Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
Petr_dr
Neregistrovaný
Avatar
Petr_dr:23.11.2011 18:26

Zdravím. měl bych pá otázeček. mam game maker 7.5.83 pro mac

  1. Jde udělat aby grafika vypadala dobře a nebyla rozkostičkovaná a byla hezky vyhlazená?

    příklad: vytvořil jsem si grafiku do hry viz. níže dva odkazy. jeden je rovnou z editoru a druhý je jak vypadá scéna.

    návrh hry: http://dl.dropbox.com/…/kominik.jpg

    scéna v game makeru: http://dl.dropbox.com/…inik_hra.png

  2. jde nějak nahrávat celou složku s obrázkama jako animaci? nebo se to musí po jedné?
  3. jde nějak udělat aby když držím šipku doprava a zároveň nahoru aby fungovali oboje?
  4. potřeboval bych vytvořit, že při kolizi dvou objektů vznikne třetí objekt, ale pouze jen jeden a jednou. podařilo se mě to udělat tak že při kolizi se vytvářel pořád ten jeden objekt a seklo se to.

díky moc za odpovědi

 
Odpovědět
23.11.2011 18:26
Avatar

Tvůrce
Avatar
Odpovídá na
:23.11.2011 18:42
  1. Pokud nemáš nějaký dobrý grafický editor, ulož to jako JPG nebo JPEG, to je normální fotka, a díky tomu to trochu rozmaže hrany, mám s tím dobré zkušenosti - jednoduché a efektivní
  2. Můžeš nahrávat do skript editoru i více obrázků najednou. Buď dej LOAD nebo přímo v editoru (ne v úpravě jednotlivých obrázků). Můžeš to vybírat tak, že přidržíš CTRL (control) a myší naklikáš obrázky, které chceš vložit.
  3. Samozřejmě, ale to moc vysvětlit neumím. Zkus se zeptat sdraca, je to profík!
  4. Tak při kolizi dej "create object" a pak ty 2 objekty od sebe nějak odděl.
 
Nahoru Odpovědět
23.11.2011 18:42
Avatar
David Jančík
Vlastník
Avatar
Odpovídá na
David Jančík:23.11.2011 19:11
  1. Já osobně používám .png a při načítání mám zaškrtnuté pouze remove background. Vypadá to trošku, že zaškrtáváš smooth edges což ty sprity občas tak jako okousává.
  2. Ve sprite editoru klepneš na file/add from file nebo create from file -> vybereš obrázky a game maker si je vloží za sebe a automaticky z toho udělá animaci. Ty si pak můžeš pomocí vestavěné proměnné image_speed = n;, kde n označuje rychlost vyšší označuje rychlejší, 0 zastaví animaci. image_index = n; -> tímto si lze nastavit počáteční snímek.
  3. Buď pomocí set vertical/horizontal speed nebo pomocí změny proměnné x/y.
  4. Například pomocí pomocné proměnné která bude nastavena na true a při kolizi se zkontroluje ona proměnná, vytvoří se objekt a nastaví se na false.

Vše je ukázáno zde v příkladě:
http://dl.dropbox.com/…ca9e7d59.gmk

Nahoru Odpovědět
23.11.2011 19:11
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
Petr_dr
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na
Petr_dr:23.11.2011 19:14

Díky za odpověď

  1. O grafický editor nejde ne? vytvořím grafiku. exportuji ji to png s průhledným pozadím. do teď to furt vypadá hezky, ale když to importuji do GM tak do hrany udělá otrhané. jpg bohužel neumím průhledné pozadí :(
  2. Díky to mě nějak nenapadlo :)
  3. no to je takový šalamounský řešení. mam tam nastavenou gravitaci. musí to jít i nějak jinak ne?
 
Nahoru Odpovědět
23.11.2011 19:14
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na David Jančík
David Hartinger:23.11.2011 19:27

Nejsem si jistý, jestli GM7 podporoval alphablending, měl by to zkusit v Trialce novější verze, pokud to nebylo tím remove background.

Ty šipky jsem moc nepochopil, v tom examplu to funguje nějak divně, dal bych do všech kláves jen přičtení dané souřadnice (tedy relativní jump to), funguje to v pořádku. GM podporuje myslím jen 2 stisknuté klávesy najednou, více ne, jestli naráží na tohle.

