IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: Sekání hry při normálních fps

Aktivity
Avatar
Tomáš Brůna
Tvůrce
Avatar
Tomáš Brůna:10.4.2018 14:13

Zdarec,
mám problém. Když hraju (třeba PUBG) tak hra normálně běží cca na 40 fps ale i přesto se při rychlejších pohybech kouše obraz (jenom krátké záseky max do 300 ms) ale fps neklesá. V pc nejede nic ani na 90% výkonu. Nevíte čím by to mohlo být?

sestava:

  • amd fx 6100
  • gtx 960 me 2gb
  • 8 bg ram 2133 mhz
  • zdroj 900 w
  • 250 gb ssd
  • windows 10 právě po reinstalu

Děkuju moc za každou radu :-)

Odpovědět
10.4.2018 14:13
Vi veri universum vivus vici
Avatar
Mirek Slouka
Člen
Avatar
Odpovídá na Tomáš Brůna
Mirek Slouka:10.4.2018 14:39

Zkusil bych vypnout překreslování inventáře v nastavení hry a pomoci NVIDIA Inspectoru optimalizovat nastavení grafiky pro PUBG. To sekání při rychlejších pohybech může být i tím, že máš míň FPS než frekvenci monitoru a díky tomu to může být víc vidět.

Nahoru Odpovědět
10.4.2018 14:39
I can explain it to you, but I can't understand it for you.
Avatar
Odpovídá na Tomáš Brůna
Luboš Běhounek Satik:10.4.2018 19:17
  • ta RAMka asi taky je celkem na hrane a ta muze zpusobovat zaskuby.

A procesor jede pro danou hru naplno, jenze nedokaze nejspis vyuzit vsechny jadra rovnomerne, takze to vypada, ze nejede naplno - par jader jede na max a zbyle treba na pulku.

Nahoru Odpovědět
10.4.2018 19:17
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Marian Benčat:10.4.2018 19:33

nedostatek RAM se třeba nádherně projevoval u Division. Hra běžela naprosto plynule na 60FPS na max, ale pak začla swapovat na disk a dostaval si treba 2sec výtuhy :-)

Imho ta hra prostě není optimalizovaná,.. při velkém pohybu kamery se prostě musí některé věci zahodit a vypočítat znovu.. musíš načíst nové LODky atd.

Nahoru Odpovědět
10.4.2018 19:33
Totalitní admini..
Avatar
Luboš Běhounek Satik:10.4.2018 21:00

Jinak jeste me napada, nemas zaplej VSync, at uz ve hre nebo v ovladaci grafiky?

Nahoru Odpovědět
10.4.2018 21:00
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Petr Čech
Tvůrce
Avatar
Petr Čech:11.4.2018 17:03

A to, že nepadají FPS vidíš někde v rohu obrazovky, nebo z grafu? Může se stát, že padá přesně tak, že nevidíš ten drop

Nahoru Odpovědět
11.4.2018 17:03
the cake is a lie
Avatar
Tomáš Brůna
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Tomáš Brůna:12.4.2018 0:21

V-sync zaplej byl. Asi budu za idiota ale ani nevim co to poradne je. Jinak cpu (alespon podle widli ) vyuziva vsechny jadra cca na 80%.

Nahoru Odpovědět
12.4.2018 0:21
Vi veri universum vivus vici
Avatar
Tomáš Brůna
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Tomáš Brůna:12.4.2018 0:24

Z grafu to nemam, ani me nenapadlo se na to podivat pres graf. Pouziva to prekriti z geForce expereience.

Nahoru Odpovědět
12.4.2018 0:24
Vi veri universum vivus vici
Avatar
Petr Čech
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Tomáš Brůna
Petr Čech:12.4.2018 0:27

Tak schválně zkus třeba MSI Afterburner a zobraz si grafy zatížení všech možných komponent, potom z toho možná budeš moct vyčíst, co nestíhá.

Nahoru Odpovědět
12.4.2018 0:27
the cake is a lie
Avatar
dez1nd
Člen
Avatar
dez1nd:12.4.2018 6:14

V-sync se dá poznat tak, že když je vypnutý a otáčíš kamerou, většinou vertikálně takjde vidět jak se obraz chová divně. Všiml jsem si, že nějaké řádky se na pár milisekund rozeběhnou na jednu nebo na druhou stranu a rozdělí ti obraz ne o moc ale poznat to jde... Je to velmi podobné starému televiznímu signálu, když byl slabý nebo rušený občas se někde na obrazovce objevil pruh který byl posunutý o pár px do strany...

