Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
Bartoloměj Ikrop:26.1.2018 11:26

Zdravím lidi. Potřeboval bych poradit jak udělám objekt, který může hráč sebrat jen jednou, to znamená, že po restartu místnosti už tam nebude. Mám ikonku pro + 1 život, ale nechci být příliš štědrý, takže bych chtěl, aby když ten život hráč sebere a následně umře už tam ta ikonka nebyla. Předem děkuji.

 
Odpovědět
26.1.2018 11:26
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Bartoloměj Ikrop
TomBen:26.1.2018 14:55

Asi bych to řešil systémově pro všechny takové objekty. Myslím, že bych udělal parent objekt ( např. no_respawn ) a všechny objekty, které se nemají obnovit, bych zařadil pod něj. Pak bych udělal v menu hry ( když hráč dá New Game ) persistent pole R[i], kde i bude číslo každé místnosti ( room ) a při startu jakékoli místnosti se udělá R[i]++. Takže bude vlastně existovat záznam o počtu návštěv jedné každé místnosti. Pokud bude tedy R[room]>0 provedu při startu místnosti with(no_respawn) instance_destroy(). Ale jde to určitě řešit i nějak jinak. Tohle má výhodu v tom, že s větším počtem objektů nepřibývá manuální práce. Každý nový objekt se pouze zařadí pod no_respawn a tím je dána jeho neopakovatelnost.

Nahoru Odpovědět
26.1.2018 14:55
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Bartoloměj Ikrop:26.1.2018 18:10

Aha... děkuji. Ale neznamenalo by to, že pokud na první pokus hráč v místnosti život nezíská a umře před jeho sebráním, tak po restartu místosti už tam nebude? ... ale já vim jak to asi vyřeším... zapíšu globální proměnnou po sebrání života pokud bude existovat objekt se už nezobrazí. jenom to budu muset řešit pro každou ikonu zvlášť.

 
Nahoru Odpovědět
26.1.2018 18:10
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Bartoloměj Ikrop
TomBen:26.1.2018 18:52

Pravda, to by asi nebyl žádoucí efekt. :-`
Z odpovědi je jasné, žes pochopil a že prostě zapíšeš informaci o sebrání. Nedělal bych to jako globální proměnnou, ale založil bych objekt "game" jehož proměnné by označovaly různé stavové informace včetně té o sebrané ikoně. Např. game.icon_collec­ted[1]=true atd. Prostě objekt game by držel všechny informace o probíhající hře. Budou na jednom místě.

Nahoru Odpovědět
26.1.2018 18:52
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 4 zpráv z 4.