Základní akce pomocí GML kódu - Hlavní sada 1 (Main1)

Ostatní jazyky GameMaker GML Základní akce pomocí GML kódu - Hlavní sada 1 (Main1)

Objects (objekty)

'Create Instance'

instance_create(x,y,object0);//zadáním x a y vytvoříte objekt na relativních souřadnicích

'Create Moving'

//není, ale můžete použít následující kód
ID=instance_create(x,y,object1);
with(ID)motion_set(směr,rychlost);

’Create Random’

instance_create(x,y,choose(object0,object1,object2,object3));//object0 atd.. jsou názvy objektů. ikonky umí pouze 4 ale s příkazem choose máte možnost využít až 16 objektů

'Change Instance'

instance_change(obj,perf);//perf(1 nebo 0) -> zda se mají nebo nemají provést eventy create a destroy

'Destroy Instance’

instance_destroy();

'Destroy at Position'

position_destroy(x,y);

Sprite Section

'Change Sprite'

sprite_index=sprite0;

'Transform Sprite'

image_xscale=hodnota;//horizontální škálování spritu
image_yscale=hodnota;//vertikální škálování spritu
image_angle=hodnota;//natočení spritu
image_xscale=-1;//zrcadlení spritu horizontálně -> celý kód
image_yscale=-1;//zrcadlení spritu vertikálně -> celý kód

'Color Sprite'

image_blend=barva;
image_alpha=hodnota;//od 0 do 1 (1 -> neprůhledný)

Sounds (zvuky)

'Play Sound'

sound_play(zvuk);//přehraje vybraný zvuk jednou
sound_loop(zvuk);//přehrává vybraný zvuk stále dokola

'Stop Sound'

sound_stop(index);//Zastavý přehrávání vybraného zvuku. Pokud je spuštěn vícekrát, všechny jeho instance budou zastaveny.

'Check Sound'

if sound_isplaying(zvuk)=true{
// akce
}

Rooms (místnosti)

//pokud chcete používat přechody nejprve zavolejte následující příkaz. Typy přechodů naleznete v dodatku pod článkem

transition_kind=hodnota;

'Previous Room'

room_goto_previous();

'Next Room'

room_goto_next();

'Restart Room'

room_restart();

'Different Room'

room_goto(room);

'Check Previous'

if room_previous(room)<>-1 then {
// akce
}
//'room' je konstanta pro současnou místnost -> celý kód

'Check Next'

if room_next(room)<>-1 then {
// akce
}
//'room' je konstanta pro současnou místnost -> celý kód

 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal David Jančík [sczdavos]
Avatar
Autor je vášnivý programátor v .NET C# a PHP. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.

Jak se ti líbí článek?
Celkem (6 hlasů) :
55555


 



 

 

Komentáře
Zobrazit starší komentáře (6)

Avatar
Martin Bednář (xbedm01):

Nevíte někdo, jak použít instance_create pro vytvoření objektu obj1 na relativních souřadnicích vůči objektu obj2?

Odpovědět 16.5.2013 21:25
I bez motta se dá žít
Avatar
TomBen
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Martin Bednář (xbedm01)
TomBen:
instance_create(obj2.x+a,obj2.y+b,obj1);
Odpovědět  +1 16.5.2013 21:29
Za posledních 200 miliónů let se nic zvláštního nestalo, akorát dinosauři vymřeli a opice se naučily programovat.
Avatar
Odpovědět 16.5.2013 21:48
I bez motta se dá žít
Avatar
jakzie2
Člen
Avatar
jakzie2:

Napiš:

with(určitý_objekt)**{**instance_destroy();}
 
Odpovědět 13.3.2014 19:39
Avatar
Vilém Koleček:

Mám dotaz, kde jsou ty dodatky pro přechody místností? Já je teda nemůžu najít. Prosím kdyžtak poraďte, jak můžu do GML napsat, aby to byl uritý druh přechodu z jednoho roomu na druhý :)

 
Odpovědět 30.5.2014 15:26
Avatar
Dominik Hošic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vilém Koleček
Dominik Hošic:

Teoreticky by to fungovat mohlo, prakticky jsem to nezkoušel.

if(room == room0)
{
transition_kind = 1;
room_goto(room1);
}
else if(room == room1)
{
transition_kind = 2;
room_goto(room0);
}

Tady máš indexy jednotlivých efektů přechodu:
0 = no effect
1 = Create from left
2 = Create from right
3 = Create from top
4 = Create from bottom
5 = Create from center
6 = Shift from left
7 = Shift from right
8 = Shift from top
9 = Shift from bottom
10 = Interlaced from left
11 = Interlaced from right
12 = Interlaced from top
13 = Interlaced from bottom
14 = Push from left
15 = Push from right
16 = Push from top
17 = Push from bottom
18 = Rotate to the left
19 = Rotate to the right
20 = Blend the rooms
21 = Fade out and in

Odpovědět 30.5.2014 16:09
Klient: Nefunguje mi internet co s tím uděláte? Operátor: a co vidíte na monitoru? Klient: No signal...
Avatar
Odpovídá na Dominik Hošic
Vilém Koleček:

Ne, bohužel je to pořád stejný,žádný efekt se tam nepřidá... Ale zkusím na to ještě přijít... :)

 
Odpovědět 31.5.2014 13:25
Avatar
Dominik Hošic
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Vilém Koleček
Dominik Hošic:

Pokud používáš Game maker Studio, tak v něm tato funkce byla možná odstraněna.

Odpovědět 31.5.2014 13:27
Klient: Nefunguje mi internet co s tím uděláte? Operátor: a co vidíte na monitoru? Klient: No signal...
Avatar
 
Odpovědět 31.5.2014 13:51
Avatar
Dominik Hošic
Redaktor
Avatar
Dominik Hošic:

Já jsem naposledy přechody dělal tak před pěti lety, takže si to už nepamatuji, ale zkus to ještě takto:

if(room == room0)
{
transition_kind = 1;
transition_steps = 80;
room_goto(room1);
}
else if(room == room1)
{
transition_kind = 2;
transition_steps = 80;
room_goto(room0);
}
Editováno 31.5.2014 14:11
Odpovědět 31.5.2014 14:11
Klient: Nefunguje mi internet co s tím uděláte? Operátor: a co vidíte na monitoru? Klient: No signal...
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 16. Zobrazit vše