November Black Friday C/C++ week
Black Friday je tu! Využij jedinečnou příležitost a získej až 80 % znalostí navíc zdarma! Více zde
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se C/C++

Gabe

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Uvědomil jsem si, že jsem vždycky dělal v Game Makeru věci, které byly něčím zvláštní a vlastně to často nebyly vůbec hry (ačkoli je GM určen implicitně k vytváření her!) a tak jsem to chtěl napravit a vytvořit něco, k čemu byl Game Maker navržen. Grafika a zvuky jsou použité volně dostupné z netu a tak jde jen o tu hromadu čiré práce.

. Gabe Sprite . Gabe Sprite . Gabe Sprite

Název "GABE" je jméno postavičky, jejíž sprite jsem použil a kterou bude hráč ovládat. Sprite má sice pouze běh a klid, ale myslím, že se s tím půjde nějak popasovat. Původně je ze sady spritů pro RPG, ale tak daleko mé ambice nešly.

Hra je pro Windows a ovládání klávesnicí.

Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

7.9.2019: hra je hotová, ve stádiu testování

21.9.2019 dokončena finální verze:

Cíl hry

Cílem hry je probít se hordami nepřátel do úplného konce. Reálně by to nemuselo trvat déle než 30 minut :-) Základem je zvládnout pohyb po plošinkách (asi nic divného), ale některé triky je třeba si dobře osvojit, než budete schopni porážet těžší nepřátele:

  • "Dlouhý skok" je potřeba hned od začátku a ten vznikne současným stiskem skoku a pohybu. Doporučuji dobře natrénovat.
  • "Plynulý skok" vznikne při určité vzdálenosti plošinek, když tlačítko skoku při skákání přimáčkneme znovu a držíme. Postavička pak téměř letí přes několik plošin. Tento trik umožní velmi zrychlit pohyb.
  • "Skok mimo" Při vyskočení mimo screen vlevo nebo vpravo se hráč objeví na druhé straně, ale při pádu do bezedné vodní hlubiny zemře.
  • Některé scény obsahují zdi. Při nárazu do zdi (nezávisle na rychlosti) zůstane postavička na chvíli omráčena.
  • Pokud je postava blízko teleportu (vypadá jako malá kamenná sopka), může se držením "T" a stiskem vlevo - vpravo přemístit na jiný teleport. Během teleportování je hráč nezranitelný nepřáteli, ale pokud je teleport pod vodou, ztrácí zdraví.
  • Obecně není dobré se nepřátel dotýkat. Někteří nepřátelé sice takto zemřou, ale hráč hodně ztrácí. Silní nepřátelé "mágové" jsou vysloveně smrtelní.

Pokud je skóre větší než 0, lze použít klávesu "K" a zabít všechny nepřátele (kromě magicky skrytých) a zjednodušit si cestu. Každé použití "K" ovšem resetuje skóre. Některé příšery se obnovují víckrát...

Některé pasáže hry obsahují nutnost najít klíč. Vždy ho ukrývá nějaký silný nepřítel. Při velké nouzi ho lze koupit ve scoreshopu.

Zabití nepřátelé občas upustí barevné gemstones. Tyto výrazně posilují možnosti postavičky. Také se dají koupit ve scoreshopu. Jsou to:

  • Waterwalking - žádné poškození hráče způsobené chůzí pod vodní hladinou, opakování prodlužuje čas
  • Extra Damage - hráčova zbraň působí větší škody, opakování zesiluje účinek
  • Regenerace - obnovuje zdraví (ale nepřidává životy), opakování prodlužuje čas
  • Návrat - teleport na rozcestník
  • Maskování - skryje před některými druhy nepřátel
  • Dračí meč - zbraň zasahuje do více směrů
  • Klíč - otevírá vězení a brány

Do scoreshopu se lze dostat "Esc" pro pauzu a pak "S". "Delete" ruší naklikaný nákup.

