Geek tričko zdarma Python týden
Tričko zdarma! Stačí před dobitím bodů použít kód TRIKO15. Více informací zde
Pouze tento sleva až 80% na kurzy Python

Diskuze: Způsob módování

Aktivity (1)
Avatar
Maty
Člen
Avatar
Maty:11.5.2017 6:50

Ahoj právě jsem dokončil skvělou hru a zjistil jsem že gm 8 neotevře save z jiné hry (ikdyž jsou pojmenované stejně)
Prosím o radu jak tvořit módy do dané hry
Případné ůdaje zde:

  • Game Maker 8
  • video , tutorial a stažení jsou na Youtubu pod názvem " fatality pixel "
 
Odpovědět 11.5.2017 6:50
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Maty
TomBen:12.5.2017 0:08

Je celkem dobře, že se neotevře save z jiné hry, protože funkcemi game_save a game_load se neukládají všechna data hry, ale jen některá (viz manuál GM). Pokus o otevření savu z jiné hry by logicky končil pádem nebo "jen" špatným fungováním. Jinak jsem udělal pokus a GM mi vesele zkouší otevřít save z jiné hry a je mu to dost jedno. Jen to pak nefunguje a ani nemůže, jak už jsem psal.

Pokud chceš mít úplnou kontrolu na tím, co se ukládá a načítá, tak musíš save/load napsat po svém. Prakticky musíš přesně vědět, která data chceš ukládat. Soubory se mohou otevírat v textovém režimu nebo binárním. V textovém můžeš zapisovat čísla nebo řetězce znaků, v binárním jen čísla 0-255. Napsat komplexnější save/load systém není úplně snadná věc.

Nahoru Odpovědět  +1 12.5.2017 0:08
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Maty
Člen
Avatar
Maty:12.5.2017 6:57

Díky za odpověd. Ale já nerozumím tomu přesnému ukládání. Ukládám jen pomocí

  • ikony save
  • (v záložce global je druhý způsob ukládání)

Když ho zaktivuji tak se otevře nabídka z počítače a stačí už jen najít save.

Byl by prosím nějaký příklad nebo ukázka jak to myslíš?

 
Nahoru Odpovědět 12.5.2017 6:57
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Maty
TomBen:12.5.2017 11:29

Já bych si to představoval asi takhle:
https://www.dropbox.com/…a/Ukazka.zip?dl=0

Ukázka funguje následovně:

  • spustíš HRA_A ( exe nebo rozjedeš příslušný gmk projekt přes GM )
  • naklikáš do prázdného místa smajlíky v různých náhodných barvách ( pravá myš je maže )
  • klikneš na SAVE button
  • uložíš něco jako saved_A.txt
  • rozjedeš HRA_B
  • klikneš na LOAD button, načteš cos uložil

A program rozmístí figurky nepřátelských ninjů na uložená místa v uložených barvách

Editováno 12.5.2017 11:30
Nahoru Odpovědět 12.5.2017 11:29
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Maty
Člen
Avatar
Maty:15.5.2017 19:38

Díky za ukázku ale první hra (HRA_A) se mi nechce otevřít. Napíšeš mi sem ten kód prosím?

 
Nahoru Odpovědět 15.5.2017 19:38
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Maty
TomBen:15.5.2017 21:23

Když nejede exe ( stává se to, pokud má uživatel jiné Windows než ten, kdo udělal build ), tak použij přibalený gmk projekt ( normálně otevři v GM a dej Run ). Kód rozložený do více objektů se nedá dost dobře postnout v komentu.

Nahoru Odpovědět 15.5.2017 21:23
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 6 zpráv z 6.