Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Základní akce pomocí GML kódu - Pohyb (Move)

Když používáte ikonky, nahoře si můžete nastavit pro jaký objekt bude akce použita. V kódu to uděláte následovně:

//jiný objekt
with(objekt) {
//akce
}

//other object -> při kolizi
with(other) {
//akce
}

//současný objekt -> samozřejmě psát nemusíte, ale pokud nahoře zaškrtnete použití pro jiný objekt a chcete použít nějakou akci pro současný uděláte to takto
with(self) {
//akce
}

Záložka MOVE

Pohyb

GameMaker - GML 'Move Fixed'

GameMaker - GML 'Move Free'

motion_set(směr,rychlost);

GameMaker - GML 'Move Towards'

move_towards_point(x,y,rychlost);

GameMaker - GML 'Speed Horizontal'

hspeed=rychlost;

GameMaker - GML 'Speed Vertical'

vspeed=rychlost;

GameMaker - GML 'Set Gravity'

gravity_direction=směr;
gravity=velikost;

GameMaker - GML 'Reverse Horizontal'

hspeed=-hspeed;//celý kód

GameMaker - GML 'Reverse Vertical'

vspeed=-vspeed;//celý kód

GameMaker - GML 'Set Friction'

friction=amount;

Jump (skoky)

GameMaker - GML 'Jump to Position'

x=value;
y=value;

GameMaker - GML 'Jump to Start'

x=xstart;//celý kód
y=ystart;//celý kód

GameMaker - GML 'Jump to Random'

move_random(1,1);//celý kód. jedničky nastavují hsnap a vsnap

GameMaker - GML 'Align to grid'

move_snap(hsnap,vsnap);

GameMaker - GML 'Wrap Screen'

move_wrap(hort,vert,margin);// toto by mělo být v outside eventu. Hort (horizontální) a vert (vertikální) nastavte 1 -> ano, 0 ne. Margin určuje vzdálenost za hranicí obrazovky kam až se instance dostane než se provede akce wrap screen.

GameMaker - GML 'Move to Contact'

move_contact_solid(směr,maxvzdálenost)//pro solid objekty
move_contact_all(směr,maxvzdálenost)//pro všechny objekty

GameMaker - GML 'Bounce'

move_bounce_solid(advanced);//pro solid objekty, advanced -> předem odrazit (0 nebo 1).
move_bounce_all(advanced);//pro všechny objekty, advanced -> předem odrazit (0 nebo 1).

Paths (cesty)

GameMaker - GML 'Set Path'

path_start(cesta,rychlost,akce_na_konci,absolutní);

GameMaker - GML 'End Path'

path_end();

GameMaker - GML 'Path Position'

path_position=hodnota;//hodnota musí být mezi 0 a 1

GameMaker - GML 'Path Speed'

path_speed=hodnota;//pixelů za krok

Steps (kroky)

GameMaker - GML 'Step Towards'

mp_linear_step(x,y,velikost_kroku,kontrolovat_vše); // velikost kroku -> v pixelech. kontrolovat vše může být 1 -> všechny objekty, 0 -> solid objkety

GameMaker - GML 'Step Avoiding'

mp_potential_step(x,y,velikost_kroku,kontrolovat_vše);

 

Všechny články v sekci
GameMaker - GML
Článek pro vás napsal David Jančík
Avatar
Uživatelské hodnocení:
5 hlasů
Autor je vášnivý programátor. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.
Aktivity