 
Nahoru Odpovědět
12.4.2018 6:14
Avatar
Odpovídá na dez1nd
Luboš Běhounek Satik:12.4.2018 11:40

Je to prave opacne, to co popisujes se deje, kdyz je VSync vypnuty a jmenuje se to tearing.

Tearing vznika tak, ze monitor vykresluje snimek z grafiky a treba v pulce mu grafika zacne posilat pixely uz z novejsiho snimku, takze tam treba ty objekty (nebo cely pohled) muzou bejt o par pixelu jinde, ale zase jsou nejnovejsi, co to jde.

Uloha VSync je tomuhle zabranit tim, ze po vykresleni snimku grafikou se ceka, az bude monitor vykreslovat novy snimek a posle se mu cely aktualni snimek a az pak jde procesor s grafikou pocitat dalsi snimek.

Tim se i fps lockne na obnovovaci frekvenci monitoru, prave kvuli tomu cekani grafiky na monitor.
Nasledek zapnuteho VSync je cekani mezi snimkama a tim i pokles FPS a tim i zvyseni inputlagu.

A pokud ti hra bezi s VSync on na 60fps (maximalne 16.6ms na snimek) a pak by ti melo treba jen na 1-2 snimky klesnout na 59 (cca 17ms na snimek), tak prave kvuli cekani na monitor a vykreslovani vzdy jen celeho snimku se stane to, ze se jeden stejny snimek zobrazi 2x po sobe, a fps v tu chvili tedy spadne v podstate na 30, takze se to projevi jako zadrhnuti, tomuhle se rika stuttering.

Pokud by vykresleni snimku trvalo jeste dele, tak treba u toho 60Hz monitoru FPS v danej moment muzou byt jen 60, 30, 20, 15, 12, 10... podle toho, na kolik snimku se zobrazi stejny obraz, takze s VSync on ty fps dost skacou (samozrejme ukazatele fps delaj prumer treba za posledni vterinu, takze ty muzou ukazovat i jiny hodnoty nekde mezi).

Takze kdy VSync pouzit? Osobne to nepouzivam nikde, ale smysl muze mit, pokud vam vadi tearing a hrajete nejakou pomalejsi hru, typicky nejaky singleplayerovky.
Tearing je taky mene znat, kdyz mate treba 144Hz monitor a dostatecny fps, protoze tam se pak ta obrazovka prekresluje tak rychle, ze mate mensi sanci ho postrehnout.

Pak je tu jeste GSync, FreeSync a fastsync, ale ty ted rozebirat nebudu, to uz by bylo spis na nakej clanek :D
(ve zkratce GSync/Freesync umej monitoru rict, kdy se ma prekreslit, fastsync je obycejnej vsync, ale bez cekani, takze nesnizuje fps, i kdyz inputlag o neco vyssi zustava).

Editováno 12.4.2018 11:41
Nahoru Odpovědět
12.4.2018 11:40
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Odpovídá na Tomáš Brůna
Luboš Běhounek Satik:12.4.2018 11:43

Zkus to s vyplym vsync, jestli je to trochu lepsi.
Jinak jeste bych zkontroloval teploty + vypis, co mas za desku, muze to bejt naka se slabym napajenim a to muze obcas nestihat -> shazovat frekvenci CPU.

Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+2,50 Kč
Řešení problému
Nahoru Odpovědět
12.4.2018 11:43
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
dez1nd
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
dez1nd:12.4.2018 11:47

Však já jsem psal, že se to děje při vypnutém VSyncu, možná jsem to blbě sepsal, ale neva. I já děkuju za vysvětlení.

Editováno 12.4.2018 11:49
 
Nahoru Odpovědět
12.4.2018 11:47
Avatar
Odpovídá na dez1nd
Luboš Běhounek Satik:12.4.2018 11:53

ah, jo, máš to dobře, pardon, nevím, proč jsem to přečetl obráceně :D

Nahoru Odpovědět
12.4.2018 11:53
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
dez1nd
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
dez1nd:13.4.2018 6:11

Oni jsou první dvě věty špatně poskládané :)

 
Nahoru Odpovědět
13.4.2018 6:11
Avatar
Tomáš Brůna
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Tomáš Brůna:13.4.2018 13:28

S vyplim v-sync to jede lip :) (zhruba 50 fps). Uz to neni tak, ze se to seka furt a malicko ale tak na sekundu treba jednou za 3 minuty. Ale uz se to da hrat.

Editováno 13.4.2018 13:28
Nahoru Odpovědět
13.4.2018 13:28
Vi veri universum vivus vici
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 16 zpráv z 16.