VoxelEngine v Unity

C# .NET Tvorba her Unity 3D VoxelEngine v Unity

Unicorn College ONEbit hosting Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem. Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Jedná se jednoduchou ukázku vlastního voxel enginu.

Voxel enginy se hodí v situacích, kdy je potřeba mít načteno velké množství objektů a není potřeba je vykreslovat celé. Proto se vykreslí jen obal (v tomto případě obal terénu) a se zbytkem se jednoduše nebude počítat. Základní jednotka, ze které se svět skládá, je tvz. chunk, který se skládá z jednotlivých bloků. Jeho velikost bývá většinou 16x16x16 bloků.

Svět se ze základu skládá z jediného materiálu (kamene) a dynamicky se generuje podle hráčova pohybu tak, aby byl svět vytvořený pouze kolem něj v dané oblasti. Svět se generuje podle tzv. seedu, který je buď náhodně vygenerován, nebo ho hráč zadá.

A co vlastně můžete v ukázce dělat? Máte na výběr 4 bloky/materiály (dřevo, kámen, cihly a vlnu), ze kterých můžete stavět a samozřejmě cokoliv bourat. Každý blok/materiál má však vlastní "odolnost" a tak zbourání cihel dá větší práci, než zbourání dřeva.


Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2018.

 

Stáhnout

Staženo 7x (12.55 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C# .NET

 

 

Hru pro vás napsal magic44
Avatar
Jak se ti líbí článek?
2 hlasů
Autor je C# programátor, ve volém čase se zabývá vývojem her v XNA a Unity3D, případně aplikacemi pro Android. A kdyz na to přijde, tak kreslí v Blenderu.
Miniatura
Všechny články v sekci
Programování her v Unity3D v C# .NET
Aktivity (4)

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!