Geek tričko zdarma Geek tričko zdarma
Hledáme grafika na pohodovou brigádu v Blenderu nebo programátora na hry v PyGame. Máš zájem? Napiš nám na redakce [zavináč] itnetwork.cz!
Tričko zdarma! Stačí před dobitím bodů použít kód TRIKO15. Více informací zde

Lekce 17 - Nahrání webu na internet

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

V minulé lekci, Stylování tabulek a galerie fotek v HTML a CSS, jsme dokončili náš web. V dnešním tutoriálu ho nahrajeme na internet.

Meta tagy

Podstránky webu máme hotové, ale v jejich hlavičkách nám chybí poslední věc. Až bude web online, všimnou si ho internetové vyhledávače a jeho podstránky si tzv. zaindexují. Zjednodušeně řečeno si uloží co na nich je, aby je pak mohli zobrazovat mezi výsledky, když někdo něco hledá. To je pro nás velmi důležité, protože právě takhle se na náš web dostanou návštěvníci.

Do každé podstránky vložíme 2 informace do vyhledávače. První informací je krátký popisek toho, co je na stránce. Další je seznam několika klíčových slov, které opět souvisí s obsahem stránky. Ještě jednou zopakuji, že kód vkládáme do hlavičky <head>. Každá stránka má samozřejmě v popisu něco jiného, pro index.html by to mohlo vypadat takto:

<meta name="description" content="Osobní portfolio programátora HoBiho." />
<meta name="keywords" content="portfolio, programátor, HoBi" />

Tag meta již známe, používali jsme ho k určení kódování stránky. Když jsme u meta informací, můžeme vložit i údaje o tom, kdo stránku vytvořil:

<meta name="author" content="HoBi" />

V hlavičce zůstaňme ještě na poslední okamžik a nastavme našim webovým stránkám favicon. Jedná se o tu malou ikonku, která se zobrazí v záložce vašeho webového prohlížeče. Pro ikonku půjdeme jako vždy na iconfinder.com, stáhneme si jí ve velikosti 16x16 pixelů ve formátu ico a uložíme jí do složky obrázky. Do hlavičky přidáme odkaz na ikonu:

<link rel="shortcut icon" href="obrazky/ikona.ico" />
Favicon v HTML

Pozn. v některých verzích Google Chrome se ikona na lokálních stránkách nezobrazí.

Metainformace si doplňte do všech podstránek webu. Nyní jsme připraveni nahrát stránky na internet.

Nahrání webu na internet

Pro své hotové webové stránky nyní potřebujeme webhosting a doménu. Webhosting je prostor na vzdáleném serveru, kam můžeme nahrát naše stránky. Doména je adresa, přes kterou budou naše stránky z internetu přístupné. Webhosting i doména pro běžný web jsou velmi levná záležitost, obvykle se pohybují v řádech desítek korun měsíčně.

Pozn. Existují i tzv. freehostingy, ale ty jsou poměrně nekvalitní, s reklamami a neobsahují spoustu služeb, které by vám mohly chybět. Pokud se chcete v oblasti webů rozvíjet a učit, tak určitě zvolte klasický hosting. Zájemcům doporučuji přečíst článek 10 rad, díky kterým neuděláte při výběru webhostingu chybu.

Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

Z českých hostingů vychází nejlépe https://www.onebit.cz, na kterém hostuje i ITnetwork. Má kvalitní podporu, která vždy ochotně poradí s čímkoli, co vám nefunguje, vaše data zálohuje a má propracovanou administraci, kde si můžete nastavit spoustu funkcí a vyzkoušet si zajímavé technologie.

Registrace na onebit.cz

Přejděte na web https://www.onebit.cz a v navigačním menu zvolte webhosting. Budete dotázáni zda chcete osobní nebo firemní. V našem případě vybereme, že chceme osobní web. Doporučuji vybrat variantu Lite, která obsahuje i PHP a umožní vám do webu později přidávat dynamické prvky jako diskuze a podobně.

Na konci formuláře si zvolte svou doménu. Doporučuji volit co nejkratší, bez pomlček a s koncovkou .cz.

Objenání ONEbit webhostingu

Pod formulářem se nachází tlačítko ověřit, kterým zjistíte, zda je zadaná doména volná. Pokud ne, musíte si vymyslet jinou.

V dalším kroku formuláře stačí již jen vyplnit kontakt. K doméně je vyžadováno datum narození a to proto, aby bylo jednoznačně dané komu patří a předešlo se případným sporům o její vlastnictví. Ze stejného důvodu zadáváte i telefon.

Zadání údajů ONEbit

Po odeslání stačí již jen potvrdit objednávku a uhradit fakturu, která vám dorazila na email. Následně vám dorazí přístupové údaje k vašemu novému hostingu.

Povolení IP adresy

ONEbit poskytuje pokročilé zabezpečení, díky kterému se můžete na své stránky přihlásit jen z určité nastavené IP adresy. IP adresa je jednoduše řečeno označení počítače na internetu. Pokud by vám někdo odcizil přístupové údaje a chtěl se na web připojit, musel by to provést z vašeho počítače, jinak by měl jinou adresu a přístup by mu byl zamítnut.

Tuto adresu musíme nejprve nastavit v administraci účtu. Přejdeme na web https://www.oneadmin.cz a vybereme Administrace ONEbit. Do dialogu zadáme údaje z emailu.

Administrace webu u ONEbit

V administraci se přesuneme do záložky Služby a v menu zvolíme FTP -> Povolené IP adresy/rozsahy. Pomocí tlačítka Přidat IP adresu/rozsah otevřeme dialog, ve kterém jen klikneme na "Vložit moji IP adresu". Do pole se vloží vaše IP adresa. Můžete si k ní dát nějaký popisek, např. "Má adresa z domova". Když se budete chtít připojit např. ze školy nebo z práce, je třeba přidat i temější IP adresy.

Povolení IP adresy u ONEbit

Administraci můžeme nyní zavřít.

Nahrání obsahu

K nahrání souborů na webhosting se používá protokol FTP. Lze k tomu využít buď webovou aplikaci nebo desktopového FTP klienta. Využijeme druhou variantu, jelikož je praktičtější. Nikdy nenahrávejte obsah na FTP přes Průzkumníka Windows nebo přes Total Commander. Tyto nástroje nepřevádí kódování zdrojových souborů a mají časté výpadky.

