Vykreslení textu na základě skutečných událostí

Ostatní jazyky GameMaker Ostatní Vykreslení textu na základě skutečných událostí

Vykreslení textu už asi umíte: Vytvořte objekt (Jméno si zvolte třeba "ukazatel") s eventem DRAW (vykreslit) a vložte skript:

draw_text(x,y,pada.vspeed)

vytvořte nový objekt. Aby předchozí skript fungoval, musí se jmenovat "pada". Můžete samozřejmě zvolit i jiná jména.
Rychlost (gravitační) tohoto objektu měří objekt "ukazatel". Vložte event Create a vložte set gravity třeba: direction nastavte třeba 270 (pohyb dolů) a gravity nastavte velmi nízkou hodnotu (třeba 0.5, já jsem zvolil 0.3)

Umístěte oba objekty do místnosti. Spusťte. Můžete to postupně zdokonalovat, třeba tak, že před to napíšete rychlost, takže finální skript bude vypadat asi takto:

draw_text(x,y,pada.vspeed)
draw_text(x -100,y,'rychlost')

To ale samozřejmě můžete udělat jednodušeji:

draw_text(x,y,'rychlost: ' +string(pada.vspeed));

Pak samozřejmě můžete měnit písmo, barvu textu, ale to už nechám na vaší fantazii.


Galerie


 

Stáhnout

Staženo 237x (9.29 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

  Aktivity (1)

Hru pro vás napsal Darkmagic
Avatar
Autor programíruje v Game makeru, v Céčku a pokročile v HTML. Pracuje i s grafikou a lehce se dotýká i oblasti editace zvuku.

Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!


 


Miniatura
Všechny články v sekci
GameMaker - Ostatní

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!