Přidej si svou IT školu do profilu a najdi spolužáky zde na síti :)

Multiplayerová strategie

Ostatní Letní soutěž 2017 Multiplayerová strategie

ONEbit hosting Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem. Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Oprášil jsem svoji strategii, kterou jsem dělal do soutěže jedno z předchozích lét, a začal to psát od začátku, tentokrát hned od začátku multiplayerově, což je hlavní záměr hry.

Hlavní inspirace jsou hry jako Knights and Merchants, Settlers, Age of Empires, Heroes of might and Magic, Stronghold, sám jsem zvědavý, kterým směrem se hratelnost hry nakonec vydá, i když nějaký hrubý koncept v hlavě mám :)

Použité technologie:

C#, SharpDX, FMOD, Lidgren network

Dev diary

  • 17.7.2017 - momentálně je hotové nějaké jednoduché vykreslování včetně animací, zvukový systém, základní server/klient obsluhy a posílání zpráv, funkční je zatím posílání mapy a definicí objektů klientovi, chat zpráva, umisťování budov na mapu
  • 18.7.2017 - napsán jednoduchý GUI framework, zatím umí textbox a button, ale další prvky zatím potřeba nejsou a v případě potřeby je jednoduché je dopsat
  • 19.7.2017 - hlavní menu s join/host volbami, multiplayer test
  • 20.7.2017 - stavba budov už bere v potaz dobu stavby budovy, rozestavená budova vykresluje kostru budovy, přidání jednoduchého generování mapy, přidána cesta a políčko
  • 21.7.2017 - dopsáno a upraveno posílání mapy, generování jednoduchých lesů, opraveno clipování kurzoru ve fullscreenu
  • 23.7.2017 - pohyb jednotek, vesničani už staví budovy, video:
  • 25.7.2017 - opraven crash, když cesta vedla na kraji mapy, nalezen důvod dropu fps na 10, jakmile se pohybovalo na mapě hodně jednotek - bylo to debugovací vypisování do konzole, možnost měnit průhlednost budov na num+ a num-
  • 28.7.2017 - usnadnění práce s animacema a definicema objektů, připraveny animace jednotek - podle vykonávané akce a natočení
  • 31.7.2017 - doělání systému animací jednotek
  • 2.8.2017 - moznost menit rozliseni za behu hry, clovek by necekal, kolik s tim bude prace, kdyz s tim nepocita uz od zacatku :D
  • 5.8.2017 - settings menu
  • 7.8.2017 - nahrazen provizorní pathfinder + přidání jednoduchého vykreslování pathfinding debug infa
  • 9.8.2017 - v singleplayer módu nyní server jede ve vlastním vlákně (=zvýšení výkonu) + nastavování fullscreenu a obnovovací frekvence už funguje jak má a nezpůsobuje nekonečnou sérii změn rozlišení, kdy ani nešel program vypnout... :D
  • 17.8.2017 - přidání několika surovin + jejich těžba, jednotky nyní můžou mít víc příkazů v zásobníku, opravy pár chybek

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2017.

 

 

Hru pro vás napsal Luboš Satik Běhounek
Avatar
Jak se ti líbí článek?
8 hlasů
Autor se nyní živí programováním v C++, ale jeho nejoblíbenějším jazykem je C#. Občas si otevře OllyDbg a pohrabe v assembleru...
Miniatura
Všechny články v sekci
ITnetwork summer 2017
Aktivity (26)

 

 

Komentáře

Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:17. července 18:02

Tohle je to, co jsi do minulé soutěže nestihl, ne? Vzpomínám si, že jsi něco i streamoval :D

Odpovědět 17. července 18:02
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Luboš Satik Běhounek
Autoredaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Luboš Satik Běhounek:17. července 18:10

Grafika jo, jinak zbytek píšu od nuly, předtím to bylo v xna, teď je to v sharpdx, kromě běhajících jednotek mám už v podstate to samý, co minule :)

Odpovědět  +4 17. července 18:10
:)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Luboš Satik Běhounek
David Čápka:17. července 18:15

To zní nadějně, takže na další lance paříme tohle říkáš, jo? :D

Odpovědět  +5 17. července 18:15
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Acerik
Redaktor
Avatar
Acerik:28. července 23:33

Na tuhle hru se moc těším. Každý den koukám na dev diary, jestli není něco nové. Dobrá práce!

Odpovědět  +2 28. července 23:33
“Every programmer is an author.”
Avatar
Luboš Satik Běhounek
Autoredaktor
Avatar
Luboš Satik Běhounek:11. srpna 15:50

Dva nové obrázky - debugovací zobrazení pro pathfinding a na druhém jsou nové obrázky pro naleziště surovin - kámen, železná ruda, zlato a uhlí

Odpovědět  +4 11. srpna 15:50
:)
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Luboš Satik Běhounek
David Čápka:13. srpna 14:43

Takže z nalezišť již chybí jen zvířátka? :)

Odpovědět 13. srpna 14:43
Miluji svou práci a zdejší komunitu, baví mě se rozvíjet, děkuji každému členovi za to, že zde působí.
Avatar
Luboš Satik Běhounek
Autoredaktor
Avatar
Luboš Satik Běhounek:13. srpna 17:52

Asi toho bude ještě víc :)

Odpovědět  +1 13. srpna 17:52
:)
Avatar
Martin Vejvoda:13. srpna 20:05

Acerik promiň za -, missclick

Odpovědět 13. srpna 20:05
while (!asleep()) sheep++;
Avatar
Luboš Satik Běhounek
Autoredaktor
Avatar
Luboš Satik Běhounek:17. srpna 21:34

Přidáno do článku video s těžbou surovin (zatím jen dřevo, ale ostatní suroviny už jsou jen o přidání budov, do kterých se suroviny budou nosit).

Odpovědět  +1 17. srpna 21:34
:)
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 9 zpráv z 9.