Stáhněte si program WinSCP z webu http://winscp.net/…docs/lang:cs a nainstalujte. Případně můžete použít třeba FileZillu. Při instalaci si můžete vybrat jestli chcete, aby aplikace vypadala jako explorer nebo jako commander. Mně více sedí režim explorer.

Po spuštění si vytvoříte nový FTP účet. FTP údaje vám přišly v emailu. Jako protokol vyberte FTP. Mé údaje vypadají takto:

Nahrání webu na FTP pomocí FTP klienta WinSCP

Přihlaste se a otevřete složku www. Pokud je v ní nějaký obsah, tak ho odstraňte a přetáhněte na okno všechny soubory ve složce s vaším webem na počítači.

Gratuluji vám, máte nyní pěkný a moderní web na kvalitním webhostingu! Vyťukejte do prohlížeče adresu a vyzkoušejte si ho.

Kam dál

Web tedy máte a docela pěkný. Další taje HTML a CSS se dozvíte v seriálu Moderní a profesionální webové portfolio, kde se vytváří podobný web, ale již na profesionální úrovni.

Dále si určitě v sekci HTML a CSS prostudujte české manuály k HTML a CSS. Je tam několik věcí, které jsme ještě nezkoušeli a které by se vám mohly někdy hodit.

Až budete umět HTML a CSS velmi dobře, můžete se podívat na PHP, ve kterém lze dělat dynamické weby, jako jsou např. eshopy, fóra, redakční systémy a podobně. Je po něm velká pracovní poptávka a běží na něm spoustu firem.

Web s vyplněnými metainformacemi máte opět v příloze a já se na vás těším u dalších kurzů na ITnetwork :)


 

Stáhnout

Staženo 6202x (1.1 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce HTML a CSS

 

 

Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Jak se ti líbí článek?
44 hlasů
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor sítě se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.
Předchozí článek
Stylování tabulek a galerie fotek v HTML a CSS
Všechny články v sekci
Webové stránky krok za krokem
Miniatura
Následující článek
Učební pomůcka na HTML - Tahák
Aktivity (8)

 

 

Komentáře

Avatar
Neaktivní uživatel:14.6.2013 19:57

Píšeš tam i o meta-tagu pro roboty, ale není tam v ukázce kódu, možná bych ho tam přidal a vysvětlil :)

Odpovědět  +3 14.6.2013 19:57
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
k.ats
Člen
Avatar
k.ats:15.6.2013 8:48

Moc pěkný seriál, plný užitečných informací pro začátečníky. Díky za něj. Než jsi napsal tento seriál, tak jsem si udělal hosting na ic.cz, ale byla to hrůza - pomalý a nestabilní, včera jsem zkusil Endoru a je to neporovnatelný rozdíl jak v rychlosti tak, zatím i stabilnosti. Jinak zatím jako FTP klienta používám TC a bez problémů, vše se mi vždy nahrálo a fungovalo a to už jsem to dělal dohormady jak na ic.cz a endoře minimálně 30x. Ale pak až bude chvilka tak mrknu po tom klientovi co zmiňuješ. Teď půjdu na snídani a na kolo :-) Ještě jednou dík a chvalím za super seriál.

 
Odpovědět  +6 15.6.2013 8:48
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na k.ats
David Čápka:15.6.2013 13:39

Jsem rád, že se líbí :)

Odpovědět 15.6.2013 13:39
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
David Čápka:15.6.2013 13:39

Jo, vidíš. Asi je zmiňovat ani nebudu, nejsou stejně potřeba :)

Odpovědět 15.6.2013 13:39
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Daniel Vítek
Tým ITnetwork
Avatar
Daniel Vítek:10.7.2013 15:11

Dají se tam nějak zapnout zvuky ? Třeba až skončí kopírování tak aby to cinklo (jako v total cmd).

Zkoušel jsem Předvolby > Prostředí > Oznámení > Pípnutí po dokončení operace delší než 0s.
A ono nic :D

Odpovědět 10.7.2013 15:11
Na síti působím už pěknou řádku let. Pokud budeš něco potřebovat, písni mi, pokusím se ti poradit :)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Daniel Vítek
David Čápka:10.7.2013 15:21

To nevím, nikdy jsem cinkání nepotřeboval, vlastně všechny zvuky aplikacím které je mají hned vypínám.

Odpovědět  +2 10.7.2013 15:21
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
xnitrox
Člen
Avatar
xnitrox:4.8.2013 19:00

Asi se to sem nehodí, ale nevíte jak nahrát stránky na doménu 4. úrovně? Můj freehostingový server mi vytvoří na účtu složku, která má reprezentovat onu 4. úroveň... ale hádám, že je potřeba to řešit přes .htaccess ... nevěděli byste někdo o nějakém použitelném návodu?

 
Odpovědět 4.8.2013 19:00
Avatar
VFXMatous
Člen
Avatar
VFXMatous:27.8.2013 15:36

Děkuji za úžasný seriál. HTML jsem sice uměl, ale starší verze a to z webu jakpsatweb.cz, který se tvému seriálu nemůže rovnat ;).

 
Odpovědět  +4 27.8.2013 15:36
Avatar
Martin Bednář (xbedm01):18.9.2013 22:23

Mám takovou vtíravou otázku...
Proč je v seriále tvořena HoBiho stránka, ačkoliv autorem je Sdraco?

Odpovědět  -4 18.9.2013 22:23
I bez motta se dá žít
Avatar
Odpovídá na Martin Bednář (xbedm01)
Neaktivní uživatel:18.9.2013 23:27

Třeba proto, že HoBi dodal materiál a Sdraco to sepsal? Vtíravej jak tygří mast ...

Odpovědět  +1 18.9.2013 23:27
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Franta
Neregistrovaný
Avatar
Franta:3.10.2013 19:22

Ahoj mám takový problém se spárováním id. Dostal jsem pin1 na mail pin2 na mobil a moje id je FrantaJ.mojeid.cz
akorát nevím jak ho na téhle stránce mám spárovat.
https://mojeid.cz/…nt/password/

 
Odpovědět 3.10.2013 19:22
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Franta
David Čápka:8.10.2013 17:04

V dopisu ti přijde návod kam co napsat, případně to směřuj na podporu Endory, ne k nám :)

Odpovědět 8.10.2013 17:04
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
TvojTatko
Člen
Avatar
TvojTatko:22.11.2013 20:11

ahoj,dáš prosím celé kody webu ke stažení v textovym windows dokumentu? díky :)

 
Odpovědět 22.11.2013 20:11
Avatar
Odpovídá na TvojTatko
Neaktivní uživatel:22.11.2013 20:13

proč by měl dávat kód v texťáku? Nic ti nebrání si přepsat koncovky.

