Úvod do ikonek - Hlavní akce, sada 2 (Main2)
V tomto setu se nacházejí další akce jako jsou časování, zobrazování zpráv uživateli a ovládání hry jako celku.
Set alarm (nastavení budíku)
Touto akci můžete zapnout jedez z 12 budíků. Nastavíte počet kroků, za které se provede onen event s patřičním budíkem (například událost Alarm 1). Dále můžete zaškrtnout relative, čímž přidáte k současným krokům další. Pokud zadáte hodnotu kroku menší nebo rovno 0, budík se vypne a event se neprovede.
Sleep (spaní)
S touto akcí si můžete zmrazit konkrétní scénu. Často používáno v
začátcích a koncích levelu, když potřebujete dát hráči nějakou
zprávu. Zadáte číslo zmražení v milisekundách a můžete zvolit, zda má
být po skončení zmražení znovu vykreslena současná situace.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna
Display message (zobraz zprávu)
Tato akce zobrazí jednoduchý dialog ze zprávou, kde zadáte nějaký text. Pro nový řádek můžete použít '#'. (Pokud chcete zobrazit # napište \#). Pokud zpráva začíná v apostrofem nebo uvozovkami, je brána jako výraz.
Show info (zobraz info)
Zobrazí okno s informacemi o hře. (lze vyvolat také F1, pokud není v
nastavení dáno jinak)
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna
Open URL (otevři URL)
Otevře prohlížeč s danou URL adresou
Lze použít pouze ve verzi GM:Studio
Restart game (restart hry)
Celá hra se restartuje, vše bude jako při prvním spuštění.
End game (konec hry)
Vypnutí hry, zavře okno se hrou.
Save game (uložit hru)
Uloží současní status hry, pozice a proměnné instancí. Zadáte jméno souboru, který se uloží do složky se hrou. Později jej můžete načíst pomocí další akce.
Load game (načíst hry)
Načte hru ze souboru dle zadaného názvu souboru. Pokud je soubor poškozen, nebo ze starší verze GM než soubor s hrou, vyskočí chybová hláška.
Další hlavní akce setu 2
Některé další akce setu 2, dostupné v pokročilém módu -> file advanced mode.
Set time line (nastavení časové ose)
Nastavíte si časovou linii (time line) pro instanci objektu vybráním time line a zadáním startovací pozice (0 -> začátek). Rovněž si můžete nastavit opakování.
Time line position (pozice na časové ose)
Nastavíte si pozici na zvolené time line (absolutní nebo relativní). Můžete například přeskakovat určité části nebo je naopak opakovat.
Time line speed (rychlost časové osy)
Nastavíte si rychlost (absolutní nebo relativní). 1 -> normální, 2 -> zrychlené, 0.5 -> zpomalené. Pokud chcete přehrávat pozpátku, zadejte záporné číslo.
Start time line (start časové osy)
Spustí time line ze současné pozice (pokud je pauznutá nebo zastavená).
Pause time line (pozastavení časové osy)
Pozastaví time line Použijte, pokud chcete později pokračovat.
Stop time line (zastavení časové osy)
Zastaví time line a pozici nastaví na 0.
Spash text (zobraz text)
Zobrazí textoví soubor např. .txt nebo .rtf (nepodporuje obrázky
vložené v těchto souborech). Zadáte název souboru a ujistěte se, že
existuje. Můžete tyto soubory také nahrát jako zdroj do složky vlevo v
menu.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna
Splash image (zobraz obrázek)
To samé jako předchozí akce s tím, že zobrazí obrázek. (pozn.
vkládání velkých obrázků do zdrojů může zpomalit načítání hry)
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna
Spash webpage (zobraz web)
Zobrazí webovou stránku. Zadat můžete celou adresu (http://www.itnetwork.cz) nebo třeba nějaký
soubor ("" + woking_directory + "\index.html" první dvě uvozovky jsou
požadovány pro detekci příkazu).
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna
Splash video (zobraz video)
Stejný princip jako předchozí akce jen zobrazuje video.
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna
Splash settings (zobraz nastavení)
Zde můžete nastavit základní nastavení oken, ve kterých se zobrazují
výše uvedené akce (splash text, image, webpage, video).
Ve verzi GM:Studio byla ikonka odstraněna
Replace sprite (nahradit sprite)
Tato akce nahradí sprite spritem načteným ze souboru. Zadáte sprite, který má být nahrazen, název souboru a počet obrázků ve spritu (pokud je to animace). Neměňte sprite, který je zrovna používán jako instance v roomu, může to mít nečekané efekty.
Replace sound (nahradit zvuk)
Akce dělá to samé jako předchozí, akorát se zvukem.
Replace Background (nahradit pozadí)
Akce dělá to samé jako předchozí, akorát s pozadím.