Quadrax III

Quadrax III

Troufám si říct, že jen mizivé promile (spíš ještě méně) současných hráčů si bude pamatovat na hru Cauldron, která byla naprogramována pro počítač ZX Spectrum. Specifikacemi hardware této herní mašinky se nemá cenu zaobírat, protože dnes stejně nikdo neuvěří že v těch 42 kB paměti mohlo cokoliv fungovat... Hlavní ale je, že existovaly dobré nápady (neb neexistovala grafika a zvuk - tedy alespoň tak, jak je známe dnes) a hra Cauldron toho byla zářným příkladem. Jak však šel čas, i ona zmizela v propadlišti osmibitových dějin.

Přešlo několik let (desetiletí), a v listopadu, roku 1995 náhle vydává slovenská firma Cauldron (zvláštní shoda jmen, že?...) logickou hru Quadrax. Dost dobrá logická hra (s poměrně zajímavým příběhem), kterou jsme já i několik mých přátel tvrdě pařili, ve snaze být prvním kdo uvidí magickou stou úroveň. Kdo byl tenkrát první je už dnes vedlejší, ale nakonec všichni zvládli všech sto úrovní, kterými se hra pyšnila.

Přišla ovšem otázka - co dál? Datadisky se tenkrát ještě tak nenosily, a editor úrovní nikde. Podlehl jsem tehdy nátlaku přátel a vytvořil "kopii" Quadraxu s názvem Return to Quadrax s celými 18-ti zbrusu novými úrovněmi, jinou grafikou, hudbou atd... Tato verze však byla hotová až v roce 1997 (dílčí problémy s časem) a když se na ni zpětně podívám, opět nic moc. Jenom osmnáct (sice vytvrdlých) úrovní a editor zase nikde. Navíc to běželo jen pod DOSem kvůli brutálním rutinám ve strojáku (kdo tomu nerozumí, může přeskočit na další odstavec), které zajišťovaly veškeré grafické operace a taktéž mixování zvukových stop v reálném čase, STOSB ES[DI] <- AL, bla, bla... Nějak jsem se zakecal. Jinak úvodní obrázek z této verze by se měl vyskytovat nedaleko...

Jinak, kdo někdy hledal hru Quadrax II, tak měl (a má) smůlu... Co vím, tak ji vlastním já (jakožto autor :-)) a ještě jeden kámoš. Toť vše. Jo - a nepište mi, že byste chtěli Quadrax II (Return to Quadrax) získat - ten je jen pro naprostou elitu, notabene, jede jen pod DOSem...

Nějak koncem roku 1999 jsem našel Return to Quadrax zastrčený v koutku na harddisku. Vzhledem k tomu, že v současné přemíře 3Dvšeho mi citelně chyběla nějaká relaxační logická hříčka, (tuším poslední pořádná byla Fillets, i když ta už byla dosti tuhá), začal jsem přemýšlet o znovuvzkříšení Quadraxu. Prostě a jednoduše, nová verze začala vznikat pod pracovním názvem Quadrax III, který jí překvapivě vydržel až do finále. Jádro hry bylo naprogramováno v C++ za pouhé tři týdny a celá hra je plně Windows 95/98/2000/XP kompatibilní.

Ve hře samotné je taktéž implementován editor, s jehož pomocí byly udělány všechny úrovně. A kolik že jich tentokrát je? Plných šedesát. (Pokud se vám to zdá málo, tak věřte, že některé úrovně jsou extrémně vytuhlé - ale všechny jdou udělat!). Dokonce se znovuobjevil i příběh. Znalci Michaela CRICHTONA jistě prominou, že jsem si část námětu vypůjčil z jeho románu Kongo, a doslova obšlehl strany 66 až 68 - aby se vám to lépe hledalo ;-) Příběh sám o sobě příliš nosný není a slouží spíše jen jako výchozí vodítko pro případné úpravy. V tom je totiž skryto jádro pudla! Ve hře můžete nejen editovat jednotlivé úrovně ale napsat si k nim i vlastní příběh, měnit pozadí, grafiku, zvuky, hudby... Prostě kreativitě se meze nekladou. Bližší informace o editaci vlastních levelů jsou k nalezení o něco níže, v pasáži Editor - jak si vytvořit vlastní Quadrax.

Na závěr úvodu do hry bych chtěl pozdravit všechny příznivce logických her a doufám, že pokud si Quadrax III vyzkoušejí, alespoň trochu se jim zalíbí.


Galerie

Domovská stránka hry je http://quadrax3.wz.cz , najdete tam nějaké informace navíc a fórum, kdybyste se ve hře zasekli.

Hra byla vytvořena v roce 2005.

 

Stáhnout

Staženo 383x (14.94 MB)

 

  Aktivity (1)

Hru pro vás napsal crusader
Avatar

Jak se ti líbí článek?
Celkem (1 hlasů) :
55555


 



 

 

Komentáře

Avatar
rainbof
Člen
Avatar
rainbof:

source quadraxu asi nebude k dispozici že.. docela rád bych to modifikoval..

 
Odpovědět 6.2.2013 17:10
Avatar
crusader
Redaktor
Avatar
Odpovídá na rainbof
crusader:

Nebude... :( Zrovna trojka není ještě úplně vychytaná, v každém díle (IV, V, VI, VII, VIII, IX) se kód zlepšuje a v současnosti vyvíjený díl devět je modifikovaný až až... ;) Nechme tyto historické kousky spát tak, jak jsou...

 
Odpovědět 10.2.2013 18:18
Avatar
rainbof
Člen
Avatar
rainbof:

bral bych i 1ku :)

 
Odpovědět 11.2.2013 18:19
Avatar
crusader
Redaktor
Avatar
Odpovídá na rainbof
crusader:

Tak to se musíš obrátit na Cauldron, kteří jsou tvůrci jedničky.

 
Odpovědět 11.2.2013 21:25
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 4 zpráv z 4.