Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Lekce 11 - Unity (C#) Android: Oprava sekání, naklánění

V minulé lekci, Unity (C#) Android: Start, Skóre, PlayerPrefs, jsem se zabýval lehkou optimalizací, přičítáním skóre a zastavením hráče na začátku.

Video

Úprava Player Move Scriptu

Do tohoto skriptu přibyla rotace hráče.

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class PlayerMoveScript : MonoBehaviour {

    float flapAmount = 10;
    public float speed = 150;

    bool android;

    // Use this for initialization
    void Start()
    {
        if (Application.platform == RuntimePlatform.Android)
            android = true;
        else
            android = false;
    }

    // Update is called once per frame
    void Update () {

        if(Input.GetKeyDown(KeyCode.Escape))
        {
            Application.LoadLevel(0);
        }



        Vector3 vel = rigidbody2D.velocity;

        if (!android)
        {
            if (Input.GetMouseButtonDown(0) || Input.GetKeyDown(KeyCode.Space))
            {
                vel = Flap(vel);

            }
        }
        else
        {
            if (Input.touches.Length > 0)
            {
                vel = Flap(vel);
            }
        }

        vel.x = speed * Time.deltaTime;

        rigidbody2D.velocity = vel;


        RotateMe(vel.y);
    }

    void RotateMe(float y)
    {
        // -20, 10
        // -70, 0

        // 0 -70

        if(y >= 0)
        {
            transform.rotation = Quaternion.Euler(0, 0, 0);
        }
        else
        {
            float angle = Mathf.Lerp(0, -70, -y);
            transform.rotation = Quaternion.Lerp(transform.rotation, Quaternion.Euler(0, 0, angle), 0.05f);
        }
    }

    Vector3 Flap(Vector3 v)
    {
        v.y = flapAmount;
        return v;
    }

}

Vyřešení sekání, úprava CameraFollowPlayer

using UnityEngine;
using System.Collections;

public class CameraFollowPlayer : MonoBehaviour {


    public Transform observingObject;
    public bool withOffset;
    public int offset;

    void Update()
    {
        if (observingObject == null)
            return;

        Vector3 pos = transform.position;
        Vector3 newPos = observingObject.position;

        if (withOffset)
            newPos.x += offset;

        newPos.z = pos.z;
        newPos.y = pos.y;

        transform.position = Vector3.Lerp(transform.position, newPos, 1f);
    }
}

Jak hra vypadá teď?

Zdrojákoviště Unity - 2D hry

Problémy?

Pokud máte nějaké otázky, neváhejte se zeptat v komentářích, nebo mi napsat do zpráv.

V příští lekci, Unity (C#) Android: Healthbar 1, naprogramujeme základní healthbar s textem.


 

Předchozí článek
Unity (C#) Android: Start, Skóre, PlayerPrefs
Všechny články v sekci
Zdrojákoviště Unity - 2D hry
Přeskočit článek
(nedoporučujeme)
Unity (C#) Android: Healthbar 1
Článek pro vás napsal vratislavino
Avatar
Uživatelské hodnocení:
2 hlasů
Autor se věnuje programování v C#, především pak ve vývojovém prostředí Unity3D. Má asi pětileté zkušenosti s programováním a momentálně pracuje na připravované hře Azulgar: Beyond The Frontiers.
Aktivity