Nahoru Odpovědět
23.11.2011 19:27
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar

Tvůrce
Avatar
Odpovídá na
:23.11.2011 19:32

S tím JPG jsem myslel jen pozadí. Jpegy neumí průhledné pozadí, ale na to jsi asi přišel. Já k tomu používám GIMP, na to se mě můžeš ptát ne mém webu ( www.darkmagic.jex.cz ), je to dobrý nástroj na grafiku. Udělal jsem ti na kombinaci kláves tutorial, který si na mém webu můžeš stáhnout, ale ten tutorial od sczdavos je dost dobrý a asi ti vše řekne, takže to asi ani´nebude třeba.

 
Nahoru Odpovědět
23.11.2011 19:32
Avatar
David Jančík
Vlastník
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
David Jančík:23.11.2011 20:34

To je tím, že jsem tam dal ukázku použití jak toho H/V speed tak i přičítání souřadnic ono se to nemá rádo. Nedošlo mi že se to bude kousat.

Samozřejmě, že v praxi je blbost používat pro každou šipku jinou metodu pohybu.

Nahoru Odpovědět
23.11.2011 20:34
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Nahoru Odpovědět
23.11.2011 20:35
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
David Jančík
Vlastník
Avatar
Odpovídá na
David Jančík:23.11.2011 20:36

To přece nevadí GM umí dle prvního pixelu vlevo nahoře tuším nastavit průhlednou barvu :)
Stačí zaškrtnout remove background

Nahoru Odpovědět
23.11.2011 20:36
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na David Jančík
David Hartinger:23.11.2011 22:33

Vzhledem k povaze jpeg formátu (ztrátové kompresi) bych tohle nedoporučoval, PNG jsou na sprity perfektní.

Nahoru Odpovědět
23.11.2011 22:33
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
David Jančík
Vlastník
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
David Jančík:23.11.2011 22:40

Jasně, .png doporučuji, osobně nic jiného nepoužívám, psal sem to i v příspěvku níže. Já chtěl jen zmínit, že lze v GM transparenci při načítání spritu případně nastavit :)

Nahoru Odpovědět
23.11.2011 22:40
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar

Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Jančík
:24.11.2011 18:14

Nemám nic proti png, je to můj oblíbený formát (s .ico), jen jsem tu uvedl jako možnost

 
Nahoru Odpovědět
24.11.2011 18:14
Avatar
frenzy
Neregistrovaný
Avatar
frenzy:5.2.2012 11:54

kdyz chci zapst GML do eventu step tak kam to mam zapsat nemuzu nikde najit kde psat.

 
Nahoru Odpovědět
5.2.2012 11:54
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na
David Hartinger:5.2.2012 12:30

Je tam akce Execute Code.

Nahoru Odpovědět
5.2.2012 12:30
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:5.2.2012 18:48

Jo diky ja uz sem to zjistil spatne sem to prohlid jo j sem ten frenzy

 
Nahoru Odpovědět
5.2.2012 18:48
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:13.2.2012 8:04

jeste bych se chtel zeptat, kde se da treba u spritu zmenit width a height??

 
Nahoru Odpovědět
13.2.2012 8:04
Avatar
David Jančík
Vlastník
Avatar
Odpovídá na cztomt
David Jančík:13.2.2012 8:38

Dobrý den,
můžete použít editor spritu (sprite -> edit).
Nebo v main1 pomocí ikonky transform sprite v gml

image_xscale=hodnota;//horizontální škálování spritu
image_yscale=hodnota;//vertikální škálování spritu
Nahoru Odpovědět
13.2.2012 8:38
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:13.2.2012 15:53

Diky, a do jakého eventu to mam zařadit???

 
Nahoru Odpovědět
13.2.2012 15:53
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na cztomt
David Hartinger:13.2.2012 15:55

Do toho, do kterého to potřebujete :) Pokud se má zmenšit hned po vytvoření objektu, tak do create.

Nahoru Odpovědět
13.2.2012 15:55
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar

Tvůrce
Avatar
Odpovídá na cztomt
:13.2.2012 15:55

Do toho, ve kterym to potřebuješ ;)

 
Nahoru Odpovědět
13.2.2012 15:55
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:13.2.2012 16:52

Jo díky

 
Nahoru Odpovědět
13.2.2012 16:52
Avatar
Krupson
Neregistrovaný
Avatar
Krupson:20.2.2012 17:42

Dobrý den, potřeboval bych poradit.Chtěl bych, když se postava dotkne klíče, tak se otevřou dveře do další místnosti. Nevím, co přesně mám napsat v eventu(postava v kolizi s klíčem) do akce a aby klíč zmizel. Ještě nevím jak nastavit aby ty dveře byly průchodné jen když vezmu klíč.
Děkuji

 
Nahoru Odpovědět
20.2.2012 17:42
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na
David Hartinger:20.2.2012 17:58

Nejlépe při kolizi s klíčem přehrajte nějaký zvuk, dveře změňte za jiný objekt (akce Change instance, objekt dveře, change into otevřené dveře) a klíč potom vymažte (akce Destroy a zaškrtnout other).