Odpovědět 22.11.2013 20:13
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TvojTatko
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
TvojTatko:22.11.2013 20:15

jenže já tu nechci trávit půl hodiny mačkáním ctrl c takže bych byl rád za celej kod

 
Odpovědět  -2 22.11.2013 20:15
Avatar
Odpovídá na TvojTatko
Neaktivní uživatel:22.11.2013 20:18

Byl jednou jeden uživatel, a ten uživatel chtěl hrozně moc kód stránky v txt souboru, ale zlý autor článku mu je neposkytl. Ostatní zlí programátoři mu řekli, ať si u souboru změní koncovky, ale uživatel byl moc líný. A tak html soubory žili šťastně, až do smrti.

Odpovědět  +5 22.11.2013 20:18
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na TvojTatko
Neaktivní uživatel:22.11.2013 20:20

Pak jsem ještě znal pohádku o uživateli, co nevěděl co to je koncovka, ale tu už jsem zapoměl :)

Odpovědět  +3 22.11.2013 20:20
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
TvojTatko
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
TvojTatko:22.11.2013 20:21

já jsem si to jen rychle přečetl to co jsi napsal, tak sem to nepostřehl,ale jiank samozřejmě vim co to je :D

 
Odpovědět  -1 22.11.2013 20:21
Avatar
Kit
Redaktor
Avatar
Odpovídá na TvojTatko
Kit:22.11.2013 20:21

Co je to "textovym windows dokumentu"? To neznám.

Odpovědět  ±0 22.11.2013 20:21
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
cmaja
Člen
Avatar
cmaja:4.1.2014 13:36

Díky za bezvadný seriál, už jsem ho projel celý a vytvořil si základní webovou stránku, zatím jsem ji nikam nenahrál, ještě ji vylepšuji za pomocí zdejších manuálů HTML5 a CSS3. Měl bych jednu otázku k layoutu. Tady v tomto seriálu je struktura článku:

<article>
         <header>

         </header>

         <section>

         </section>
</article>

Ale v Českém HTML 5 manuálu: Layout (i při hledání na internetu) je struktura následující:

<section>
         <header>

         </header>

         <article>

         </article>
</section>

Jaký je v tom rozdíl? Který z těchto struktur je ten správný?

Odpovědět 4.1.2014 13:36
"Jen dvě věci jsou nekonečné - vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist" ALBERT EINSTEIN
Avatar
cmaja
Člen
Avatar
cmaja:16.1.2014 23:21

Po prohledání několika webů jsem zjistil, že se použivají obě stuktury. Na obrázkách jsou použity obě varianty.

Odpovědět  +1 16.1.2014 23:21
"Jen dvě věci jsou nekonečné - vesmír a lidská hloupost. Tím prvním si ovšem nejsem tak jist" ALBERT EINSTEIN
Avatar
Sajmon
Člen
Avatar
Sajmon:24.3.2014 16:40

Ahoj lidi nevím čím to je ,ale když jsem si stáhl ten soubor těch webů a když si ho otevřu není tam nic s CSS všechno je bez něj.. i když tam mám :

<link rel="stylesheet" href="styl.css" type="text/css" />

prosím pomoc a napište mi na simonkralik69@gmail.com
Dík Šimon

 
Odpovědět 24.3.2014 16:40
Avatar
Odpovídá na Sajmon
Michal Štěpánek:27.3.2014 9:46

a máš ten soubor styl.css ve stejné adresářové úrovni, jako ten html soubor, ve kterém chceš ty styly použít? Pokud máš styly v jiném adresáři, musíš použít v cestě tečky, např.:

<link rel="stylesheet" href="../styl.css" type="text/css" />
Odpovědět 27.3.2014 9:46
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Sajmon
Člen
Avatar
Sajmon:14.4.2014 20:00

Ahoj lidi chci se zeptat nahrál jsem stránky na web všechno OK ,ale když dám kralsimon.moxo.cz zobrazí se my toto : Index of/víte ja
admin team.html
domů.html
atd...
Ale já chci abych mohl dát hned kralsimon.moxo.cz a aby se mi ukázala hned stránka domů.html prosím nevíte jak???
Díky Šimon :-)

 
Odpovědět 14.4.2014 20:00
Avatar
Dominik Hošic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Sajmon
Dominik Hošic:14.4.2014 20:03

Jednoduše ji přejmenuj na index.html :)

Odpovědět  +1 14.4.2014 20:03
Klient: Nefunguje mi internet co s tím uděláte? Operátor: a co vidíte na monitoru? Klient: No signal...
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Sajmon
Zdeněk Pavlátka:14.4.2014 20:06

Při zadání kralsimon.moxo.cz se otevře soubor index.html, nebo index.php

Odpovědět 14.4.2014 20:06
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Zdeněk Pavlátka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovědět 14.4.2014 20:08
Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi programátor.
Avatar
Dominik Hošic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Pavlátka
Dominik Hošic:14.4.2014 20:10

Tak nevadí, alespoň jsi mě doplnil, že může použit i index.php :)

Odpovědět  +1 14.4.2014 20:10
Klient: Nefunguje mi internet co s tím uděláte? Operátor: a co vidíte na monitoru? Klient: No signal...
Avatar
Sajmon
Člen
Avatar
Sajmon:14.4.2014 20:13

Děkuju moc jste doopravdy rychlí nečekal jsem tak rychlou odpověď :):O

 
Odpovědět  +1 14.4.2014 20:13
Avatar
Odpovídá na Sajmon
Michal Štěpánek:14.4.2014 21:23

Mezi námi, to je ale úplný základ tvorby webu, že se jako domovská stránka na webserveru zobrazuje index.html, index.php nebo default.aspx, apod...

Odpovědět 14.4.2014 21:23
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Neaktivní uživatel:14.4.2014 21:29

Záleží na nastavení Apache/ISS, dá se tam nastavit cokoliv.

