Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
Petr Čech
Tvůrce
Avatar
Petr Čech:23.12.2014 16:15

Takže jsem si udělal web a psychicky jsem se připravil na kritiku. Web je optimalizován pro Chrome, firefox, IE 9-12 pouze pro desktop. Myslím, že je zbytečné si nechat hodnotit mobilní web, stejně to bude jen text, většina lidí řeší spíš jen to, jestli tam vůbec je (ještě jsem tady nenarazil na kritiku mobilní části webu). Vím o tom, že je to HTML5 nevalidní, je to kvůli Google+ tlačítku (nevíte někdo, co s tím?)

Odpovědět
23.12.2014 16:15
the cake is a lie
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Tomáš Maňhal:23.12.2014 16:21

chtěl jsem zkusit formulář, ale ten hlavolam v antispamu mi nějak brání :-D

 
Nahoru Odpovědět
23.12.2014 16:21
Avatar
Ondřej Štorc
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Ondřej Štorc:23.12.2014 16:22

Musím říct že si mi tvůj web hodně líbí. Možná bych odstranil ty zmínky o českém školství a to že tvé weby jsou na nic :)

Nahoru Odpovědět
23.12.2014 16:22
Život je příliš krátký na to, abychom bezpečně odebírali USB z počítače..
Avatar
Ondřej Štorc
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Tomáš Maňhal
Ondřej Štorc:23.12.2014 16:23

3 odmocnina z 8 :)

Nahoru Odpovědět
23.12.2014 16:23
Život je příliš krátký na to, abychom bezpečně odebírali USB z počítače..
Avatar
Odpovídá na Ondřej Štorc
Tomáš Maňhal:23.12.2014 16:25

Promiň, ale jestli přijde klient, který viděl matematiku z vlaku a před 30 lety, tak mě pošle do háje s takovým rébusem :-D

 
Nahoru Odpovědět
23.12.2014 16:25
Avatar
Petr Čech
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Tomáš Maňhal
Petr Čech:23.12.2014 16:50

Jo, asi tam dám něco do titulku, třeba: "ok, vychází to taky, ale jestli se na to necítíte, tak šest mínus čtyři."

Nahoru Odpovědět
23.12.2014 16:50
the cake is a lie
Avatar
Neaktivní uživatel:23.12.2014 17:32

Text, design

Ták, kde začít. Asi texty, jelikož tvoří převážnou část webové stránky. Některé věty mají podivný slovosled, máš tam překlepy či docela hrubé chyby, měl by sis to po sobě alespoň přečíst. :) Mícháš spisovnou a nespisovnou češtinu, což ve výsledku zní divně. Odkazy ve fixním menu byl zmenšil, jsou moc natisknuté na svůj rodičovský element. Nadpisům (o mně, projekty, atd...) bych vybral ozdobnější font než pro obyčejný text. Řekl bych, že málo využíváš zvýraznění textu, které by se sem krásně hodilo. Není to chyba, ale vypadalo by to dobře a pomohlo by ti to ve vyhledávačích. Obrázky jako přechody mezi pruhy jsou sice hezké, blbnou ti tam ale stíny. Obrázky v "moje projekty" jsou nalepené na rodičovský element. Přidal bych padding. Antispamová kontrola je opravdu horší než rubikova kostka, myslím, že jednoduché 2+3 by stačilo. :) Nikde jsem nenašel tlačítko odeslat, mělo by to být blbůmvzdornější. ;)

3/5

Funkčnost, kód

Kód máš vcelku pěkný, co jsem koukal, tak i validní. Responzivní design nemáš vyřešený, na to by ses teď měl zaměřit nejvíc. Tlačítka na sociální sítě by ti měla spíše odkazovat na nový tab, nechtěl bys přece, aby ti zákazníci odešli na jinou stránku. ;)

4/5

Použitelnost, přístupnost

Jak už jsem psal, nemáš responzivní design, uživatelé na menších zařízeních budou asi šílet. V menu mě zarazilo tlačítko "connect". Nejsem nijak sociálně aktivní, takže jsem si hned nedomyslel, co by to mělo znamenat. Uvažoval bych o jiném nápisu. Jinak jsem si nikde nepřečetl, proč bych si tě vlastně měl objednat. Nijak mě to k tomu po přečtení celé stránky ani netáhlo. Z větší stránky to bude asi kvůli výběru textů. Přečti si něco o copywritingu.

