Projekce těles na canvas v Javascriptu

JavaScript Základní konstrukce Zdrojákoviště Projekce těles na canvas v Javascriptu

Kód programu umožňuje vykreslit základní geometrická tělesa na canvas:

  • jedná se o čistý Javascript, žádné další knihovny nejsou použity
  • na tělesa jsou aplikovány základní afinní transformace
  • všechny transformace [včetně promítání na průmětnu] se provádějí pomocí maticových operací
  • tělesa jsou zobrazována přes paralelní [horní řada] i středové promítání [dolní řada]
  • pro lepší názornost jsou tělesa animována pomocí rotace ve třech rozměrech
  • animace je prováděna přes timer nastavený na 30 FPS
  • základní parametry těles lze měnit za běhu programu pomocí HTML prvků

Vykreslování do průmětny lehce trpí kvůli efektu, který se nazývá Z-fight. Během vykreslování polygonů jsou primitiva seřazena podle souřadnice Z, což ovšem nestačí. Pokud budete chtít tento problém odstranit, je nutné pro každou plochu spočítat její normálu a zjistit, jestli je plocha natočena směrem ke kameře nebo od ní. Směr normály se pak musí zohlednit během třídění primitiv.


Galerie

Program byl vytvořen v roce 2014.

 

Stáhnout

Staženo 141x (2.76 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce JavaScript

 

  Aktivity (1)

Program pro vás napsal coells
Avatar

Jak se ti líbí článek?
Celkem (6 hlasů) :
55555


 



 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!