Naučit se HTML & CSS, JS a Bootstrap Sleva na školení
Získej 500 Kč na naše školení. Více zde
Probíhá výprodej HTML & CSS, JavaScript a Bootstrap

Hra do soutěže 2019 - SpeedBall II

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Letní pohodová hra - SpeedBall II

Následující řádky berte trochu s nadhledem :)

Vše to začalo Basicem na Commodore 64... Dávno tomu je, co jsem v někdy okolo roku 2007 hrál hru 13 Duchů a objevil programovací nástroj Petr. Dodnes mám někde v šuplíku instalační CD a disketu s licencí. Postupně jsem zkoušel tvořit různé hry, blbosti, 3D animace atd. Nakonec moje snažení upadlo v zapomnění a na několik let jsem přestal úplně programovat...nebo alespoň se o to snažit. Poté jsem si postupně zkusil VisualBasic.NET a tento rok se snažím přeorientovat na C#, což se mi víceméně daří díky kurzům na těchto stránkách.

Co si ale takhle zavzpomínat na stará dobrá léta? A proč se zaobírat "složitým" psaním, když si člověk může hru naklikat? K čemu vnořovat for smyčky a počítat čísla, když tu jsou příkazy krok-otočit-krok... Nechci tím pobořit game-scému, ale spíš si po letech zkusit zase něco trošku jiného. Na druhou stranu, když si teď "hraju" s průmyslovými automaty, tak je to v podstatě taky jenom skládání čtverečků...i když ne tolik barevných.

Ani řádek kódu :)

O co jde?

Před mnoha lety jsem v GameMakeru naklikal hru SpeedBall. Nevím, jestli jsem se náhodou netrefil do názvu nějaké jiné hry/aplikace a v podstatě mi to je i jedno. Úkol byl jednoduchý. Dostat míček k vlajce pomocí odrážedel, plošin atd... Jenže hra už na novějších Windowsech nejde spustit a tak jsem se rozhodl pro remake - SpeedBall II. Cíl bude stejný - dostat míč k vlajce. Vymyslet herní princip, vytvořit překážky, které budou s míčkem interagovat a nakonec naklikat nějaký snesitelný počet levelů, který bude čím-dál složitější zdolat. Možná v budoucnu i nějaký editor levelů, ale na to asi nebude čas.

Náhled levelu ve hře.

Rozpracovaná mapa v editoru Petra.

S kým na tom makám?

Protože se nebude jednat o nic složitého, makám na tom sám. Grafiku taky nějakou snad splácám sám.

Ovládání

Hra se bude ovládat pouze šipkami. Na 4 směry, 4 šipky stačí. Dále bude možné level restartovat (R) a zapnout, nebo vypnout hudbu (M/N).

Objekty ve hře

  • Míč - Samotný hráč. Jsme ve 2D = míč se může pohybovat čtyřmi směry.
  • Vlajka - Vysněný cíl. Možná je to trochu fádní, ale jako cíl je to jasné znamení.
  • Killer - Ostnatý objekt, který zničí míč.
  • Stopper - Různé varianty dokáží míč zastavit. Některé umožňují průlet jedním, nebo druhým směrem.
  • Plošina - Umožňuje odraz míčku jiným směrem. Záleží, z jakého směru míč přilétne.
  • Šipka - Změní směr míčku na jasně definovanou stranu.
  • Teleport - Teleportuje míček do druhého portálu. Je zachován směr vletu.

Demo

Konečně Vám přináším krátkou demoverzi. Logika i grafika je v podstatě hotová. Samozřejmě, že chybí spousta levelů a herních prvků (některé musím dodělat, některé jsem z dema vymazal). Program si můžete otevřít v programovacím nástroji Petr.

Kdyby někoho něco napadlo, dejte vědět do komentářů. No, snad to nějak dopadne :)


Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2019.

 

Stáhnout

Staženo 6x (821.5 kB)

 

 

Hru pro vás napsal Petr Doleček
Avatar
Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Všechny články v sekci
ITnetwork summer 2019 - Ceny v hodnotě 10 000 Kč!
Aktivity (6)

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!