7. díl - Student IT na střední - Jsme ve druháku!

Ostatní Student IT na střední Student IT na střední - Jsme ve druháku!

Tak vás zase zdravím u dalšího dílu Studenta IT na střední, tentokrát už z druhého ročníku! A co se změnilo? Hodně. Méně lidí, více hodin, noví učitelé, nový předměty a tak dále a tak dále. Ale tak vezmeme to všechno hezky popořadě. Ale hnedka na začátek se vás chci zeptat, zda je nějaká věc, co by jste chtěli vědět? Abych byl upřímný, tak trochu mi dochází nápady a napsat další a další článek se stává těžším a těžším. Proto, pokud vás něco zajímá (dám příklad: pokud vás zajímá jak to funguje u nás v jídelně, tak napište a v příštím díle se o tom minimálně zmíním, nebo tomu rovnou věnuju celý článek, pokud to bude hodně zajímavé téma. I když jídelna není zrovna záživné téma. A u nás ani výživné).

Prázdniny

Tak o prázdninách jsem se nenudil. Práce bylo až až, a díky tomu jsem bohužel nestihl udělat ten web, co jsem vám slíbil. Tím se vám omlouvám a pokusím se vám to nahradit aspoň něčím jiným, zřejmě jednodušším. Pokusím se ze svých starých zdrojáků něco vyhrabat, trošku to předělat a snad vám to stihnu do příště dodat.

Začátek školy

Nevím jak u vás, ale u nás je začátek školy jeden velký chaos. Noví študáci, pomalu se ani neví kolik nás bude a tudíž se ani neví, jestli budeme např. půleni na některé hodiny. Prostě zmatek nad zmatky. Rozvrh není pevně daný, takže pomalu nevíte co vás zítra čeká (teď už samozřejmě je). Spousta věcí není hotová z prázdnin, takže např. nefungovala síť nebo spoustu jiných věcí. K tomu také zjistíte, kdo ten prvák nedal. Je milé vidět spolužáka znova v prváku, když víte, že nebyl schopen po roce studia udělat HTML formulář a myslel si, že projde do druháku… ach ta naivita (pro ty co nejsou v obraze, už od asi od ledna jedem PHP, takže asi tušíte, jaký to je problém neumět HTML).

Nové předměty a noví učitelé

Abychom se nenudili, bylo nám přidáno spoustu nových předmětů jako operační systémy, ekonomika nebo třeba ekologie a nic nám neubrali (až na hodinovou dotaci předmětu. No a jeden předmět nám přejmenovali, aby se neřeklo). Takže 9 hodin ve škole se stává více než zvykem. No a noví učitelé? Co bych vám povídal, však to znáte. Někteří v pohodě, někteří si mě pamatují po dvou hodinách (fakt netuším proč :D) a někteří si myslí, že se po večerech nudíme a nemáme nic lepšího na práci, než se učit nějaký věci (nechci to přesně upřesňovat, ale s IT to souvisí dost okrajově). Jídelna vaří stále špatně, vrátné jsou stále znuděné a když sháníte učitele, nikdy není k sehnání. Některé věci se prostě nezmění.

Co se za měsíc stalo?

Tak znáte to… spoustu věcí na začátku roku. Hlavně výdaje. Peníze ze mě lítaly jak moudra z TV Novy. Člověk koupí jen ty základní věci a 400 vás opustí. Pak další nákup a dalších 400 vám řekne pápá… prostě začátky jsou vždy nákladné. No a co jsem se stihl naučit za ten jeden měsíc? Pokud čekáte odpověď nic, tak vás překvapím. Tento měsíc byl zas plodný na tolik věcí…

Technická dokumentace

Jen taková kontrolní otázka: výkres všichni znáte (třeba manuál z IKEY je tak trochu výkres. Tuhle součástku dejte tam, sem bouchněte a běžte to koupit znova. Tak to bývá nejčastěji kreslené. To je ten výkres). Asi vám došlo, že v dnešní době se to nekreslí ručně. K tomu slouží program typu CAD. My pracujeme s Autodesk AutoCAD 2014 a je to ten nejčastější zástupce na tyto výkresy. Program stojí třeba takových 190 000,- a my dostaneme studentskou verzi tohohle prográmku. Neberte to :D. Tak v tom si děláte různé výkresy součástek. Tady máte ukázku úplně primitivní součástky.

