Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Avatar
lukas.sei
Člen
Avatar
lukas.sei:19.11.2015 17:35

Čaute,
Potřebuji pomoct. Vytvářím jednu hru a potřebuji aby se mi proměnné a jejich obsah i po vypnutí aplikace uložil. Takže když ji znova zapnu tak je tam budu všechny mít.
Za každou radu budu moc rád.

 
Odpovědět
19.11.2015 17:35
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na lukas.sei
TomBen:19.11.2015 21:28

To záleží co přesně chceš ukládat, kolik toho je atd. Pokud nepoužíváš run-time vytvářené resources, tak by mohlo stačit:

game_save('filename');
Nahoru Odpovědět
19.11.2015 21:28
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
lukas.sei
Člen
Avatar
lukas.sei:20.11.2015 6:27

dík vyzkouším. Ještě by mě zajímalo jestli jde nějak vytvořit objekt (čudlík) na který když kliknu tak by mi vytvořil novou proměnou a automaticky by ji vykreslil 35 bodů pod poslední vykreslenou proměnou ?

 
Nahoru Odpovědět
20.11.2015 6:27
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na lukas.sei
TomBen:20.11.2015 14:06

Game Maker Studio nepodporuje kód, který přepisuje sama sebe a proto v něm vytváření nových proměnných za běhu programu nelze ( v GM8 to šlo ). Je ale možné, stiskem tlačítka proměnnou naplnit, takže to, čeho chceš dosáhnout, udělat jde. Vykreslení o 35 bodů níž je už samozřejmě bez problémů.

Nahoru Odpovědět
20.11.2015 14:06
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
lukas.sei
Člen
Avatar
lukas.sei:21.11.2015 8:11

Hmm, prakticky mi je momentálně jedno jestli to udělám v GM8 nebo GMS. Můžeš mi pls napsat jak se to dělá v GM8 ?

 
Nahoru Odpovědět
21.11.2015 8:11
Avatar
TomBen
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na lukas.sei
TomBen:21.11.2015 11:17

No, úplně stejně. 8-) Jen se ukládají i resources změněné za běhu. Datové struktury, částice a nastavení multiplayeru se neukládá ani tam. Myslím, že podle toho, co chceš programovat je dobré si velmi důkladně rozmyslet, v čem to budeš dělat. Mezi těmi dvěma verzemi je veliký rozdíl, který není dobré zjistit až uprostřed vývoje. :-)

Nahoru Odpovědět
21.11.2015 11:17
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 6 zpráv z 6.