Odpovědět  +1 14.4.2014 21:29
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Michal Štěpánek:14.4.2014 21:49

Pravda, dá se nastavit cokoliv, ale defaultně je nastaveno index.html(php, htm) nebo default.aspx... a na hostingu moc poskytovatelů změny nechce povolovat...

Odpovědět 14.4.2014 21:49
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Matěj Kripner
Redaktor
Avatar
Matěj Kripner:15.4.2014 16:55

Zdravím, mám takový problém. Udělal jsem vše podle tutoriálu, ale po nahrání webu vyhledávač moji stránku nenajde. Nevíte, kde by nejpravděpodobněji mohla nastat nějaká chyba? Chápu, že dávám málo informací, ale nic víc já sám nevím.

Odpovědět 15.4.2014 16:55
Give me a deep enough pipeline, and I shall move the world.
Avatar
Jan Demel
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Matěj Kripner
Jan Demel:15.4.2014 17:00

Je možné, že poskytovatel začne své služby poskytovat třeba až za 10 minut :) Třeba u Endory to tak je ...

Odpovědět 15.4.2014 17:00
To co se zdá být nemožné, je vždy možné.
Avatar
KlimiCZ
Člen
Avatar
Odpovídá na Matěj Kripner
KlimiCZ:15.4.2014 17:18

mě to taky nenajde a to už web mám skoro 2 roky :D

Odpovědět 15.4.2014 17:18
Nesnaž se zakrýt něco, co jsi provedl úmyslně. Svět je tak malý, že dotyčný se to stejně dozví.
Avatar
Matěj Kripner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na KlimiCZ
Matěj Kripner:15.4.2014 17:24

Když zadám moji přesnou adresu, tak to snad najde, ne?

Odpovědět 15.4.2014 17:24
Give me a deep enough pipeline, and I shall move the world.
Avatar
Vojta Pšenák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Matěj Kripner
Vojta Pšenák:15.4.2014 17:27

Ne. Pokud Ti Google nezaindexuje web, tak ho nenajdeš na Googlu

 
Odpovědět  +1 15.4.2014 17:27
Avatar
Matěj Kripner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojta Pšenák
Matěj Kripner:15.4.2014 17:33

A co dělat, když se tak stane? :)

Odpovědět 15.4.2014 17:33
Give me a deep enough pipeline, and I shall move the world.
Avatar
Matěj Kripner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojta Pšenák
Matěj Kripner:15.4.2014 17:36

Tak seznam to v pohodě našel, jen tam chybí obrázky :D

Odpovědět 15.4.2014 17:36
Give me a deep enough pipeline, and I shall move the world.
Avatar
Vojta Pšenák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Matěj Kripner
Vojta Pšenák:15.4.2014 17:38

Jestliže chceš zaindexovat web, něco najdeš tady: https://www.google.com/…asters/tools Jinak to chce mít odkazy i z jinejch stránek, ideálně hodně navštěvovanejch

 
Odpovědět  +1 15.4.2014 17:38
Avatar
Matěj Kripner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojta Pšenák
Matěj Kripner:15.4.2014 18:21

Díky, je tam toho fakt hodně :D Jinak na mobilu mi to na googlu normálně najde, ale na PC ani ťuk.

Odpovědět 15.4.2014 18:21
Give me a deep enough pipeline, and I shall move the world.
Avatar
Vojta Pšenák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Matěj Kripner
Vojta Pšenák:15.4.2014 18:26

Pokud máš android, věřím, že to najde v historii prohlížeče, ne v indexu Googlu

 
Odpovědět  +1 15.4.2014 18:26
Avatar
Matěj Kripner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vojta Pšenák
Matěj Kripner:15.4.2014 18:30

Jak to může najít v historii, když jsem ten web teď nahrál? :D

Odpovědět  +1 15.4.2014 18:30
Give me a deep enough pipeline, and I shall move the world.
Avatar
KlimiCZ
Člen
Avatar
Odpovídá na Matěj Kripner
KlimiCZ:15.4.2014 20:56

Jako do ominboxu?

Odpovědět 15.4.2014 20:56
Nesnaž se zakrýt něco, co jsi provedl úmyslně. Svět je tak malý, že dotyčný se to stejně dozví.
Avatar
jiri.dekastello:20.6.2014 0:40

Můžu se na něco zeptat kucíí? IE moc dobrou podporu CSS nemá, že? Protože můj web (postaven víceméně dle tohoto tutoriálu) to pěkně rozhází a vypadá jak...

 
Odpovědět 20.6.2014 0:40
Avatar
Odpovídá na jiri.dekastello
Michal Štěpánek:20.6.2014 10:30

Ono záleží na tom, jakou verzi IE máš. Pokud máš XP, tam je max. verze 8 a pro tu je nutné dělat různé obezličky, aby tam fungovalo CSS3, ale od verze 9 (pro W7) má IE podporu všeho...

Editováno 20.6.2014 10:31
Odpovědět 20.6.2014 10:30
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
Matěj Kripner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Matěj Kripner:20.6.2014 10:42

Nejde na XP i IE 9?

Odpovědět 20.6.2014 10:42
Give me a deep enough pipeline, and I shall move the world.
Avatar
Odpovídá na Matěj Kripner
Michal Štěpánek:20.6.2014 10:47

S XP už jsem dlouho nedělal, ale mám pocit, že tam jde maximálně osmička.
http://windows.microsoft.com/…requirements

Odpovědět  +1 20.6.2014 10:47
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
mkub
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Matěj Kripner
mkub:20.6.2014 11:42

myslim, ze na XP je max. IE 8, IE 9 je az od Visty
na WinXP funguje maximalne IE 8 pre stare prehliadace existuje modernizr, ktory si overi verziu prehliadaca a sa prisposobi

 
Odpovědět 20.6.2014 11:42
Avatar
Matěj Kripner
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Štěpánek
Matěj Kripner:20.6.2014 14:49

Díky, zase jsem o něco chytřejší :)

Odpovědět 20.6.2014 14:49
Give me a deep enough pipeline, and I shall move the world.
Avatar
jiri.dekastello:20.6.2014 18:20

No ani ta 9tka mi to nepožírá... Zajímavé. No každopádně děkuju HoBimu a Davidovi Čápkovi za fajn tutoš :) Konečně jsem se zas do toho pořádně ponořil :)

 
Odpovědět 20.6.2014 18:20
Avatar
lukasharing123:5.7.2014 2:25

Musim mat 18 rokov aby som sa mohol zaregistrovat a ma domenu na onebite ?