2/5

Shrnutí

Doufám, že si takovou esej nevyložíš špatně a budeš jí brát jako konstruktivní kritiku. To máme 2 + 3 + 4 / 3... 3/5 bodů. Není to špatný. :)

Nahoru Odpovědět
23.12.2014 17:32
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Tomáš Maňhal
Daniel Zábojník:23.12.2014 17:48

Web je v celku pěkný.. Ale tohle mě dostalo, musím souhlasit :)

 
Nahoru Odpovědět
23.12.2014 17:48
Avatar
Neaktivní uživatel:23.12.2014 18:20

Kolik je osm s exponentem jedna třetina slovy :D Myslím že tvůj antispam už nikdy nic nebude muset filtrovat :)

Nahoru Odpovědět
23.12.2014 18:20
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Petr Čech
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Petr Čech:23.12.2014 22:25

Zajímalo by mě, kde mám podle tebe pravopisné chyby, zrovna na tom si dost potrpím. Tlačítko odeslat se objeví hned jakmile je formulář validní. Btw nevíte někdo o lepší jquery události než change? Něco jako key down. O tom connect vím, ale nic lepšího mě nenapadlo.

Nahoru Odpovědět
23.12.2014 22:25
the cake is a lie
Avatar
Martin Konečný (pavelco1998):23.12.2014 22:52

První, co mě napadlo, když jsem viděl tu URL, bylo, proč děláš web o brankáři. Sorry.
Teď k tomu podstatnýmu - nejsem si jistý, jestli "kdyby jste" je gramaticky správně. Myslím, že by tam mělo být "kdybyste".
To tlačítko u formuláře bych nechal viditelné rovnou. Pokud chceš zamezit odeslání formuláře dřív, mohl by být třeba disabled. Ale úplně bych ho neschovával, přijde mi to takové matoucí.

U jQuery můžeš použít metodu $("el").keydow­n(function() { ... })

Nahoru Odpovědět
23.12.2014 22:52
Aktuálně připravuji browser RPG, FB stránka - https://www.facebook.com/AlteiraCZ
Avatar
alfonz
Člen
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
alfonz:23.12.2014 22:55

"Kdybyste" a "Kdyby jste" je správně, jediné co je špatně je "Kdybyjste". :)

Nahoru Odpovědět
23.12.2014 22:55
lmao
Avatar
Odpovídá na alfonz
Tomáš Maňhal:23.12.2014 23:34

Pleteš se :-) Jediný přijatelný výraz je "kdybyste"

 
Nahoru Odpovědět
23.12.2014 23:34
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Neaktivní uživatel:24.12.2014 6:27

Nechce se mi to znova projíždět, ale co si pamatuju, viděl jsem tam kdyby jste, několikrát malá písmena na začátku věty. Slovo webtvorba, pokud vím, neexistuje, přestože to má několik firem v názvu. V propagačním textu by se to ale asi vyskytovat nemělo. Vím, že ti to možná zní jako nepodstatné blbosti, ale při "webtvorbě" záleží právě na těchto malých detailech. Vytýkám ti ty chyby, protože vidím, že se chceš zlepšit.

Nahoru Odpovědět
24.12.2014 6:27
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
ahojecky.p
Člen
Avatar
ahojecky.p:8.1.2015 21:51

Ahoj,náhodou jsem si otevřel tento web.Abych se koukl jak je to realizovaný.Jen tak jsem to vložil do validatoru html a nasalo to communication with remote (X)HTML 5 parser failed. U css je to jasné jak psal czubehead, že je to kvuli Google+ tlačítku. Ale u toho html nemá tam být doplněno <!doctype html public "-W3CDTD HTML 4.01//EN"> ?