PODLE VÝSLEDNÉHO SKÓRE HRÁČ OBDRŽÍ NA KONCI HRY HODNOTÍCÍ TITUL.

Přeji dobrou zábavu.

Soutěž

Projekt byl vytvořen do programátorské soutěže ITnetwork summer 2019.

Vyjádření poroty

Porotce Bodů Hodnocení

David Jančík
8 Velmi propracovaný kousek, lze používat nejrůznější ability. Myslel jsem, že hra po dokončení prvního levelu, který byl na několik etap, skončí, ale objevil se další level! Z nedostatků zmíním chybějící instrukce na začátku hry, sice jsou v txt, ale dnešní hráč by je očekával ve hře. Trochu krkolomné je ovládání, běhání je velmi rychlé, skoky jsou malé, neškodila by větší plynulost, bossové mají trochu podivné pohyby. Chtělo by to nějaký autosave, když člověk udělá progress, úmrtí v druhém levelu znamená skok do levelu 1. Stylem hra připomíná Prehistoric :) "K" je trochu divné, spíš by se mi líbilo, kdyby se dala část skóre (ne vše) k tomu, abych udělal damage v nějakém omezeném radiusu.

Michal Čápka
8 Mám rád hry s grafikou ve stylu Pokémon/Zelda, takže pro mě jasná srdcovka. Jediné, co mě mrzelo, je, pokud hru spustím, asi bych neměl trpělivost objevit celý její potenciál, chtělo by to vysvětlit ovládání nebo nějaký tutoriál. Že je sopka teleport by mě nikdy nenapadlo, chtělo by to třeba zobrazit bublinku s klávesou "T", když se k ní přijde. Je škoda, že se postavička nehýbe spolu se stupínkem, když na něm stojí. Nebo např., že chybí animace plavání, skákání před vodou je trochu divné :)

David Čápka
9 Král miniher TomBen se objevil a nezklamal. Popravdě jsem si tedy ze začátku myslel, že zklamal, protože hra vypadá trochu nedokončeně. Postavička nemá fázi stání a stále se hýbe, kolize jsou trochu divné, hlavně ve vodě, vše se hýbe tak nějak rychle. Ale... hra má obrovský potenciál a hráče doslova zavalí možnostmi. Superschopnosti, fáze a questy, a dokonce i další levely. Naprosté vtažení do bojového šílenství za rytmů hypnotické hudby a hra nabízí stále více a více hladovému hráči. Jsem moc rád, že jsi se účastnil a určitě hru všem doporučuji, jen si přečtěte readme. Za mě jeden z nejlepších kousků v soutěži!

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2019.

 

Stáhnout

Staženo 6x (46.33 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

 

Hru pro vás napsal TomBen
Avatar
Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
-
Všechny články v sekci
GameMaker - Plošinovky
Aktivity (7)

 

 

Komentáře

Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:5. září 23:16

Tak mám prakticky hotovo. Ještě budu testovat a třeba něco doladím, ale hra je hotová. Přesto, že jde jen asi o pět levelů, je tam toho spousta. Jde to projít snadno i těžko. Snadno to jde tak, že když hráč obětuje skóre a dostane se kamkoli. Za skóre se nakupují vylepšovací kameny a za úplný reset skóre jde dát kdekoli "kill all". I tak není úplně snadné to zvládnout. :-`

Odpovědět
5. září 23:16
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
TomBen:23. října 21:19

Díky porotě za dobré hodnocení. Uznávám, že hra není bez návodu příliš intuitivní, ale zato jsem víc času věnoval ladění herních mechanik. Nechával jsem hru hrát a upravoval podle toho. Výsledkem je něco, co je trochu dinosauří jako já a přitom to přesto dokáže dohrát i dítě. Je tam zabudovaná online scóre tabulka, ale musí se to dohrát do konce. ;-) Jsem zvědav, jestli se to někomu povede.

Odpovědět
23. října 21:19
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 2 zpráv z 2.