IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Mezi 13:00 až cca 16:00 proběhne odstávka sítě z důvodu aktualizace. Web bude po celou dobu nedostupný.

Game Maker - Cheatování ve hře (jak na to)

V tomto návodě se dozvíte, jak na cheaty ve hrách. Půjde o cheaty ve stylu San Andreas, takže přímé psaní bez potřeby aktivovat nějaké okno k zadání.

Vytvoříme objekt, který bude cheaty kontrolovat, třeba cheats_controller. V eventu Create vytvoříme proměnné, které budou kontrolovat jednotlivé cheaty, takže to může vypadat takto:

cheat=0
cheat2=0
cheat3=0

0 bude znanemat neaktivní, 1 aktivní. Na začátku jsou všechny neaktivní.

Dál vytvoříme event Step a dáme tento kod

if string_count("textkvyvolanicheatu",keyboard_string)!=0
{
keyboard_string=0
if cheat=0
cheat=1
else cheat=0
}

podmínka kontroluje, jestli hráč nenapsal text k vyvolání cheatu 1. Pokud ano, změní proměnnou cheat1 na 1 a tím aktivuje cheat. Pokud už je cheat aktivní, zruší ho vrácením zpět na 0.

Pokud chcete aby se po použití cheatu něco stalo jenom jednou, stačí přidat nad "}" podmínku a kod k vyvolání, takže to bude vypadat takto:

if string_count("textkvyvolanicheatu",keyboard_string)!=0
{
keyboard_string=0
if cheat=0
cheat=1
else cheat=0
if cheat=1
"prikaz ktery se ma stat pri aktivaci cheatu"
}

další cheaty budou podobné, jenom zaměníme název promněnné cheat na cheat2, cheat3... A samozřejmě text k vyvolání :) Dál už stačí jednoduše používat podmínky...

Malé vylepšení od chylexe, engine :)

CREATE:

cheatn=3; //pocet cheatu
cheat[0]="BFLMPSVZ";
cheat[1]="AUTO";
cheat[2]="JAJSEMCHEAT";
cheatf[0]="health+=100;"; //funkce cheatu 0
cheatf[1]="game_end();"; //funkce cheatu 1 (vsechny funkce musi bejt v uvozovkach)
cheatf[2]="score*=5;";

STEP:

if keyboard_string!=""{
for(a=0; a<cheatn; a+=1){
if string_count(cheat[a],string_upper(string(keyboard_string))){
keyboard_string="";
execute_string(cheatf[a]);
}
}
}

To je všechno, doufám že návod není moc nepřehledný a něco jste pochopili. Přikládám i návod v GMK


 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 834x (20.1 kB)

 

Všechny články v sekci
GameMaker - Ostatní
Článek pro vás napsal Satik64
Avatar
Uživatelské hodnocení:
5 hlasů
Autor se věnuje základům game designu, programování her v Game Makeru a Unity a práci v grafických nástrojích. Občas tvoří módy do jiných her.
Aktivity