 
Odpovědět 5.7.2014 2:25
Avatar
Odpovídá na lukasharing123
Michal Štěpánek:5.7.2014 10:59

Nemyslím si, že by vlastnictví domény bylo omezeno věkem...
Zaregistruješ, zaplatíš a máš... 8-)

Odpovědět 5.7.2014 10:59
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
blazomarian
Člen
Avatar
blazomarian:8.7.2014 22:55

Caute, na stranke referencie mam 3 obrazky, keď to otvorim z pc ,nacita my to všetko. No keď som to nahral na internet tak my jeden z obrazkov neukaze. Vsetko je správne napísané, skusal som to aj znova nahrať , no nepomaha. Neviete čo tomu môže byť?

 
Odpovědět 8.7.2014 22:55
Avatar
vanek_jiri
Člen
Avatar
vanek_jiri:12.7.2014 19:03

Díky moc za úžasnej seriál, perfektně napsáno ;)

 
Odpovědět 12.7.2014 19:03
Avatar
Sub zero z mortal combat :8.8.2014 20:17

Zdarec

<link rel="shortcut icon" href="images/favicon1.ico"/>

v offline modu mi to chrome zobrazí , ale když to nahraju na server tak nic , co s tím ?
zkoušel jsem i variantu co jsem okoukal z jiných stranek :

<link rel="shortcut icon" href="images/favicon1.ico" type="image/x-icon"/>

taky nic

Editováno 8.8.2014 20:20
 
Odpovědět 8.8.2014 20:17
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Sub zero z mortal combat
Jan Lupčík:8.8.2014 20:39

A nezapomněl jsi také nahrát ten obrázek a napsat správné umístění? :)

Odpovědět  +1 8.8.2014 20:39
TruckersMP vývojář
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Sub zero z mortal combat
Jan Lupčík:8.8.2014 20:40

A nezapomněl jsi také nahrát ten obrázek a napsat správné umístění? :)

Odpovědět 8.8.2014 20:40
TruckersMP vývojář
Avatar
Odpovídá na Jan Lupčík
Sub zero z mortal combat :8.8.2014 20:52

člověče zapoměl, no nezapoměl, ale stáhl jsem variantu .png , .ico a v náhledu když sem pak vybíral obrázek pro upload byl ten image .ico větší než .png a já si tak nějak podvědomě přiřadil že ten .ico bude mít menší obrázek náhledu :D takže jsem nahrál .png a byl problém na světě...ale nakonec jsem si toho přeci jen všiml :D

 
Odpovědět 8.8.2014 20:52
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Sub zero z mortal combat
Jan Lupčík:8.8.2014 20:55

Tak pokud se ti to povedl, jsem rád. Jestli se nepletu, tak u souboru .ico na serveru je omezení 16 x 16 px, ale to ty asi víš. Tak přeji hodně štěstí s webem :)

Odpovědět 8.8.2014 20:55
TruckersMP vývojář
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
Sub zero z mortal combat :8.8.2014 20:59

jo dal sem 16x16 někde tam o tom šéf psal , ten .png sem stáhl spíš omylem pak jsem na to narazil že v článku je .ico a má 16 tak jsem stáhl správnou variantu , bohužel starou jsem nesmazal a pak z náhledu vybral samozřejmě ten .png :D

 
Odpovědět 8.8.2014 20:59
Avatar
Sub zero z mortal combat :8.8.2014 21:01

s tímhle tutoriálem jsem u konce ještě dám opáčko a zítra asi prubnu test :D

mimochodem chválím autora za vypracování, určitě mi to do začátku dalo dost :)

Editováno 8.8.2014 21:02
 
Odpovědět 8.8.2014 21:01
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Sub zero z mortal combat
Jan Lupčík:8.8.2014 21:06

To jo. David píše kvalitní články :)
Já si tady testy nedělám. To co umím, mi zatím stačí a nějaké testy mi nepomohou. Pokud by se mi povedly, tak bych si tady mastil ego, jak jsem dobrý... a kdyby se nepovedly, jsem blbec půl roku :) Ty si je klidně udělej a držím palce :)
P.S. Příště dej odpovědět.

Odpovědět 8.8.2014 21:06
TruckersMP vývojář
Avatar
Odpovídá na Jan Lupčík
Sub zero z mortal combat :8.8.2014 21:12

to PS: nj, občas zapomenu...
No já dělám Html/css 7 dnem, asi to bude masakeeerrr :D ale tak aspoň bude za půl roku vidět zlepšení :D...doufám..:D

 
Odpovědět 8.8.2014 21:12
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Sub zero z mortal combat
Jan Lupčík:8.8.2014 21:15

Nejde o to, jak dlouho to děláš, ale jestli to pochopíš a umíš přemýšlet. :)

Odpovědět 8.8.2014 21:15
TruckersMP vývojář
Avatar
Odpovídá na Jan Lupčík
Sub zero z mortal combat :8.8.2014 21:20

Jistě,souhlasím, ale jsem celkem soutěživý člověk a momentálně mě to chytlo , je to jako droga

 
Odpovědět 8.8.2014 21:20
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Sub zero z mortal combat
Jan Lupčík:8.8.2014 21:22

Souhlasím, ale k tomuhle už je spíše chat. Tady děláme bordel. :)

Odpovědět 8.8.2014 21:22
TruckersMP vývojář
Avatar
milosribar
Člen
Avatar
milosribar:9.8.2014 15:18

Díky za návod :)

 
Odpovědět 9.8.2014 15:18
Avatar
kivdul
Člen
Avatar
kivdul:24.8.2014 15:07

uff jsem na konci :)

tutoriálek výborný, zasazený do reálné situace, až neuvěřitelně jednoduchý, lidi dobrá práce

chtěl bych se zeptat, vytáhl jsem z knihovny knížku "333 tipů a triků pro CSS - 2.vydání z roku 2011" má ji smysl vůbec otvírat? abych nezískal nějaké zastaralé návyky :( když jsem jí narychlo listoval, tak třeba ty layouty řeší pomocí div (div obal/záhlaví/me­nu/panel ...)

díky Ludvík

 
Odpovědět 24.8.2014 15:07
Avatar
Odpovídá na kivdul
Michal Žůrek - misaz:24.8.2014 15:14

knížka není ani zdaleka zastaralá (na rozdíl od návrhu CSS) ukazuje to univerzálně, tedy na divech. Když se tobě hodí sémantické značky, tak si pouze změníš selektor.