 
Nahoru Odpovědět
8.1.2015 21:51
Avatar
Odpovídá na ahojecky.p
Tomáš Maňhal:8.1.2015 22:22

Ne, jelikož je to HTML5, tak je specifikováno pouze tagem "html" v DOCTYPE ;-) Ta chyba co vylezla Tobě se mi neobjevila. Chyba bude na tvém přijímači :-)

 
Nahoru Odpovědět
8.1.2015 22:22
Avatar
ahojecky.p
Člen
Avatar
ahojecky.p:8.1.2015 22:34

Tak právě se to zobrazilo dobře. Jen to našlo chybu ve </script>
Syntax of script documentation:­....... Aha tady je ta chyba dej http://validator.webylon.info/ je to stejný jak ofiko validator ale v čj a tady se mi ta chyba napsala. V aj je to ok plus ta chyba ve </script> :)

 
Nahoru Odpovědět
8.1.2015 22:34
Avatar
Odpovídá na ahojecky.p
Tomáš Maňhal:8.1.2015 23:19

Používej tlačítko odpovědět. Není tu pro srandu, jinak nevidím tvojí reakci. Jinak co se týče webylonu a jeho validátoru, vykašli se na něj, protože evidentně nefunguje.

A co se týče toho scriptu, bude tam asi někde nějaká malá potíž skrytá, kdoví. Žádná velká hrubka, týkající se kódu, tam není.

 
Nahoru Odpovědět
8.1.2015 23:19
Avatar
Honza Bittner
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Honza Bittner:8.1.2015 23:57

Využij ReCaptcha jako antispam - je to o mnoho lepší a bezpečnější, než jakýkoliv tvůj antispam, co vymyslíš. ;)

Nahoru Odpovědět
8.1.2015 23:57
FIT ČVUT alumnus :-) Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://github.com/tenhobi/ama.
Avatar
Tonda Kozák
Člen
Avatar
Odpovídá na Tomáš Maňhal
Tonda Kozák:9.1.2015 14:06

Kdyby sis přečetl tu mega zvýrazněnou hlášku, tak je tam psáno: „Validace nebyla provedena.“
Jak psal Tomáš Maňhal český validátor se porouchal a tak je validování HTML5 stránek pozastaveno, Chamurappi slíbil, že to po Vánocích opraví - nezmínil se po kterých.

Kdyby si to náhodou přečetl David Hartinger, nebylo by dobré dodělat funkci, aby se mi mohly zobrazovat upozornění na všechny příspěvky z vlákna, do kterého jsem přispíval?

Petr Čech

  1. Jak píšeš o té podpoře - IE 12 ještě neexistuje a v IE 9 nefungují popisky formuláře.
  2. Souhlasím, že by sis měl ještě jedno pročíst texty.
  3. Na tom kódovém pozadí se text blbě čte.
  4. Formulář je uživatelsky zcela nepřívětivý. Nechtěl bych ho vyplňovat.
  5. Nejde odkazovat na jednotlivé části stránky. - Při přechodu měň URL.
  6. Psát: Copyright © je to samé jako: 12 dolarů $.
 
Nahoru Odpovědět
9.1.2015 14:06
Avatar
Marián Ligocký:10.1.2015 10:43

Odporúčam použiť reCaptchu od Google. Kontroluje vstup používateľa (scroll, pohyb myšou atď.), a vyhodnocuje, či je používateľ človek. Ak si myslí že nieje, vyhodí text na prepísanie. http://www.itnetwork.cz/…cha-tutorial

Editováno 10.1.2015 10:43
 
Nahoru Odpovědět
10.1.2015 10:43
Avatar
Petr Čech
Tvůrce
Avatar
Petr Čech:10.1.2015 16:10

