IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

BoneMachine

V minulé lekci, Unity (C#) Android: Vylepšení plivání ohně, jsem se zabýval změnou ovládání pro plivání ohně.

Jakožto loajální wingman organizátora soutěže jsem prvním až třetím kandidátem na post porotce Letní soutěže 2020. Jelikož porotci jsou tradičně tři, tak potřebuji zcela neprůstřelný důvod, proč nemohu tuto funkci zastávat (pokud by mě náhodou postihla rýmička, tak už mi to asi neuvěří). Účast v soutěži mě automaticky vyřazuje z žebříčku kandidátů, čímž zcela solidárně dávám příležitost komukoli jinému vykonávat tuto funkci.

Zároveň, aby se nejednalo pouze o lacinou záminku, tak mi účast soutěže umožňuje se jí skutečně zúčastnit. Ano, Horste, slyšíš správně. Je to velice překvapivé, ale publikováním tohoto článku mám unikátní možnost se této soutěže skutečně zúčastnit a možná do ní přispět i něčím jiným než jen PM odpovědí: "nemám nic a chci za to 0 bodů." Zda ale tuto možnost využiji zcela záleží na přílivu, konjunkci hvězd, počasí a letošní úrodě cibule.

Veškerý text tohoto článku, vč. titulku a popisu, vznikl pouze za účelem naplnění minimálního limitu slov a splnění pomyslné vágní definice "dostatečně dlouhý text se smysluplným sdělením". Autor tohoto textu se zříká jakékoli zodpovědnosti za způsobenou emoční újmu, a zároveň si vyhrazuje právo upravit daný text a distancovat se od něj, pokud mu půjde o kejhák. Zároveň je čtenář povinen zapomenou obsah a existenci tohoto textu, pokud se autor rozhodne využít tohoto práva. Během psaní tohoto textu nezemřelo žádné štěňátko.

Jak to dopadlo?

O dva měsíce později ...

Nehodlám tady líčit své pocity, moudrosti věků, pranostiky, světové aktuality nebo jakýkoli jiný balast, se kterým bych začal tento text. Ve zkratce - pokud tu byl někdo, kdo sázel na to, že tu na konci bude alespoň nějaký projekt, tak právě vyplýtval veškerou svoji životní zásobu štěstí.

Nutno přiznat, že dokončit projekt bylo v plánu už od samého začátku. Kdybych tu nechal prázdnou stránku s podrobným popisem mého geniálního plánu, tak by mi stejně přistála zpráva v Messengeru, že pouze já a jenom já dokáži zachránit svět (přeci jen, lidé u moci by se neměli podceňovat), i když by u mě bylo stejně nutné vyhrožovat fyzickým násilím.

Věci samozřejmě nikdy nemohou jít podle plánu. Ono využít experimentální nástroje a technologie, které jsou stále ve vývoji, může znít jako zajímavý nápad, ale jen do chvíle, než se člověk začne dotýkat hranic vesmíru. Původní projekt, který měl být postaven právě na takovém přístupu, byl označen jako "do deadline fakt ne". Bylo tedy nutné přijít s (možná) horší alternativou, jejíž vývoj se nesl v hodně typickém game jam stylu. Výsledek hovoří sám za sebe.

Měl bych být transparentní; veškeré grafické assety jsem legálně yoinknul z OpenGameArt. Součástí hry mělo být mnohem více mechanik, a pro demo bylo zamýšleno i schovávání ve skříních (protože samozřejmě že ano), odemykání některých dveří pomocí minihry, sbírání a používání předmětů, až příliš fancy post-processing efekty (pokud by mi to ovšem ona experimentální technologie umožňovala) ... Ale alespoň tam je na zdi krásně viditelný easter egg (za to chci dostat alespoň žvýkačku).

Jakákoli zpětná vazba týkající se projektu i samotného námětu (má to být survival horor, pokud je někdo až moc zmatený) je vyžadována (nemrcasil jsem se v rozbordeleným kódu jen tak pro nic za nic).

Hodnocení poroty

Tento projekt se účastnil soutěže ITnetwork summer 2020.

Porotce Bodů Hodnocení
Zdrojákoviště Unity - 2D hry
David Čápka
7.5 Letos cibule byla, bílá i žlutá, červená i jarní, ony lány cibulí se táhly až za luka a háje. Někdo tvrdil, že jí bylo hodně, někdo zas, že málo a někdo, že jen trochu. Že se ale táhla alespoň za jeden lánek nebo alespoň jednu lůku ví přeci každý. Na Machine for Pigs, teda chci říci Bone Machine, je vidět, že jsi gamer, protože tam jsou originální prvky, hlavně vrhání stínů za rohy. Hra člověka teleportuje hned do děje, že neví, která bije, stačila by jedna informační obrazovka na začátku, to není otázka nedostatku času, ale spíš organizace práce, podobně je to s tlačítkem pro restart hry. Když hráč pochopí, co a jak, tak se s ním hra rozloučí, protože má jen jeden krátký level. Doufám, že to bude někdy doplněno, nepřijde mi to vůbec marné, u těchto her je ovšem hlavní map design a dostatek prostředí na prozkoumávání. Věřím, že to není těžké z free assetů poskládat, máš to nejtěžší za sebou a úspěšně, bez levelů tam ale zážitek není. Už ti připravujeme Pedro, neboj :D
Zdrojákoviště Unity - 2D hry
Samuel Hél
6 Ze začátku to na chvíli ukáže klávesy na ovládání, po chvilce ale zmizne, tak hráči může ujít, že si může zapnout například baterku. Hra zatím nemá nic co nabídnout, je zde pouze jeden level, nepřítel, co chodí po vlastní trase, dveře a klíče ke dveřím. Graficky je hra pěkná, funguje zde zorné pole, čili nevidíte za roh. Základní prvky vypadají dokončeně, chtělo by to nějaký příběh a nepřítel by mohl být aktivnější (nebo inteligentnější).
Zdrojákoviště Unity - 2D hry
Michal Čápka
7 No přiznám se Tomáši, že jsem ti tak úplně nevěřil - ještě po tom, co jsem si v redakci přečetl tvoje pojednání o cibuli :D Každopádně musím říct, že si mne mile překvapil. Hra nevypadá vůbec špatně, grafika se mi moc líbí, hratelnost je taky okej. Škoda jen, žes to (předpokládám v důsledku času) nestihl dotáhnout do konce. Myslím, že jinak by z toho mohla být dobrá hra :)

V příští lekci, Unity (C#) Android: Konec hry, si ukážeme, jak hru nahrát na Google Play.


Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2020.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 4x (22.89 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#

 

Předchozí článek
Unity (C#) Android: Vylepšení plivání ohně
Všechny články v sekci
Zdrojákoviště Unity - 2D hry
Přeskočit článek
(nedoporučujeme)
Unity (C#) Android: Konec hry
Článek pro vás napsal Tomáš Bitter
Avatar
Uživatelské hodnocení:
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Autor se věnuje tvorbě her v C# a Unity ...
Aktivity