 
Odpovědět 24.8.2014 15:14
Avatar
Martin
Člen
Avatar
Martin:9.2.2015 23:28

Chtěl bych se zeptat, jestli když mám v počítači nainstalovaný font a poté ho použiji na web a pak ten web nahraji na hosting jestli se ten font zobrazí nebo jestli ten font budu muset dát i na hosting nebo tak něco případně jak ?

 
Odpovědět 9.2.2015 23:28
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na Martin
tomasmanhal:9.2.2015 23:57

Musíš mít v souboru se styly importovaný font, který používáš. Najdeš ho na Google fonts a má takovou podobu:

@import url(http://fonts.googleapis.com/css?family=Open+Sans:400italic,600italic,400,600,300&subset=latin,latin-ext);
Odpovědět  +1 9.2.2015 23:57
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Zdeněk Zwesper:8.3.2015 16:42

Tato série článků mi opravdu hodně pomohla. Kvalitnější vysvětlení opravdu nikde na internetu nenajdu. Z mé strany se nabízí doplňující otázka: CO kdybych chtěl obdobnou šablonu vytvořit pro WordPress zvládne to začátečník? Nevíte o nějakém návodu?

 
Odpovědět 8.3.2015 16:42
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Zwesper
tomasmanhal:8.3.2015 16:59

Udělat šablonu na wordpress už začátečník nezvládne, ale zase to není kdovíjaká věda. Nicméně podívej se sám ;-)

http://musilda.cz/…o-wordpress/

Odpovědět 8.3.2015 16:59
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Odpovídá na tomasmanhal
Zdeněk Zwesper:8.3.2015 18:29

Tento návod už má hlava právě nebere :D

 
Odpovědět 8.3.2015 18:29
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na Zdeněk Zwesper
tomasmanhal:8.3.2015 18:52

Tak v tom návodu se dělá šablona od začátku. Nic Ti nebrání vzít už hotovou šablonu v html a css a nalinkovat jí na wordpress :-)

Odpovědět 8.3.2015 18:52
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Ladislav Havelka:6.4.2015 20:16

zdravím

měl bych dotaz jak zamezit rozpadu stránky při zmenšení prohlížeče? hledám všude a marně. Vím že to jsem zrovna nepatří ale toturiál vypadal dobře tak doufám v odpověď

dík za odpověď

 
Odpovědět 6.4.2015 20:16
Avatar
Vakos
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Ladislav Havelka
Vakos:6.4.2015 20:43

Musel bys to upravit v css pomocí @media atd.

Odpovědět 6.4.2015 20:43
"Jediný způsob, jak dělat skvělou práci, je milovat to, co děláte. Pokud jste to ještě nenašli, hledejte dál. Ne...
Avatar
Filip Stryk
Redaktor
Avatar
Avatar
Odpovídá na Filip Stryk
Ladislav Havelka:6.4.2015 23:03

jj už jsem to opravil sám :) stejnak děkuji

když už jsem tu jak zabráním rozpadu stránky při rozbalení menu(dělané jen pomocí css)?

 
Odpovědět 6.4.2015 23:03
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:18.5.2015 22:08

Josu i free hostingy na které si to jednoduše nahrajete ale mám stejný rpoblém jako Ladislav Havelka. Vždy se mě rozpadne stránka a všichni mi můžou prohlížet soubory co jsem tam dal i obrázky atd. :). Jak zabránit rozpadu? Že se mi zobrazí Index of a tam všechny soubory? Aby se zobrazil jen soubor .html.

 
Odpovědět 18.5.2015 22:08
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na vojtanosek
tomasmanhal:18.5.2015 23:40

uploadni na hosting index.html

Odpovědět 18.5.2015 23:40
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
Odpovídá na vojtanosek
Neaktivní uživatel:18.5.2015 23:58

Co si představuješ pod pojmem "rozpad stránky"?

Odpovědět 18.5.2015 23:58
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na vojtanosek
Ondřej Štorc:19.5.2015 6:28

A máš tam nahraný soubor s názvem index.html?

Odpovědět 19.5.2015 6:28
Život je příliš krátký na to, abychom bezpečně odebírali USB z počítače..
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:19.5.2015 7:01

Rozpad stránky? Tím že se mi ztránka rozpadne a budou tam vidět soubory třeba style.css, složka obrázky, a Web.hml. Ale může to být i jinak pojmenované než Index.html ne? Nebo to tak má být? Zkusím to.

 
Odpovědět 19.5.2015 7:01
Avatar
Odpovídá na vojtanosek
Daniel Zábojník:19.5.2015 7:06

Já nahrávám vždy index.html a vždy mi to fungovalo.

Odpovědět 19.5.2015 7:06
Nesnáším psaní { } ale bohužel jsou potřeba a vyhnout se jim nejde!
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na vojtanosek
Jan Lupčík:19.5.2015 7:08

A máš Index.html nebo index.html? Na hostingu většinou funguje pouze varianta s malém písmenem. ;)

Odpovědět 19.5.2015 7:08
TruckersMP vývojář
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:19.5.2015 7:09

Aha takže vždycky Index. mě to taky fungovalo ale myslel jsem si že je to jedno. ndex = obsah stránky ne? Takže to zobrazí jen obsah stránky a ne všechny soubory a obrázky co jsou na hostingu nahrané.

 
Odpovědět 19.5.2015 7:09
Avatar
Odpovídá na vojtanosek
Michal Štěpánek:19.5.2015 9:22

Záleží na hostingu, jakou má nastavenou výchozí stránku. Může to být index.html, default.html, index.php, default.php, default.aspx, apod. Většinou je ale index.html.

Odpovědět 19.5.2015 9:22
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:19.5.2015 15:12

Když jsem to dal pod názvem index.html tak se nezobrazuje index všech souborů ale zobrazí se jen webová stránka díky za radu.

 
Odpovědět 19.5.2015 15:12
Avatar
Michal Šmahel:19.5.2015 15:41

index.php je soubor s hlavní stránkou (tou, kterou vidíš, když přijdeš na své či jiné stránky). Na ostatní stránky musíš odkazovat. Odkazuješ opět na další soubor.