Děkuji vám za reflexi, pokusím se to postupem času implementovat. Jinak o tom antispamu už mi prosím nepište. Mínil jsem to spíš jako žertík, ale potom jsem to zapomněl odebrat :D

Nahoru Odpovědět
10.1.2015 16:10
the cake is a lie
Avatar
Petr Čech
Tvůrce
Avatar
Petr Čech:28.1.2015 17:46

Takže, jestli si někdo všimne, že tohle vlákno má novou aktivitu, tak vám oznamuji, že jsem přidal mobilní verzi, opravil všechny pravopisné chyby, které jsem našel a předělal jsem ten antispam. Kdyby to četl někdo teď, tak dosud tam bylo 8^(1/3) ]:>. Pokud se má změnit verze z responzivní na normální nebo naopak, musíte reloadnout stránku, je to schválně. Mně osobně třeba vadí, když se stránka při otočení mobilu reloadne. Antispam na Googlovskou ReCaptchu předělávat nebudu, nechce se mi to implementovat, současná mi připadá dost user-friendly. Jinak co se týče kompatibility (mobilní), testoval jsem to jen v Chromu. Docela spoléhám na to že v jquerry je to vychytané, jak to tvrdí.

Nahoru Odpovědět
28.1.2015 17:46
the cake is a lie
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Neaktivní uživatel:28.1.2015 17:51

V antispamu máš 2x "slovy" :D

Editováno 28.1.2015 17:53
Nahoru Odpovědět
28.1.2015 17:51
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Neaktivní uživatel:28.1.2015 18:30

Je možné, že na špatné lodi jsem já, ale mobilní verzi se mi nepodařilo zprovoznit. Ani v kódu jsem nenašel nějaké pořádné zmínky o responzivitě. Jak tak koukám na příspěvek Neaktivní uživatel, asi nejsem sám. :) Jinak ta čeština je stále jak na horské dráze...

Editováno 28.1.2015 18:30
Nahoru Odpovědět
28.1.2015 18:30
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Vojtěch Houdek:28.1.2015 18:34

Jestli chceš responsivní vzhled musíš být opravdu na mobilu jinak mi to taky nejde :D

Nahoru Odpovědět
28.1.2015 18:34
Stay hungry. Stay foolish
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Houdek
Neaktivní uživatel:28.1.2015 18:37

Hehe, mno dobře.

Petr Čech: Musíš si uvědomit, že responzivita není synonymum k mobilní verzi. Spíše přizpůsobivost k jakékoli rozumné šírce obrazovky.

Nahoru Odpovědět
28.1.2015 18:37
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Petr Čech
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Petr Čech:28.1.2015 18:57

No to ale snad odpovídá, ne? A kde mám chyby teď?

Nahoru Odpovědět
28.1.2015 18:57
the cake is a lie
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Neaktivní uživatel:28.1.2015 19:09

To rozhodně neodpovídá. :) Nechci ti dělat korekci textů, ale co jsem se tak díval, chyběly ti pořád tečky na konci vět, měl jsi tam jednou podivně předložku a hlavně ve stavbě vět máš dost problémy. Podívej se na souvětí:

Co se týče modelaření, tak se věnuji lodnímu modelářství a to pojízdným modelům, se kterými soutěžím. Většina mých modelů je ze dřeva + 1 model z plastové stavebnice, přičemž byl paradoxně nejtěžší na zpracování.

