonty jsem ještě nezkoušel, ale asi nebude jiná možnost než to nechat projet XNAčkem

Odpovědět 2.11.2013 15:23
Mo8ilε 15 Ѐλđ
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Juraj Mlich:12.11.2013 17:03

Ja na konvertovanie používam XNABuilder -http://source­forge.net/pro­jects/xnbbuil­der/
Je síce potreba mať nainsťalovaný XNA Game Studio, ale to nevadí.

 
Odpovědět 12.11.2013 17:03
Avatar
Tomáš Bitter
Redaktor
Avatar
Tomáš Bitter:1.2.2014 17:16

Zjistil jsem, že pouze stačí soubory přetáhnout do složky Content a nastavit vlastnosti, pak to také funguje. Sice nejsou zkompilované, ale pro testování a další věci to stačí.

Odpovědět 1.2.2014 17:16
Need for Steve
Avatar
KlimiCZ
Člen
Avatar
Odpovídá na Juraj Mlich
KlimiCZ:8.7.2014 20:15

Ten link nefunguje

Odpovědět 8.7.2014 20:15
Nesnaž se zakrýt něco, co jsi provedl úmyslně. Svět je tak malý, že dotyčný se to stejně dozví.
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
KlimiCZ
Člen
Avatar
Odpovídá na Juraj Mlich
KlimiCZ:9.7.2014 15:33

Uz sem to taky našel :)- asi jsem šikovný

Odpovědět  -1 9.7.2014 15:33
Nesnaž se zakrýt něco, co jsi provedl úmyslně. Svět je tak malý, že dotyčný se to stejně dozví.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Zdeněk Pavlátka:1.3.2015 9:40

Nejde mi nainstalovat XNA ;( , během instalace napíše Setup failed a skončí.
Mám Windows 8.1, režimy kompatibility nepomáhají.

Odpovědět 1.3.2015 9:40
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovědět 1.3.2015 9:54
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Petr Nymsa:1.3.2015 18:14

Před instalací XNA nainstaluj ještě Games for Windows Live a půjde ti pak XNA nainstalovat :)

Odpovědět  +1 1.3.2015 18:14
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Honza Rada
Člen
Avatar
Honza Rada:15.8.2017 18:24

Mam problém přes noc mi zmizelo xna nevíte co se mohlo stát

Odpovědět 15.8.2017 18:24
#c#
Avatar
Petr Nymsa
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Honza Rada
Petr Nymsa:16.8.2017 8:46

Jak zmizelo? Samo od sebe nic zmizet nemuze

Odpovědět 16.8.2017 8:46
Pokrok nezastavíš, neusni a jdi s ním vpřed
Avatar
Honza Rada
Člen
Avatar
Honza Rada:16.8.2017 9:33

Včera to mám, teď zapnu vs chci dát nový projekt a xna nemám na výběr ale soubory mám furt na stejném místě

Odpovědět 16.8.2017 9:33
#c#
Avatar
Luboš Běhounek Satik
Autoredaktor
Avatar
Luboš Běhounek Satik:16.8.2017 9:54

nekoukáš jen do jiné kategorie projektů nebo na projekty jiných jazyků? :)

Odpovědět 16.8.2017 9:54
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Honza Rada
Člen
Avatar
Honza Rada:6.10.2017 13:25

Neexistuje na to zvlášť program? Xna mi na kompu nejdw

Odpovědět 6.10.2017 13:25
#c#
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 20 zpráv z 20.