Geek tričko zdarma Geek tričko zdarma
Tričko zdarma! Stačí před dobitím bodů použít kód TRIKO15. Více informací zde

Hra - Coby, kdyby - Černobyl

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Ahoj, vzhledem k tomu, že zatím neumím udělat nic jiného, než konzolovou aplikaci, tak jsem se rozhodl udělat textovku. Vše co si tedy ze hry odnesete bude záležet na tom, jakou máte fantazii a jak to napíšu.

Kdo bude můj parťák?

Vzhledem k tomu, že grafika nebude třeba, tak si všechno stvořím sám.

O co půjde

Ve hře navštívíme Sovětský svaz a to konkrétně JE Vladimíra I. Lenina (Černobyl), v dobách kdy ještě nestála, kdy už se stavěl 4. Blok A nakonec se můžete těšit na posledních 24 hodin před výbuchem, ke kterému ve hře nemusí ani dojít, protože vaše rozhodnutí budou mít vždy nějaký následek, který se projeví v budoucnosti, nebo třeba hned.

Za koho si zahrajete?

Vzhledem k tomu, že na nehodě má podíl několik lidí, tak si budete moc zahrát za: Leonida Brežněva a další soudruhy politiky, Viktora Brujchanova (ale to už bude záležet na vašich předchozích rozhodnutí), Anatolije Ďjatlova, Alexandra Akimova, Leonida Toptunova a dalších.

Co na vás ve hře bude číhat

Setkáte se s náročnými rozhodnutími, atmosférou tehdejšího SSSR a spoustu dalších věcí.

Co, kdy, jak?

Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

Jak postupuje vývoj? Zjisti níže.

5.7.2019

Dnes se stvořil výběr obtížností, scénář a základ herní mechaniky

6.7.2019

Pomali ale jistě je hotová první obtížnost. Zároveň jsem začal uvažovat o tom, že z mojí prehistorické (neboli neobjektově orientovanou) na objektové orienotovanou.

6.7.2019

Těsně po půlnoci se mi zhroutil celý projekt. Visual studio začalo protestovat proti mojemu switchi ve switchi, který byl v dalším switchi. Lituju toho, kdo to po mě bude chtít přečíst :-). Zítra z toho opravdu zkusím udělat objektově orientovanou aplikaci :-)

8.7.2019

První obtížnost už mám částečně naprogramovanou v OOP. Zároveň ve hře najdete barevné odlišení textů.

12.7.2019

Dokončen tutoriál.

20.7.2019

22.7.2019

Opraveno pár drobných detailů a věcí, které jste navrhli ve feedbacku (danke). Ve scénáři "osudová noc" přibyl jeden řádek. Její dokončení vidím někdy na první týden v srpnu. Uděláno prvních pár řádků střední obtížnosti.

9.9.2019

Za ten měsíc a kousek se protáhla osudová noc, s tím že si v ní budete moci "namixovat" chování reaktoru, ehm teda až to doprogramuju. Hra by měla být po malém osekaní, hotová v horizontu dvou týdnů.

Co zbývá dodělat?

osudovou noc Lehčí úpravy stávajících elementů hry

Co se do hry nestihne nejspíš dodat:

Scénáře OD A DO Z bude nahrazen kvízem. Dále si mezjarajtete za Toptunova.

DEMO V 0.2.2

Zahraj si už dnes první úsek hry. V této verzi byly doladěny některé chyby, byl upraven vzhled obtížností a můžete si zahrát prvních pár řádků střední obtížnosti. Obtížnosti jsou od teď scénáře. !K DISPOZICI POUZE PRO WINDOWS! Budu rád za zpětnou vazbu (ale slušně prosím :-) )

Poznámka k demu

Starší verze již nebudou k dispozici

Hra byla vytvořena v roce 2019.

 

Stáhnout

Staženo 69x (13 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů

 

 

Hru pro vás napsal Alex
Avatar
Jak se ti líbí článek?
4 hlasů
Autor se věnuje střihu videa a motion desingu. Převážně pracuje s programy od firmy FXHOME, ale ovládá i programy od firmy ADOBE . Mezi jeho koníčky patří hra na klávesy, na které hraje přes 8 let
Všechny články v sekci
ITnetwork summer 2019 - Ceny v hodnotě 10 000 Kč!
Aktivity (22)

 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (17)

Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Alex:19. července 23:16

Ano to máš pravdu. De facto ta elektrárna Chruščov nezažil spuštění 1. bloku.

