Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Peasants and Castles

Peasants and Castles

Peasants and Castles je multiplayerová strategická hra, jejíž demo se k vám právě dostává :)

Ve hře těžíte suroviny, stavíte budovy, armádu a snažíte se porazit nepřátele.

Ve hře zatím funguje buďto volné stavění proti nehrajícím počítačům nebo se do hry můžou připojit až 3 vaši kamarádi (celkem tedy 4 hráči) přes TCP/IP protokol a hrajete všichni proti sobě.

Hra od začátku běží jako síťová, proto se nelekejte, když po vás hra bude chtít povolit firewall, bez toho si nezahrajete ani sami, protože při spouštění hry se už spouští server i klient a obě části komunikují přes TCP/IP protokol, i když jen na jednom PC.

Pozor, hráč který hru zakládal, je od začátku hry jako server a pokud hru vypne, všichni hráči budou odpojeni.

Varování: Všechno, co ve hře uvidíte, uslyšíte a odehrajete jsem tvořil já, takže grafika a zvuky tomu odpovídají :D

Zdrojové soubory nějaké trochu starší verze jsou přiložené v ZIP souboru v rootu hry, některá místa byla napsána dost narychlo, tak se nelekejte, pokud najdete nějakou prasárnu, bug nebo něco hodně neefektivního.

Užitečné klávesové zkratky jsou TAB (najde volného vesničana), A (attack move) a num+ num- na nastavení průhlednosti budov, pokud přes ně někam nevidíte. Klávesa F12 navíc zobrazuje nějaké info včetně FPS, pokud vám nevadí trocha bordelu na monitoru.

Hodně jsem toho nestihl, takže něco nemusí fungovat, pokud vám hra spadne, tak mi prosím pošlete soubor log.txt ze složky hry, kde by měly být nějaké podrobnosti o pádu.

Doporučuju si vyzkoušet pár větších bitev s lučištníky ;-)

Nástroje používané při tvorbě této hry: Programování: Microsoft Visual Studio Community 2015 a 2017 Grafika: Paint.NET Zvuky: Audacity Konfigurační XML soubory: Notepad++

Knihovny použité při vývoji: SharpDX, Lidgren networking, FMOD, Pathfinding by Gustavo Franco, .NET 4.5


Oprášil jsem svoji strategii, kterou jsem dělal do soutěže jedno z předchozích lét, a začal to psát od začátku, tentokrát hned od začátku multiplayerově, což je hlavní záměr hry.

Hlavní inspirace jsou hry jako Knights and Merchants, Settlers, Age of Empires, Heroes of might and Magic, Stronghold, sám jsem zvědavý, kterým směrem se hratelnost hry nakonec vydá, i když nějaký hrubý koncept v hlavě mám :)

Použité technologie:

C#, SharpDX, FMOD, Lidgren network

Dev diary

  • 17.7.2017 - momentálně je hotové nějaké jednoduché vykreslování včetně animací, zvukový systém, základní server/klient obsluhy a posílání zpráv, funkční je zatím posílání mapy a definicí objektů klientovi, chat zpráva, umisťování budov na mapu
  • 18.7.2017 - napsán jednoduchý GUI framework, zatím umí textbox a button, ale další prvky zatím potřeba nejsou a v případě potřeby je jednoduché je dopsat
  • 19.7.2017 - hlavní menu s join/host volbami, multiplayer test
  • 20.7.2017 - stavba budov už bere v potaz dobu stavby budovy, rozestavená budova vykresluje kostru budovy, přidání jednoduchého generování mapy, přidána cesta a políčko
  • 21.7.2017 - dopsáno a upraveno posílání mapy, generování jednoduchých lesů, opraveno clipování kurzoru ve fullscreenu
  • 23.7.2017 - pohyb jednotek, vesničani už staví budovy, video:
  • 25.7.2017 - opraven crash, když cesta vedla na kraji mapy, nalezen důvod dropu fps na 10, jakmile se pohybovalo na mapě hodně jednotek - bylo to debugovací vypisování do konzole, možnost měnit průhlednost budov na num+ a num-
  • 28.7.2017 - usnadnění práce s animacema a definicema objektů, připraveny animace jednotek - podle vykonávané akce a natočení
  • 31.7.2017 - doělání systému animací jednotek
  • 2.8.2017 - moznost menit rozliseni za behu hry, clovek by necekal, kolik s tim bude prace, kdyz s tim nepocita uz od zacatku :D
  • 5.8.2017 - settings menu
  • 7.8.2017 - nahrazen provizorní pathfinder + přidání jednoduchého vykreslování pathfinding debug infa
  • 9.8.2017 - v singleplayer módu nyní server jede ve vlastním vlákně (=zvýšení výkonu) + nastavování fullscreenu a obnovovací frekvence už funguje jak má a nezpůsobuje nekonečnou sérii změn rozlišení, kdy ani nešel program vypnout... :D
  • 17.8.2017 - přidání několika surovin + jejich těžba, jednotky nyní můžou mít víc příkazů v zásobníku, opravy pár chybek
  • 24.8.2017 - opravy, přidány budovy pro těžbu všech surovin, přidán panel pro stavbu budov
  • 29.8.2017 - selekce budov a jednotek, fog of war
  • 07.9.2017 - moznost jednotku nekam poslat pravym klikem, posilani aktualniho prikazu jednotky na klienta kvuli animaci, animace podle vybraneho prikazu
  • 10.9.2017 - animace pracanta pro idle a chuzi - zatim hotove 2 smery
  • 14.9.2017 - kasarna a jednoduche palisady

Hodnocení porotců

Aplikace byla vytvořena do soutěže ITnetwork summer 2017

Programátorská soutěž ITnetwork summer 2017 - Zdrojákoviště C# .NET - Práce se sítí
  • David Čápka (10 bodů) - Hra vysoce předčila má očekávání. Občas chybí nějaká animace, ale jinak je to naprosto hratelné, docela jsme se na tom zasekli. Nezkoušel jsem multiplayer, ale věřím, že funguje a zahrajeme si to na nějaké lance. Vše dává dohromady smysl, je vidět, že assety jsi sám kreslil a nahrával, pixel art se zdá jako podařená volba pro grafický kabát.
  • Lucie Hartingerová (10 bodů) - Ta hra je super! :-D Perfektní voice-acting! Z věty:"Yes my lord!" jsem na větvi ještě teď! Jako aktivní hudebník oceňuju vlastní nahrávku. Super melodie - jednoduchá, hráč to vydrží poslouchat hodiny. Už mi tam chybí jenom tlačítka přiblížit/oddálit a zrychlit/zpomalit a je ze mě závislák první kategorie :-D
  • Tomáš Bitter (10 bodů) - RTS hry není snadné vytvořit, ale tohle je hodně dobře dotažené. Dokonce i z hlediska grafiky a zvuku má hra vše, co by měla mít. Nedá se tu ani nic moc vytknout, až na pár drobností, které se vždy objeví.

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2017.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 111x (17.57 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C#

 

Všechny články v sekci
Zdrojákoviště C# .NET - Práce se sítí
Článek pro vás napsal Luboš Běhounek Satik
Avatar
Uživatelské hodnocení:
13 hlasů
Autor se nyní živí programováním v C++, ale jeho nejoblíbenějším jazykem je C#. První hru napsal okolo roku 2000.
Aktivity