Přidej si svou IT školu do profilu a najdi spolužáky zde na síti :)

7. díl - UML - Activity diagram

Návrh UML UML - Activity diagram

V minulé lekci, UML - State Machine diagram, jsme si představili State machine diagram. Ten sloužil ke zmapování stavů určité entity v systému a přechodů mezi těmito stavy. V dnešním UML tutoriálu se podíváme na Activity diagram. Ten používá stejnou grafickou notaci jako State machine, takže se mohou někdy plést. Activity diagram ovšem slouží k zaznamenání procesu, nikoli stavu. V anglické literatuře se v souvislosti s Activity diagramem často setkáte s pojmem "workflow", který zahrnuje právě jednotlivé kroky pracovního procesu, rozhodování mezi nimi a případně další pokročilejší prvky. Asi je zbytečné říkat, že Activity diagram patří mezi UML diagramy chování.

Prvky

V Activity diagramu máme k dispozici 5 prvků. Popišme si je.

Akce

Jednotlivé akce znázorňovaného procesu zakreslujeme jako zakulacené obdélníky s názvem akce uvnitř.

Akce v UML activity diagramu

Rozhodnutí

Rozhodování pro přechody mezi různými větvemi procesu zakreslujeme jako kosočtverec. Do kosočtverce nic nepíšeme, různé možnosti zapisujeme ve formě guardu do hranatých závorek nad


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu si vysvětlíme přínos diagramu aktivit v UML, proč je lepší než vývojové diagramy, jaké má prvky, a ukážeme si příklad z reálné aplikace.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

 

Článek pro vás napsal David Čápka
Avatar
Autor pracuje jako softwarový architekt a pedagog na projektu ITnetwork.cz (a jeho zahraničních verzích). Velmi si váží svobody podnikání v naší zemi a věří, že když se člověk neštítí práce, tak dokáže úplně cokoli.
Unicorn College Autor se informační technologie naučil na Unicorn College - prestižní soukromé vysoké škole IT a ekonomie.
Miniatura
Předchozí článek
UML - State Machine diagram
Miniatura
Všechny články v sekci
UML
Miniatura
Následující článek
Vývojové diagramy
Aktivity (2)