Součástka v Autocadu

Tahle součástka z dvou pohledů je moje práce. Tím nechci říct, že se tím chlubím, byla to práce z hodiny takže to má každý. Plus je to primitivní.

Ale dají se v tom dělat větší šílenosti. Dokonce i 3D modely, ale než byste v tomhle udělali nějaký 3D model, tak by ta součástka pomalu zrezivěla. Pokud vás ten program zaujal a chtěli by jste ho koupit, tak vám znova připomenu jeho cenu. 190 000,- (tady máte odkaz na přesvědčenou http://shop.cadstudio.cz/…_details.asp?… )…

Web

Nový učitel znamená nové postupy a také nové úkoly. Mezi ně třeba patří i skupinová práce ve trojicích, kdy jsme dostali půlroční práci na projekt, který si sami zvolíme (samozřejmě po schválení, aby někdo neudělal Hello world). K tomu ještě jedeme samostatně ankety (prostě uděláte ankety se vším všudy. Hlasování, registrace, administrace, tvorba anket, vzhledy anket,…). Takže zase se nenudíme. Jo a mimochodem, k tomu projektu máme udělat prezentaci a technickou dokumentaci. No a hádejte co jsem dostal já… (tímto chci poděkovat šéfovi v mém týmu a chci mu říct, že se na tu dokumentaci strašně těším :P )

Praxe

V druháku už máme praxe a to 2 druhy: programování mikroprocesoru a hardware a počítačové sítě. S mikroprocesorama je dost velká sranda, dokonce přemýšlím, že bych si i nějaký koupil…

Tak tohohle prcka programujeme

Tak tohohle prcka programujeme

Máme tam desku, na které je: mikrofon, 2 nějaký ladící "tlačítka" (jako máte u sporáku :D), fotobuňku, teploměr, 4-místný digitální displej, led displej s 10 čárkami (něco šikovného na loading), asi 7 tlačítek vedle sebe a ovládání, led diodu, reset tlačítko, bzučák (dobré na sestavení "piana"). A tyhle věci spojujeme a dáváme dohromady. Malá ukázka

#picaxe40x2
#COM 4
REM ..................................symboly
symbol tl0 = pind.0
symbol led = b.3

REM ..................................program

start: ;začátek programu

if tl0 = 1 then start
l1:
if tl0 = 0 then
high led
goto l1
endif
l2:
if tl0 = 1 then l2
l3:
if tl0 = 0 then
low led
goto l3
endif
goto start

Tak tenhle skromný program vám udělá to, že na jedno tlačítko rozsvítíte a zhasnete led diodu… jak jednoduché že? :D No a pak teda praxe hardware a sítě. Zatím jsme ji měli jen jednou a zatím jsme si sestavili jen klasik stolní počítač, kam jsme do caseky dali desku, zdroj, procesor, na to chladič, RAMku, harddisk, grafickou kartu a to všechno pospojovali a zapnuli (a zapínat to tlačítkem je pro lamy, my to zapínali šroubovákem :P). Pokud to nezačalo pípat, měli jste vyhráno.

To je tak asi všechno co jsem vám chtěl říct. Co příště bude netuším, zkuste mi dát nějaký nápad ;). Tak se mějte a těším se na vaše případné komentáře.


