Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Tetris Classic

Sdracův Robotris zde nedávno rozpitvaný v rámci tutoriálu na XNA framework měl přiměl přemýšlet o Tetrisu jako o programátorské výzvě, ačkoli jsem tuto hru, která má jedny z nejjednodušších pravidel, mylně považoval za snadnou k naprogramování. Není totiž vůbec snadné naprogramovat jednoduchou hru. Několik dní jsem nosil v hlavě různé představy, jak se daná věc může realizovat, až jsem u jedné zůstal o něco déle. Uchopil jsem téma v Game Makeru pomocí datové struktury grid a rozhodl jsem se dokončit svůj gamemakerovský Tetris do natolik finální podoby, aby se hodil k vyzkoušení.

Ve své verzi mám poměrně konvenční grafiku ( tím je míněn i přídomek Classic ) a kostky jsou tradičního tvaru. Moderní kabát nezastírá svou předlohu a snaží se udržet ducha původního Tetrisu, jak jej znám z doby, kdy jsem nadšeně hrál jeho osmibitovou verzi. Mírně jsem změnil systém růstu skóre a oproti Robotrisu nemá tabulka schopnost zápisu na web. Přiznám se, že nevím, jak by to v Game Makeru bylo možné, kromě externích dll. Zrušil jsem dokonce i zápis do souboru, který je sice snadný, ale když jsem si uvědomil, jak bude tabulka naplněna něčím jako T1, TT001, T22 a podobně, sprostě jsem se na to víteco. Takhle alespoň nejde snadno zfalšovat výsledky :-) a kdyby o to byl nějaký extrémní zájem, můžu to časem dopsat.

Ovládání v průběhu hry by mělo fungovat i pro joystick 1, ale nijak zvlášť jsem to netestoval. Doporučuji klávesnici, kterou lze používat jednoruč ( pouze kurzorové kl. ) nebo oboruč s kombinací kurzor + SPACE. Myslím, že to je víceméně instinktivní.

F9 dělá snímky obrazovky a umožní zvěčnit zajímavé situace ze hry.

Nepřiložil jsem zdrojové kódy hned ze dvou důvodů. Jednak píšu dost nečitelně, pokud vysloveně neplánuji psát tutoriál a druhak používám ikony vlastní výroby, které ale nejsou všechny ve zcela finálních a bezchybných verzích. Takový postup rozhodně není hodný následování.

Výsledek se ovšem celkem povedl a je hratelný natolik, že jsem ho místy víc testoval než programoval. :-) Ostatně můžete posoudit sami.

Pokud se bojíte nápisů v jednoduché angličtině, stiskněte F1 a přečtěte si český návod.


Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2012.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 886x (4.87 MB)

 

Všechny články v sekci
GameMaker - Ostatní
Článek pro vás napsal TomBen
Avatar
Uživatelské hodnocení:
3 hlasů
-
Aktivity