<a href="nazev-stranky.html">Odkaz na jinou stránku</a>
Odpovědět 19.5.2015 15:41
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
vojtanosek
Člen
Avatar
vojtanosek:19.5.2015 16:25

To taky vím ale myslel jsem si že můžu jméno souboru .html změnit třeba "web.html" místo "index.html". To je vše co jsem chtěl.

 
Odpovědět 19.5.2015 16:25
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
Odpovídá na vojtanosek
tomasmanhal:19.5.2015 16:43

Úplně ideální bude když si založíš vlastní topic v diskuzi o webu a tam budeš psát všechny potíže a dojmy z tvorby. Takhle koukám, že seš rozházenej v několika článcích :-) Bude to i pro Tebe přehlednější a také pro lidi, co se snaží pomoct.

Odpovědět 19.5.2015 16:43
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Avatar
ker10
Člen
Avatar
ker10:1.7.2015 13:07

Já to vůbec nezvladám, chci udělat a pěkně a nic mi nejde. Učím se a už to vzdám.

 
Odpovědět 1.7.2015 13:07
Avatar
Jakub Rychlý:28.12.2015 0:21

Mám otázku, když je na stránce více textu tak se text dá pod footer a nejde na ní scrolovat dá se nějak řešit tento problém?

Odpovědět 28.12.2015 0:21
Čím víc toho vím, tím víc zjišťuju, že vlastně nic nevím.
Avatar
Adam Ježek
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Jakub Rychlý
Adam Ježek:28.12.2015 0:55

Za prvné, popiš to trochu srozumitelněji a detailněji, nejsem si jistý že přesně chápu co máš za problém(ale tipuju něco s pozicováním).
Za druhé, svůj dotaz napiš raději do fóra, tak se dočkáš rychlejší a lepší odpovědi. http://www.itnetwork.cz/…s-webtvorba/

Odpovědět 28.12.2015 0:55
Počkej chvíli, poradím se s křišťálovou koulí.
Avatar
Odpovídá na Jakub Rychlý
Michal Štěpánek:28.12.2015 10:07

To je přece logické. Footer je patička, tzn., že je na konci stránky. Když do patičky "narveš" celou stránku, kam bys chtěl pak scrolovat?

Odpovědět 28.12.2015 10:07
Nikdy neříkej nahlas, že to nejde. Vždycky se totiž najde blbec, který to neví a udělá to...
Avatar
David Tilšer:11.1.2016 22:31

Famózní seriál na HTML a CSS. Klobouk dolů!

Odpovědět  +3 11.1.2016 22:31
Odpočinek je pro slabochy.
Avatar
Petr Galeta
Člen
Avatar
Petr Galeta:10.5.2016 14:17

Ahoj, dokončil jsem paralélně web s návodem a umístil na hosting. Když jsem zkusil validovat přes w3c, vyhodilo mi to informaci:

Warning: Section lacks heading. Consider using h2-h6 elements to add identifying headings to all sections.

From line 39, column 5; to line 39, column 13

↩ ↩ <section>↩ <

Zkusil jsem stáhnout zdroják příkladu z návodu a též jej validovat, ale vyhazuje podobnou chybu asi jen na jiném místě v kódu.
Warning: Section lacks heading. Consider using h2-h6 elements to add identifying headings to all sections.

From line 34, column 5; to line 34, column 13

>↩ ↩ <section>↩

Warning: Consider using the h1 element as a top-level heading only (all h1 elements are treated as top-level headings by many screen readers and other tools).

From line 31, column 6; to line 31, column 9

er> ↩ <h1>O mně<

Nevíte v čem je zakopaný pes?

 
Odpovědět  +1 10.5.2016 14:17
Avatar
Andrej Kuraksa:16.5.2017 14:59

Děkuji za rady

Editováno 16.5.2017 15:02
 
Odpovědět 16.5.2017 14:59
Avatar
Honza Rada
Člen
Avatar
Honza Rada:4.6.2017 15:27

Super Seriál děkuji

Odpovědět 4.6.2017 15:27
#c#
Avatar
Daniel Vraspír:9.11.2017 22:56

Zdravím,
asi jsem úplně mimo ale nechápu, jak to nahrání na WinSPC vlastně funguje. Všechno mám hotové. Stránky propojené, obrázky taky fungují a poslední věci z tohoto tutoriálu tak také jsou. Koupil jsem si ten home a samozřejmě dostal ty přihlašovací údaje. Na onebitu jsem si aktivoval svojí IP adresu. Stáhl jsem si následně WinSCP, přihlásil se a do složky www hodil soubory. (Vůbec nevím jestli v tom musí být systém. Prostě jsem tam přetáhl celou složku s celým mým webem.) To se úspěšně nahrálo a teď ta otázka. Co teď? Na své doméně mi to napsalo "No index
Vítejte
Na této doméně chybí indexní soubor (index.php, index.html). Vlastník zřejmě zatím nenahrál na server své stránky. Zkuste to prosím později."
Ale jak to? Kde je chyba? Vždyť jsem vše udělal podle tutoriálu. Musím to ještě někde uložit, potvrdit nebo jaký to má vlastně systém. Popřípadě jestli někoho napadá, kde jsem udělal chybu? Předem děkuji za všechny rady a omlouvám se, za svojí dost možná hloupou otázku.

 
Odpovědět 9.11.2017 22:56
Avatar
Petr Stastny
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Daniel Vraspír
Petr Stastny:9.11.2017 23:31

S onebitem jsem nikdy nepracoval, ale zkus presunout vsechny soubory do korenove slozky webu (proste tam nahraj soubory rovnou, nedavej je do dalsi slozky) a soubor, ktery chces, aby se ti otevrel pojmenuj index.html

Kdyby to neslo, zeptej se primo OneBitu, meli by mit dobrou podporu.

 
Odpovědět 9.11.2017 23:31
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Daniel Vraspír
David Čápka:10.11.2017 0:57

Buď jsi to nahrál do špatné složky nebo jsi tam nechal nějaký index soubor. Mohlo se také stát, že tam byl od nich třeba index.htm a ty jsi nahrál index.html nebo tak něco.