Nahoru Odpovědět
20.2.2012 17:58
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Krupson
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Krupson:20.2.2012 18:50

díky za odpověd, už mi to funguje. Ještě bych měl dotaz, jestli by bylo možné v GM použít lano, po kterém by postava šplhala a lano by se chovalo podle fyziky nebo už na to potřebuji složitější program? děkuji

 
Nahoru Odpovědět
20.2.2012 18:50
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na
David Hartinger:20.2.2012 19:14

Jistě šlo, záleží co by lano mělo přesně dělat. Každopádně když chcete počítač naučit fyziku, musíte ji sám dobře ovládat :)

Nahoru Odpovědět
20.2.2012 19:14
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Krupson
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Krupson:20.2.2012 19:44

no, s fyzikou zrovna nejsme moc dobří kámoši, ale vlastnosti jsem měl na mysli- kdybych s postavou skočil na lano, tím by se lano trochu rozhýbalo.

  • kdybych po laně lezl, lano by se hýbalo
  • kdybch střídavě mačkal levé a pravé tlačítko, lano bych rozhoupal.

Vůbec nevím, jak na to. Mohl byste mě něják navést?

 
Nahoru Odpovědět
20.2.2012 19:44
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na
David Hartinger:20.2.2012 19:49

Musel byste udělat lano jako řetězec malých objektů a přenášet pomocí goniometrických funkcí vlnění. Asi bych se do toho nepouštěl, je to dosti složité a výše jste se ptal jak otevřít dveře :)

Nahoru Odpovědět
20.2.2012 19:49
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Mass
Neregistrovaný
Avatar
Mass:1.3.2012 21:04

zdravím, prosím o radu. Chci , když se postava dotkne bomby, tak se bomba promění v animaci(sprite) výbuchu a restartuje se room. Všechno mi funguje až na tu animaci výbuchu, vždy se jen zobrazí první obrázek animace a restartuje se room...Díky

 
Nahoru Odpovědět
1.3.2012 21:04
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na
David Hartinger:1.3.2012 22:22

Použij událost Animation end (ta se volá po dokončení každé animace). Aby se to stalo jen u animace výbuchu, ozkoušej v této události, zda je v proměnné sprite_index sprite výbuchu (akce Test variable) a pokud ano, tak restartuj room.

Nahoru Odpovědět
1.3.2012 22:22
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
Mass
Neregistrovaný
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
Mass:1.3.2012 23:37

díky za odpověď, teď jsem to zkoušel, ale neúspěšně, asi někde mám chybu. Tak tedy mám v objektu bomby v eventu kolizi s postavou(akce-změna spriteru bomby za explozi,sleep 1000ms, restart romm). Takže si vytvořím event Animation end(akce test variable-tady v self nastavim variable). Kde prosím dělám chybu.

 
Nahoru Odpovědět
1.3.2012 23:37
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na
David Hartinger:2.3.2012 18:41

Tak sleep už tam být nemusí přeci, když to odteď bude odchytávat ta animation end.
Event jsi vytvořil správně, tam musíš v test variable zadat následující údaje:
nahoře necháš self , protože pracuješ s tou bombou ve které je event
do variable napíšeš sprite_index protože se chceš zeptat, jaký má bomba obrázek.
Do value musíš zadat název spritu s explozí, ten musíš vědět ty, jak sis ho pojmenoval. Za tuto akci vložíš restart room.

Jak jsem již psal, jakmile se přehraje animace exploze, spustí se událost Animation end. V té se podíváš, jestli je opravdu obrázek té exploze (to proto, kdyby se bomba animovala jště někdy jindy, to já nevím, jak máš udělané. Pokud se bomba nikdy jindy než při explozi neanimuje, můžeš test variable vynechat). Nakonec se místnost restartuje. V případě problémů pošli zdrojový kód a můžeme se na to podívat, ale myslím, že bys to měl zvládnout.

Nahoru Odpovědět
2.3.2012 18:41
New kid back on the block with a R.I.P
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 31 zpráv z 31.