IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Konzolové dobrodružství II - Po setmění

Programátorská soutěž GeekWork 2016

Pokračování oldschoolové zábavy, od které raději moc nečekejte. Jde o můj první webový počin, a proto nečekejte nic profesionálního.

Příběh:

Příběh se odehrává v dávných dobách před prvním dílem. Hlavní postava je Frederik Baldfried, předek původního hrdiny. Očekávejte odhalení skutečností, které přivedly rod Badlfriedů k magii a k oné tajemné magické sošce.

Sestava týmu:

Hotovo:

Herní mechanismy:

  • Otevřený svět (Pouze jedna velká mapa) + Kompas
  • Víceúrovňový systém interaktivních soubojů
  • Ukládání a načítání hry
  • Podpora rozhraní v češtině a angličtině
  • Nastavení vlastních kláves pro ovládání

Zvuky:

  • Hudba v pozadí
  • Zvuky nepřátel a akcí

Grafika:

  • Ve stylu Dračího doupěte
  • Kombinace pixelové a ASCII Art grafiky

Ve vývoji:

  • Vzhled Webové stránky
  • Výběr vzhledu postavy
  • Systém předmětů, inventáře a kořisti
  • Hlavní i vedlejší příběhové/úkolové linie

Měl jsem ještě v plánu:

(Bohužel ale s vysokou pravděpodobností nebude součástí soutěžní verze)

  • Systém spolubojovníků
  • Výroba vlastních předmětů
  • Vlastní stavby

Použité technologie:

  • HTML + CSS
  • JavaScript

Poznámka:

Musím se přiznat, že začínám být pomalu ve skluzu, protože jsem si naložil možná trochu velké soustu. Proto se může stát, že hra sice bude dokončena, ale ke hraní bude poskytnuto pouze demo.

Bonus:

Tuto webovou hru tvořím jako "přehrávač". Mám v plánu později vypustit i MapEditor, který umožní vytvořit "vlastní" hru... Ale zatím nemám čas dotáhnout ho do publikovatelné verze. Ale můžete se těšit... ;) K dispozici bude i zdrojový kód, takže si případně budete moci udělat vlastní (lepší) editor...

Poslední úprava:

Drazí přátelé, hru jsem bohužel nestačil plně dokončit, a proto je výsledek pouze v podobě velmi krátkého dema na kterém je ukázáno několik hlavních mechanismů hry. Věřím, že je tam velká spousta chyb, protože poslední dobou jsem byl ve velkém časovém nedostatku. Ale i tak věřím, že se to snad bude někomu i líbit. Berte tedy prosím na vědomí, že příběh nedává žádný hlubší smysl a hned jak to začne, tak to taky skončí... Prostě klasické demo... ;) :/

Ovládání:

Do hry jsem to již vložit nestihl, a proto to napíšu sem.

Pohyb postavy a rychlých akcí je možné měnit v záložce nastavení. Postava se pohybuje do všech světových stran.

Informace o polích se zobrazí v pravém dolním rohu jako seznam. Pole vyberete pomocí kliknutí do mapy. Po ukázání myší na položku v seznamu se mohou objevit možné akce. Pokud je u postavy znak váh, jde o prodavače, pokud je u objektu znak kostičky/krabičky jde o objekt obsahující předměty.

Pokud chcete sebrat nějaký předmět nebo prodávat/nakupovat u prodavače, postavte se na něj (na mapě označen truhlicí, ale může být skryt, například pod keřem ;) ) a otevřete inventář.

Hra má dva módy, první je mód, kdy je aktivní skóre a ubývá Vám výdrž s každým krokem. Pokud v tomto módu vyčerpáte výdrž a nemáte ji již čím doplnit, použijte akci Spánek, která se v tomto případě objeví, ale má to své následky :P . Druhým módem je stav, kdy je skóre vypnuté a neodečítá se vám ani výdrž, je to prostě takový pohodový mód. Přepnout mezi módy můžete v horním poli tlačítek.