A teď si spočítej slova s kořenem "model". :) Jinak ve větě "...alespoň 1 zapomněli." bych tu číslovku nedával a napsal to rovnou slovy. S největší pravděpodobností to chyba není (nejsem si jistý, možná lžu), ale vypadá to blbě. Snad ti to pomohlo. :)

Editováno 28.1.2015 19:10
Nahoru Odpovědět
28.1.2015 19:09
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Tonda Kozák
Člen
Avatar
Tonda Kozák:28.1.2015 19:21

<i>Tuhle mi někdo vyčítal, když jsem byl při kritice málo konkrétní. Tady jsem konkrétní nebyl, a proto to, co co jsem nezmínil, opraveno nebylo. (Nebyl jsem konkrétní proto, protože se mi tehdy polovina příspěvku smazala a nechtělo se mi to psát znovu.)</i>

Formulář je uživatelsky zcela nepřívětivý. - Sice jsi antispam vylepšil, ale není ideální, na většinu robotů ti bude stačit, když budeš vyžadovat vyplnění pouze lidem bez JavaScriptu.

Tvým cílem je, aby ti lidi psali. (Zakázky, chválu za web, vtipy...), tak jim to neztěžuj. Předmět ti k ničemu není, e-mail někdy taky ne - třeba ti chci jen napsat, že ti chybí mezera před znakem procent a nechci ti dávat svůj e-mail.
Pokud už chceš mermomocí zabránit neodeslání nevalidního formuláře, je lepší tlačítko zobrazovat - zašedlé, neaktivní. Takhle lidi mateš.
Máš chybu u labelu u e-mailu a antispamu, což vadí zvlášť v té mobilní verzi.

V textech máš stále chyby, pokud budeš chtít, napiš mi a já ti udělám kompletní revizi (jestli budu mít čas, peníze a náladu).

Teď koukám, že jsi spoustu mých minulých připomínek nezapracoval. No, tvoje věc.

 
Nahoru Odpovědět
28.1.2015 19:21
Avatar
Petr Čech
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Tonda Kozák
Petr Čech:28.1.2015 21:01

Nechci být nepřívětivý, ale teď jsem udělal ještě 1 revizi a myslím, že by to mělo být v pořádku. To, že neměním odkazy nepovažuji za nějak omezující a navíc je to schválně. Formulář mi nepřipadá úplně nepřívětivý, třeba tvůj příklad s chybějící mezerou je pro mě skoro spam, resp. s tím tak naložím.
Neaktivní uživatel
Ty stylistické chyby jsem opravil, děkuji za upozornění, bylo to fakt divné. To, že to není responzivní, když měníš rozměry v nějakém emulátoru je pravda, hlídám to jen při načtení stránky. A můžeš prosím uvést příklad, kdy to není přizpůsobené šířce obrazovky?

Editováno 28.1.2015 21:02
Nahoru Odpovědět
28.1.2015 21:01
the cake is a lie
Avatar
Tonda Kozák
Člen
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Tonda Kozák:28.1.2015 21:11

Když myslíš, tak pro mě za mě. Já jsem sice ještě při zběžném prolítnutí textů pár chyb našel...
Svoje názory nevnucuju.

 
Nahoru Odpovědět
28.1.2015 21:11
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Neaktivní uživatel:28.1.2015 21:14

Ano, teď to vidím. Na mobilním zařízení (Nokia C5) to funguje zřejmě tak jak má.

Celý následující příspěvek bude spíše úvaha, tak ji neber moc vážně. :)

Nevím, jak hojně se tento přístup používá, takže nemůžu jednoznačně říct, zda-li to máš nějak špatně, osobně si ale myslím, že bys to měl ošetřit i klasickým způsobem (media-queries, procenta). Když si nějaký novopečený pětašedesátník chce zvětšit stránku, celá se mu rozháže. Je to takové statické, přestože to jde krásně udělat dynamicky v CSS3. Ale jak říkám, nejsem si jistý a jestli ti to takto vyhovuje, nemám proti tomu výhrady, dokud nebudu mít více informací.

K češtině mám už jen jednu připomínku a to větu:

Ve hrách nebo fórech...

Asi bych to musel s někým konzultovat, ale mám pocit, že správně by to mělo být Ve hrách nebo na fórech. Taky, nejsem si jistý, dám ti kdyžtak vědět. :)

Nahoru Odpovědět
28.1.2015 21:14
Neaktivní uživatelský účet
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 33 zpráv z 33.