Diskuze: Nekonečný svět
Zobrazeno 2 zpráv z 2.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Jeden takový příklad nekonečného terénu je ve hře Sahara. Jsou tam vytvořeny 4 části terénu (jsou tam všechny části stejné) rozmístěné jako dlažební kostky - po jedné aktuální ploše se hráč pohybuje a ostatní 3 se při pohybu přesouvají tak, aby byly neustále co nejblíž hráče, připravené aby na ně mohl přejít. Podobně se dají podsouvat i odlišně vypadající bloky terénu - např. je úplně vytvářet vždy když se k těm místům přiblíží a rušit když se od nich dostatečně vzdálí (je potřeba určitá hystereze). Je však nutné počítat s tím, že obzvláště načítání textur chvíli trvá a to se projeví zadrhnutím hry - proto je dobré si textury buď načíst předem všechny nebo je načítat jednotlivě tak jak se bude k místu blížit. Pozn.: Lze takto udělat i úplně nekonečný terén - rozmístění objektů i vzhled terénu odvozovat (generovat) výpočtem vycházejícím z absolutní světové souřadnice.
Zobrazeno 2 zpráv z 2.