Každé pole mapy může mít několik úrovní navštívení/"proh­ledání". To znamená, že máte k dispozici dva způsoby prohledání každého pole a těmi jsou akce "Prozkoumat" a akce "Prozkoumat pomocí magie". První zmíněná akce stojí body výdrže a druhá zase manu. Všem Vám to ulehčím a poradím Vám, že v demu je takto ukryt pouze jeden předmět a to pouze pro akci vyžadující výdrž. Po prohledání se pole zabarví danou barvou podle typu prohledání, abyste věděli, kde už jste hledali, tyto barvy se ale ovšem dají skrýt v horním poli tlačítek, aby to nerušilo během hry.

Hra Vás může upozorňovat na různé situace jako je například souboj na budoucím políčku, nebo třeba když se chystáte sundat si nějaký oděv, který Vám momentálně zvyšuje nějakou statistiku a sundáním byste o ně přišli. Toto se dá taktéž vypnout v horním poli tlačítek.

V záložce Knihy máte dvě knihy, z nichž jedna obsahuje aktivní úkoly a celou historii vašeho příběhu a druhá obsahuje vaše známá kouzla a známé kombinace run. (V demu jsou dvě kouzla v podobě možných naučených kouzel a ta dvě samá kouzla v podobě kombinací run)

Další věc, která je feature a ne bug je možnost vypnout čtení kláves (tedy vypnout ovládání postavy na mapě) a to dvojklikem na mapu, která ve stavu, kdy je aktivní, září červenou barvou po okrajích.

Na další věci snad přijdete... :)

Hodnocení poroty

Jméno Slovní hodnocení Body
Programátorská soutěž GeekWork 2016 David Čápka Původním záměrem bylo asi zachovat ASCII art jako v předešlém dílu, nakonec se ale díváme na kreslenou mapku (která vypadá mimochodem velmi dobře, jestli jsi to kreslil ty, tak smekám). Některé části z doby, kdy hra měla být asi jen textová, ale zůstaly a nevypadá to kvůli nim dobře (např. kompas, kde není ani pořádně poznat že je z písmenek jak jsou malá). Okno není responzivní. Příběh vypadá zajímavě, v době, kdy jsem ho hrál byl problém hru dohrát, takže konec nemohu posoudit. Herní zážitek oživují souboje a itemy, mechanika je dobře navržená (např. zobrazení informační obrazovky při vstupu na políčko dodává originální oldschoolový prvek, který již jen tak nenajdeme a přitom je velmi příjemný). Možnost uložení a načtení hry potěší, dokonce se sepisuje jakýsi deník. Mám z toho pocit jako by jsi dělal hlavně na enginu, jestli hru někdy rozšíříš, určitě si ji rád zahraji :) 9
Programátorská soutěž GeekWork 2016 Ella Hra je hezky barevná a dobře se na ní dívá. Chtělo by to ale sladit design, jelikož každá část vypadá jako z jiné hry (horní lišta, mapa, kompas). Hudba se vůbec nehodí k dobrodružné zápletce. Hra navozuje dojem vysoké propracovanosti a komplexnosti, dává pocit, že máme široké možnosti, což je příjemné. Kvůli nějaké chybce nešla v době hodnocení dohrát, což je škoda, protože mě bavila. 9
Programátorská soutěž GeekWork 2016 Adam Ježek Nádherná, propracovaná hra, kterou člověk nedohraje za pár minut. Při hraní mi občas poblikávala mapa, ale jinak nemám žádné připomínky. 9

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2016.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 67x (13.39 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů

 

Všechny články v sekci
Programátorská soutěž GeekWork 2016
Článek pro vás napsal David Oczka
Avatar
Uživatelské hodnocení:
1 hlasů
Autor se věnuje vývoji aplikací pro medicínské účely. Momentálně se zabývá vývojem webových aplikací s použitím frameworku Symfony. Další oblasti, ve kterých se nejčastěji pohybuje, jsou C#, Java, Android, Matlab, C/C++ a okrajově i VHDL nebo iOS.
Aktivity