 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Snorlax
Avatar
Studuji jednu nejmenovanou pražskou střední školu - obor IT a rozhodl jsem se vám sdělit co to obnáší. Mladí se mohou rozhodnout zda je to dobrá cesta a ti co to už mají za sebou si mohou zavzpomínat popř. zjistit co se změnilo

Jak se ti líbí článek?
Celkem (7 hlasů) :
3.428573.428573.42857 3.428573.42857


 


Miniatura
Všechny články v sekci
Student IT na střední škole
Miniatura
Následující článek
Student IT na střední - Čtvrtletí

 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (10)

Avatar
Jan Vargovský
Redaktor
Avatar
Jan Vargovský:

Jako že by to bylo od nejhoršího po největší zewl ? U nás to je, že rok od roku je toho víc a více (resp. více technických předmětů a nebo více hodin, když už nějaké byly rok z5) Teď třeba máme 7 hodin maturitního předmětu týdně :D (jsou 2 spojené v jeden a z toho maturujem)

 
Odpovědět 3.10.2013 17:43
Avatar
Martin Gabriel:

Normálka IT. =) Konkrétně Informační a řídící technologie, které zřizuje Fakulta Aplikované Informatiky UTB ve Zlíně. ;)

Odůvodnění bylo, že technické kreslení je řeč techniků... tak jsme si dělali prdel, že až vylezem ze školy, tak můžeme navrhovat serverovny - narýsujeme nárys, půdorys, bororys na A2 tuží a zaměstnavatelé nám utrhnou ruce, jak moc nás budou chtít.. :D

Odpovědět  +1 3.10.2013 18:49
"Be the change you want to see in the world" - Michael Scofield
Avatar
Vojtěch Jelínek (Slepice1):

Jo my máme v prváku na střední taky technickou dokumentaci, taky jsem si představoval jak budeme dělat v CAD studiu, ale ono ne papír, tužky, technické pera a jedem, už jsem se dvakrát pohádal s učitelem.

 
Odpovědět 4.10.2013 9:29
Avatar
Odpovídá na Vojtěch Jelínek (Slepice1)
Martin Konečný (pavelco1998):

Ze začátku je nutné umět kreslit ručně. CAD se obvykle učí až ve druhých ročnících.

 
Odpovědět 4.10.2013 10:09
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
Snorlax:

tak to my jsme ručně nekreslili, brali jsme teorii - normy, druhy dokumentací, druhy CAx...

Odpovědět 4.10.2013 17:02
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Odpovídá na Snorlax
Martin Konečný (pavelco1998):

Já vím, chodím na stejnou školu. Ale to nebyla technická dokumentace, kterou se učí třeba strojaři, elektrotechnici apod.

 
Odpovědět 4.10.2013 17:29
Avatar
Snorlax
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
Snorlax:

jo sorry já už nekoukám na nicky ale jen na komentář (případně se orientuju podle avataru)

Odpovědět 4.10.2013 17:36
Kdo chce pochopit, pochopí. Kdo dělá že chce pochopit, může pouze dělat, že pochopil...
Avatar
Odpovídá na Martin Konečný (pavelco1998)
Vojtěch Jelínek (Slepice1):

Proč? Chápu umět teorii, ale učit se to ručně mi přijde zbytečné.

 
Odpovědět  +1 5.10.2013 9:23
Avatar
Kdosi
Neregistrovaný
Avatar
Kdosi:

Mohu se zeptat na jakou školu to autor chodí? :D Nebo alespoň v jaké Praze ta škola je?

 
Odpovědět 29.10.2013 18:19
Avatar
Juraj Mlich
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Kdosi
Juraj Mlich:

Citujem autora : "A ohledně otázek, někteří se mě ptali na jakou střední přesně chodím. Tak to radši neřešte, nechci to nějak vytahovat na veřejnost, kdyžtak za 4 roky ;)"

Odpovědět  +2 29.10.2013 18:20
Vždy je lepšie učiť sa z cudzích chýb, než z vlastných chýb.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 20. Zobrazit vše