Odpovědět 10.11.2017 0:57
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Daniel Vraspír:10.11.2017 12:49

Tak jsem na to přišel. Měl jsem tam rovnou několik chyb. První byla ten index, který byl opravdu jiný. Ale před vložením jsem všechny soubory smazal, takže nevím, jak se to mohlo stát. No a pak jsem to neměl přes odkazy propojené, neboť jsem to dělal dost nesématickým způsobem. Jednotlivé stránky jsem si vkládal do samostatných složek, aby složky s webem tvořili strom jako na webu a tím jsem chtěl docílit větší přehlednosti ale jen jsem to tím celé zhoršil. Navíc odkaz na další stránku nebyl udělaná npř. Obrazky/auto.jpg ale takto C:\Web/Obazky/au­to.jpg. Teď už mám web v pořádku a přehledný. Každopádně chybami se člověk učí a já děkuji Petrovi a Davidovi za ochotu. :)

 
Odpovědět 10.11.2017 12:49
Avatar
jirsu.01
Člen
Avatar
jirsu.01:28.1.2018 15:00

Ahoj, jak prosím nastavit aby byly stránky responzivní? Můžu poprosit o nějaký konkrétní příklad co kde pozměnit? už jsem zkoušel spoustu návodů a nic nepomohlo. Na telefonu se vše rozhodí.
Jinak super tutoriál

 
Odpovědět 28.1.2018 15:00
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na jirsu.01
Jan Lupčík:28.1.2018 15:12

Mrkni na články z následující sekce, které zodpoví tvé dotazy. :)
https://www.itnetwork.cz/…ni-webdesign

Odpovědět 28.1.2018 15:12
TruckersMP vývojář
Avatar
jirsu.01
Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Lupčík
jirsu.01:28.1.2018 15:33

Ty jsem četl jako první, ale nevím jak aplikovat tady na ten web, co jsem naklikal pomocí tutoriálu. Co kde přesně změnit a jak velký to bude zásah do tohoto webu. Jsem uplný začátečník, čili se v tom rozhodně nějak neorientuju....

 
Odpovědět 28.1.2018 15:33
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Jan Lupčík:28.1.2018 19:11

Pokud jsi to naklikal a moc tomu nerozumíš, myslím si, že to nebude možné, protože responzivní design neuděláš změnou jednoho řádku. Poté tedy doporučuji si více prostudovat HTML & CSS. ;)

Odpovědět  +1 28.1.2018 19:11
TruckersMP vývojář
Avatar
jirsu.01
Člen
Avatar
Odpovídá na Ladislav Havelka
jirsu.01:29.1.2018 11:33

Ahoj, procházím diskuzi a koukám, že jsi řešil podobný problém jako já. Stránka se na měnších zařízeních (telefony, tablety) rozhodí. Jak jsi to prosím vyřešil. Jestli můžeš být konkrétnější. Moc děkuji

 
Odpovědět 29.1.2018 11:33
Avatar
Lukáš Kovář:10.2.2018 16:48

Učil jsem se podle vašeho tutoriálu ale nyní mám takový problém, při klikání na "odkazy" v menu musím klikat přímo na text, já bych ale chtěl aby šlo klikat v menu i mimo zónu s textem. Porádíte mi jak to udělat prosím ?

 
Odpovědět 10.2.2018 16:48
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Lukáš Kovář
Jan Lupčík:10.2.2018 17:05

Stačí odstranit padding u itemu ze seznamu v tom menu a místo toho dát ten padding přímo odkazu. Tím roztáhneš přímo odkaz a roztáhne se i ta položka menu.
Teď si nejsem jistý, ale pokud nepůjde roztáhnout odkaz do výšky, zkus mu nastavit display: inline-block. :)

Odpovědět  +1 10.2.2018 17:05
TruckersMP vývojář
Avatar
Odpovídá na Jan Lupčík
Lukáš Kovář:15.2.2018 20:02

Děkuji moc, funguje to

 
Odpovědět 15.2.2018 20:02
Avatar
Daniel Ondra
Člen
Avatar
Daniel Ondra:13.3.2018 22:09

Ahoj, rád bych poděkoval za úžasný seriál, který mě suprově, rychle a srozumitelně naučil základy HTML a CSS.

Ale rád bych se naučil tenhle jazyk do větší hloubky, mohl by mě někdo odkázat na nějaké pokročilé tutoriály ať už tady nebo někde jinde, klidně i na anglickém webu? Byl bych moc rád. :)

 
Odpovědět 13.3.2018 22:09
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Daniel Ondra
Jan Lupčík:13.3.2018 23:09

Zde se můžeš dále naučit např. si vytvořit moderní portfolio:
https://www.itnetwork.cz/…ve-portfolio

Odpovědět 13.3.2018 23:09
TruckersMP vývojář
Avatar
Odpovídá na Jan Lupčík
Pavel Šůstek:18.10.2018 22:44

Omlouvám se za to ,že jitřím již ukončené vlákno ,ale chtěl bych Tě požádat(IT Mana nebo Lukáše Kováře) o výpis změn kódu HoBi-ho stránek pro možnost klikání v menu i mimo zónu s textem ,jak se ptal Lukáš Kovář .Zatím je nutno klikat přímo na text .Lukáš Kovář to zvládl ,mně se to po spoustě pokusech nepodařilo .Budu vděčný za explicitní výpis změn kódu v HoBi-ho stránkách .Děkuji .

 
Odpovědět 18.10.2018 22:44
Avatar
Odpovídá na Jan Lupčík
Pavel Šůstek:20.10.2018 21:33

Už jsem na to přišel .

 
Odpovědět 20.10.2018 21:33
Avatar
Bohuslav Poláček:19.11.2018 11:20

Ahoj,
mám problém se složkami /session a /tmp. Nejde mi nahrát web a mám pocit ze je to tím, že jsou prázdné. Má v nich něco být (popřípadě co?)? Asi jsem z nich nějakým nedopatřením vymazal obsah. Předem děkuji za odpověď

 
Odpovědět 19.11.2018 11:20
Avatar
Niesomtu Hraskova:26.11.2018 20:57

preklep:Do každé podstránky vložíme 2 informace do vyhledávače.
oprava:Do každé podstránky vložíme 2 informace pre vyhledávače.

Odpovědět 26.11.2018 20:57
Víte, jaké adresy jsou nejvíce zadávány v prohlížeči MS Internet Explorer? https://www.mozilla.com/firefox/ https://w...
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 119 zpráv z 119.