Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Segmenty oken (Editor)

Myslím, že je vždycky dobře, když se povede napsat program, který lze použít při tvorbě dalších programů. Použitím drobné automatizace se člověk dostane dál, než když všechno pracně kóduje od začátku. A tenhle program je právě takového druhu.

Skládá se z editoru, ve kterém se vytvoří soubor s koncovkou .soo a ze tří objektů, které se přidají k nějakému vlastnímu programu. Umístěním jednoho objektu do místnosti ( room ) a nastavením cesty k souboru .soo se během hry dynamicky vytvoří kompozice, jakou jste předtím v editoru vytvořili. Celá věc je založená na speciálním sprite, který je částečně průhledný a který vrstvením tvoří nové a nové pozoruhodné kombinace. Použití není nijak složité, ale základy kódování v GML budete muset umět. Taky budete potřebovat plnou licenci vašeho Game Makeru, protože je použit extension GM Windows Dialogs, který je sice součástí standartní instalace, ale vyžaduje licenci. Obvykle to nedělám, ale tentokrát jsem přiložil .gmk soubory, protože jsou jednak na můj styl nezvykle čitelné, hustě komentované (česky) a veskrze všelijak zajímavě přenastavitelné, pokud si s tím chcete hrát a měnit různé vlastnosti. Pokud chcete jen používat výsledek, nebude sice extension GM Windows Dialogs potřeba, ale licencovanému GM se stejně nevyhnete, protože formát souboru .soo je postaven na datové struktuře ds_queue a ta rovněž bez licence nepojede.

Pokud chcete studovat zdrojové .gmk určitě narazíte na Unknown Action. Takhle se objeví ikona z knihovny, která není ve složce lib. Já jsem použil svůj Drag&Drop, který jsem tady dříve prezentoval v tomto článku o knihovnách ikon: článek Library Maker
Pokud tedy použijete knihovnu 00_Devbook.lib, uvidíte i tuto ikonu.

Kdyby s použitím této techniky byly nějaké potíže, klidně napište a já se na to kouknu. Možná najdete i nějaké chybky, protože kódu je tam dost na to, aby se pár překlepů někde objevilo. Nicméně u mě to všechno fungovalo a tak není důvod, aby jinde ne. Jestli se vám povede v tom udělat nějaké hezké věci, nezapomeňte se tady pochlubit.

Ať vám program dobře slouží.


Galerie

Program byl vytvořen v roce 2012.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 167x (3.03 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

Všechny články v sekci
GameMaker - Ostatní
Program pro vás napsal TomBen
Avatar
Uživatelské hodnocení:
1 hlasů
-
Aktivity