IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Mezi 13:00 až cca 16:00 proběhne odstávka sítě z důvodu aktualizace. Web bude po celou dobu nedostupný.
Avatar
Bartoloměj Ikrop:31.12.2016 20:35

Ahoj. Prosimvás v game makeru asi nemůžu vytvořit něco jako generátor tónů? že jako by tam byla funkce něco jakože

play_tone(440,1000)

frekvence a délka trvání, případně hlasitost. Nemůže nikde najít odpověď. Děkuji.

 
Odpovědět
31.12.2016 20:35
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
TomBen:1.1.2017 20:52

Je více než vhodné psát verzi Game Makeru, pokud člověk očekává smysluplnou odpověď..

Jinak pro verzi Game Maker Studio 1.4. by to bylo nějak takhle:
Hledání takové funkce by bylo dlouhé a marné, protože tam není. Pokud se má hrát generovaný zvuk, je třeba jeho generování poměrně složitě naprogramovat. GMS umí hrát zvuk tvořený daty v bufferu, takže je třeba vytvořit buffer, naplnit ho vhodnými daty a pak přehrát podobně jako zvuk ze souboru. Taky by šlo jít opačnou cestou a mít samplovaný základní tón, kde by se přeladěním ( změnou pitch ) dosáhlo podobného efektu.

Nahoru Odpovědět
1.1.2017 20:52
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
TomBen:1.1.2017 20:55

Ukázka primitivního tónového generátoru:
https://www.dropbox.com/…enerator.zip?dl=0

Nahoru Odpovědět
1.1.2017 20:55
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovídá na TomBen
Bartoloměj Ikrop:2.1.2017 11:26

Ano. Děkuji moc. Funguje to krásně. Ale navnadil jsi mě tím přeladěním tónu. Mohl bych porosit o ukázku? To by bylo možná ještě lepší. S GML jsem teprve začal tak se v tom zatim tak nějak plácám. Jinak mám GameMaker Studio Version 1.4. Děkuji

 
Nahoru Odpovědět
2.1.2017 11:26
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Bartoloměj Ikrop
TomBen:3.1.2017 0:22

Ono má obojí svoje výhody a nevýhody. Tak nějak záleží na tom, co vlastně tvoříš.

https://www.dropbox.com/…eSampler.zip?dl=0

Nahoru Odpovědět
3.1.2017 0:22
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Bartoloměj Ikrop:3.1.2017 23:52

Ty jo to je výborný. Zažíná se mi ten game maker líbit. :)) děkuju mockrát.

Co tvořim... takovou divnou hru, kterou stejně nebude nikdo asi moc hrát, ale hrozně jí chci udělat. :D celé to bude v podstatě o zvuku a o hudbě... hrát to budeš hudebnim sluchem no, takže to bude mít asi velice omezený okruh fanoušků, pro dost lidí to bude dost možná nehratelný, ale chci tím vyprávět příběh kterej mám. Takovej dost abstraktní a fantazijní. Už to mám vymyšlený dlouho, ale čekal jsem na game maker asi :))) Ještě jednou děkuju za pomoc.

 
Nahoru Odpovědět
3.1.2017 23:52
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Bartoloměj Ikrop
TomBen:4.1.2017 12:07

Není zač. Rádo se stalo. Byl to docela zajímavý dotaz mezi všemi těmi, co sem lidi dávají.
Myslím, že právě na takové ty herní hokus-pokusy je GM nejlepší nástroj. Ostatní jazyky umí kdeco navíc, ale za cenu mnohem většího času a úsilí. Úsilí sice není na škodu, ale pokud není cílem jen programování samo, tak se tím často ztrácí odhodlání vůbec něco tvořit. GM umožní se soustředit prioritně na tvorbu.

Nahoru Odpovědět
4.1.2017 12:07
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 7 zpráv z 7.