 
Odpovědět 19. července 23:16
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Alex:19. července 23:23

Edit: kašlu na to, opravíme Brežněva, ať to máme vše jak má být. Sice ho tam máme jen na ozdobu, protože jeho rozhodnutí neměla až takový vliv na osud elektrárny (nějaký tam byl, to beze sporu)

 
Odpovědět 19. července 23:23
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:22. července 12:24

Střední obtížnost vypadá zajímavě, ale moc tam toho tedy zatím není :P

Odpovědět  +1 22. července 12:24
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Petr Langer
Člen
Avatar
Petr Langer:22. července 16:31

No já vám nevím. Zkoušel jsem tu lehkou obtížnost a kromě hromady překlepů, střídajícího se vykání a tykání, na mě hra zapůsobila, že má vytyčenou jednu cestu (byť hrozně krátkou) a jakékoliv odklonění znamená konec hry. Navíc pojem obtížnost si myslím, že u her typu gamebook není na místě. Podle toho co jsem viděl ve střední obtížnosti, by se spíš hodil pojem "scénář".

 
Odpovědět 22. července 16:31
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Petr Langer
David Čápka:22. července 17:53

Ja fakt, že kdyby spojil ty "obtížnosti" do jedné a lépe to promyslel, tak by to vyšlo asi lépe.

Odpovědět 22. července 17:53
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Langer
Alex:22. července 18:02

Uznávám, že lehká obtížnost (i když po tomto feedbacku to přejmenuju na scénář) je kratký. Upřímně je tam jen aby si člověk osahal ovládání a já nějak vyzkoušel algoritmy.
Jinak překlepy tam budou, ale pro mě je v současné době důležitější naprogramovat jádro.
Jinak střídání vykání a tykaní jde v lehké obtížnosti snadno vysvětlit.
V případě vykání se jedná o přímou řeč s dispečerem a tykání je jen v případě kdy se baví hra s tebou.

Editováno 22. července 18:05
 
Odpovědět 22. července 18:02
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Alex:22. července 18:06

Co myslíš tím "lépe promyslel"?

 
Odpovědět 22. července 18:06
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Alex
David Čápka:22. července 18:14

Jak psal Petr, aby to bylo delší a bylo více možností jak hra může v různých situacích dopadnout. Tohle se většinou kreslí do stromů pomoc diagramů, už jsem ti to psal :P Takhle se může stát, že uděláš 3 krátké příběhy, kde uživatel jen párkrát zmáčkne číslo. Co udělat raději jeden velký?

Odpovědět 22. července 18:14
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Alex
Redaktor
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Alex:22. července 18:21

Tak to defacto bude ve výsledku ta komplexní obtížnost. Nicméně ta střední už na 10-20 minut bude. (Nebo to vezmeme v reálném čase ;-) )
I když možná tu lehkou zněním z scénáře (už jsem to přejmenoval) na tutoriál, aby si člověk vyzkoušel ovládání.
Nic, zkusím to vymyslet líp.

 
Odpovědět 22. července 18:21
Avatar
Petr Doleček
Redaktor
Avatar
Petr Doleček:27. července 0:16

Osobně bych se spíš snažil naprogramovat "engine", který by si četl třeba texty z textového souboru (např. formát csv, který můžeš vytvořit v excelu jako tabulku). To by zas tak složitý nebylo. První sloupec by byl třeba číslo textu, druhý samotný text, a další sloupce jednotlivé odkazy na další řádky.

Program by na začátku projel texťák (hledej StreamReader...) a každá řádek uložil do pole. Když by si chtěl vypsat třeba pátý řádek, tak by si vypsal třeba obsah proměnné text[5]. Program by nalezl požadovaný řádek a vypsal text. Podle stisknutého tlačítka by se načetl text z dalšího požadovaného řádku.

Základ je si rozepsat děj hry do nějakého grafu. Samotný program už pak bude fungovat sám bez jediného textu. Ono se to nezdá, ale pak jakákoliv úprava je problém. Takhle to dá chvíli psaní kódu bez zjevného postupu, ale najednou to všechno funguje, jak má.

1;Chcete skončit? /n(1) ANO /n(2) NE;2,3;1;1
2;Opravdu chcete skončit? /n(1) ANO/n(NE);100;3;2;2
3;Zde je pokračování hry. /nChcete odbouchnout elektrárnu? /n(1) ANO/n(2) NE;5;10;3;3
100;Konec;;
 
Odpovědět  +1 27. července 0:16
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 27. Zobrazit vše