Game Maker - Kolizní maska trochu jinak

Ostatní jazyky GameMaker Ostatní Game Maker - Kolizní maska trochu jinak

V přiložené ukázce není vůbec podstatné, jak vypadají sprity. Tlačítko je pěkné a létavci jsou směšní. Já to vím a pozoruhodné je tady zrovna to, co vidět není. Je to animovaná kolizní maska z jiného sprite. S kolizní maskou jsou v GM pořád potíže. Za prvé je v GM defaultně zatrženo Precision, které je v mnoha případech úplně k ničemu. Za druhé, když nakreslíte sprite s průhledností, stínem, glow nebo jinými výtržnostmi, budete muset jeho masku nastavovat v nesmyslném editačním okně, kde nejsou skoro žádné účinné funkce. Došel jsem k závěru, že je nejlepší použít masku z jiného sprite. To funguje naprosto dokonale:

  • váš jakkoliv složitý, stínovaný a klidně i animovaný sprite zduplikujete
  • kopii otevřete v normálním image editoru a části které budou na něco reagovat začmáráte černou tužkou s ostrým okrajem, zbytek potom čistě odgumujete ( vypadá to pracně, ale není ) získáte sprite, který bude mít automatickou masku tak snadno definovatelnou, že to GM zvládne a můžete ji kdykoli snadno prohlížet a upravovat nezávisle na původním sprite
  • v objektu zvolíte jako zdroj masky tuto upravenou kopii

Teď si asi řeknete, že to přece není žádný objev. Jenže se zamyslete nad použitím. V přiložené ukázce je vidět létavce, kteří reagují na kolizní masku z jiného než vlastního sprite a podle toho se rovnají v ploše. Tlačítka zase využívají masku k tomu, aby objekt rozlišil klik na čast s plusem a mínusem. Jeden snímek má masku na plusu, druhý na mínusu a těsně před testem se masky přepínají. V jediném objektu je pak najednou několik odpovědí na event LeftMouseRelease. Přiložený gmk zdroják si dobře projděte, jsou tam vidět i další věci. Je tam např. použit jedenáctý alarm na přepsání hodnot z parent objektu. Je velice užitečné, když si k alarmům určíte nějaký obvyklý obecný význam. Např. když Alarm0 bude vždycky pro Destroy(). Z ukázky si můžete vykuchat sprite tlačítka – je pěkné a přitom je nakreslené ručně v Image Editoru z Game Makeru. Když vytáhnete pomocí. gmres celý parent objekt, můžete tlačítka jen sypat.

Vyzkoušejte si podle svého uvážení.


 

Stáhnout

Staženo 245x (18.43 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal TomBen
Avatar
-

Jak se ti líbí článek?
Celkem (1 hlasů) :
55555


 


Miniatura
Všechny články v sekci
GameMaker - Ostatní
Miniatura
Následující článek
Hra s dvěma a více jazyky.

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!