Válí se ti projekty v šuplíku? Dostaň je mezi lidi a získej cool tričko a body na profi IT kurzy v soutěži ITnetwork summer 2017!
Přidej si svou IT školu do profilu a najdi spolužáky zde na síti :)

14. díl - Unity (C#) Android: Animace draka

C# .NET Unity 3D Unity (C#) Android: Animace draka

ONEbit hosting Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem. Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

V minulé lekci, Unity (C#) Android: Healthbar 2, kde jsme se zabývali úpravou ukazatele zdraví, aby vypadal profesionálněji. V dnešním dílu upravíme hráče. Změníme kouli na draka přidáme mu animaci.

Video

Úprava PlayerMoveScript

Ve skriptu přibylo pouze přiřazení Animatoru a změna jeho atributu.

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class PlayerMoveScript : MonoBehaviour {

        float flapAmount = 10;
        public float speed = 150;

        bool android;

    bool started = false;

    Animator anim;

        // Use this for initialization
    void Start()
    {
        anim = GetComponent<Animator>();

        if (Application.platform == RuntimePlatform.Android)
            android = true;
        else
            android = false;
    }



        // Update is called once per frame
        void Update () {

        if (!started)
        {
            if (!android)
            {
                if (Input.GetMouseButtonDown(0) || Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
                {
                    StartGame();
                }
            }
            else
            {
                if (Input.touches.Length > 0)
                {
                    StartGame();
                }
            }

            return;
        }


        if(Input.GetKeyDown(KeyCode.Escape))
        {
            Application.LoadLevel(0);
        }

                Vector3 vel = rigidbody2D.velocity;

        if (!android)
        {
            if (Input.GetMouseButtonDown(0) || Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
            {
                vel = Flap(vel);

            }
        }
        else
        {
            if (Input.touches.Length > 0)
            {
                vel = Flap(vel);
            }
        }

                vel.x = speed * Time.deltaTime;

                rigidbody2D.velocity = vel;


        RotateMe(vel.y);
        }

    void StartGame()
    {
        started = true;
        rigidbody2D.gravityScale = 2.5f;

        Vector3 vel = rigidbody2D.velocity;
        vel = Flap(vel);

        rigidbody2D.velocity = vel;
    }

    void RotateMe(float y)
    {
        // -20, 10
        // -70, 0

        // 0 -70

        if(y >= 0)
        {
            transform.rotation = Quaternion.Euler(0, 0, 0);
        }
        else
        {
            float angle = Mathf.Lerp(0, -70, -y);
            transform.rotation = Quaternion.Lerp(transform.rotation, Quaternion.Euler(0, 0, angle), 0.05f);
        }
    }

    Vector3 Flap(Vector3 v)
    {
        anim.SetTrigger("DoFlap");
        v.y = flapAmount;
        return v;
    }

}

Jak hra vypadá teď?

Problémy?

Pokud máte nějaké otázky, neváhejte se zeptat v komentářích, nebo mi napsat do zpráv.

V příští lekci, Unity (C#) Android: Obarvení draka podle zdraví, upravíme opět hráče. Drak se bude obarvovat podle svého aktuálního zdraví.


 

 

Článek pro vás napsal vratislavino
Avatar
Jak se ti líbí článek?
2 hlasů
Autor se věnuje programování v C#, především pak ve vývojovém prostředí Unity3D. Má asi pětileté zkušenosti s programováním a momentálně pracuje na připravované hře Azulgar: Beyond The Frontiers.
Aktivity (3)

 

 

Komentáře

Avatar
Sanxo Fireman:28. června 10:42

Ahoj, podľa tutoriálu som si vytvoril animáciu gameobjektu. Ten som potom duplikoval pomocou Instantiate. Ako postupovať, aby som mohol animáciu ovládať nad každým objektom samostatne?

Slavo.

 
Odpovědět 28. června 10:42
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 1 zpráv z 1.