Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Jak vytvořit profil na LinkedIn, který zaujme?

Hledání práce může být stresující záležitost. Všechno to vylepšování životopisu, dlouhé čekání na odpovědi i následný pohovor představují pro mnoho lidí nejistotu. Ať už však člověk chce nebo ne, stejně se tomuto procesu pravděpodobně nevyhne. Kdo chce uspět mezi dalšími uchazeči, musí vědět, jak náboráře zaujmout. Díky správně sepsanému profilu na kariérní sociální síti LinkedIn si můžeš získat náskok před ostatními i ty. Právě zde totiž firmy často hledají nové zaměstnance.

Jaké informace nesmí chybět v profilu programátora?

Blog ITnetwork.cz

Co je LinkedIn?

Jedná se o jednu z nejoblíbenějších profesních sociálních sítí, kterou využívá přes 700 milionů lidí a firem z více než 200 zemí na celém světě. V Česku má pak svůj profil na LinkedIn okolo 2 milionů uživatelů.

Lidé si do profilu často přidávají informace o dosaženém vzdělání, předchozích zaměstnáních, absolvovaných kurzech i nejrůznějších dovednostech. Firmy potom zveřejňují informace o svém zaměření, nebo třeba o aktuálně nabízených pracovních příležitostech. Celkově se tak díky stránce mohou všichni propojit, což umožňuje firmám snadněji nalézt nové zaměstnance a lidem získat vysněnou práci.

Síť navíc umožňuje také spojit se se svými známými, přáteli či kolegy, právě kontakty jsou totiž při hledání práce klíčové. Další významnou funkcí LinkedInu je potom psaní a sdílení příspěvků. Odborníci i firmy zde mohou vydávat své články, výzkumné zprávy a novinky. Díky tomu tak mohou snadno udržovat kontakt s veřejností a budovat si svou značku či jméno.

Blog ITnetwork.cz

Jak vyplnit profil programátora?

Mnoho uživatelů tvorbě svého profilu na LinkedIn nevěnuje příliš pozornosti. To je ale chyba. Při správném používání má totiž stránka velký potenciál. Pojďme se nyní podívat na pár užitečných tipů:

Použij správná klíčová slova

Náboráři často vyhledávají profily potenciálních zaměstnanců pomocí klíčových slov. Pokud tato slova na své stránce nemáš, jen těžko tě mezi ostatními najdou. Je proto třeba texty optimalizovat. Nejprve si ale důkladně promysli, jaká klíčová slova se ke tvé profesi nejvíce hodí.

Popřemýšlej hlavně nad tím, co přesně v práci děláš, jakému odvětví se věnuješ, či s jakými technologiemi pracuješ. Náboráři na LinkedIn často vyhledávají profily právě přes programovací jazyky. Na nic z toho nezapomeň a tato klíčová slova uveď v textu. Tím docílíš toho, že se bude tvůj profil více zobrazovat.

Zajímá tě svět technologií a chtěl by ses naučit programovat? Přihlas se do našeho akreditovaného rekvalifikačního kurzu a získej práci snů. Kromě bezkonkurenčního platu na tebe čeká také home office, flexibilita a mnoho dalších benefitů. Nakopni svou kariéru ještě dnes:

Vyplň hlavičku

Snad nejdůležitější částí tvého profilu je hlavička, jejíž součástí je tvé jméno a profese. Právě zde se neboj použít co nejvíce klíčových slov, která výstižně vyjadřují tvé povolání. Pokud se věnuješ více činnostem, neboj se je vepsat všechny, prostoru je na to dostatek.

Nezapomeň na profilové foto

Na rozdíl od Facebooku nebo třeba Instagramu si na LinkedIn vyber čistě profesionální a kvalitní fotografii, na které bude stejně jako u životopisu vidět pouze tvůj obličej. Při výběru mysli na to, že právě tuto fotku může vidět i tvůj budoucí zaměstnavatel.

Snímek určitě nevynechej. Z dat LinkedInu vyplývá, že o profily, které mají zveřejněnou fotografii, je mnohem větší zájem.

Vymysli zajímavý popisek

Součástí profilu je také popisek, v němž by ses měl krátce představit, popsat svou motivaci nebo o sobě sdělit něco zajímavého. Nemusíš však vymýšlet žádný román, jeden nebo dva odstavce bohatě stačí. Mnohem důležitější je ostatní uživatele textem zaujmout.

Pokud na psaní příliš nejsi, můžeš se vyjádřit pomocí odrážek a jednoduchých frází. Ty mohou být často údernější a přehlednější. Určitě i do tohoto textu nezapomeň vložit vybraná klíčová slova.

Inspirující popisek má například ve svém profilu vývojářka Katrina:

.<> Blog ITnetwork.cz

Pracovní zkušenosti jsou nad zlato

Popiš svá předchozí i současná zaměstnání a neboj se do této sekce zařadit také absolvované stáže. I ty ti mohly dát zkušenosti, které by případný zaměstnavatel mohl ocenit. Využij také možnosti popsat, co jsi v předchozí práci dělal a jakým projektům ses věnoval.

Jaké je tvé vzdělání?

Určitě vyplň také kolonku se vzděláním. Pokud jsi například absolvoval rekvalifikační kurz na programátora, právě zde to můžeš uvést. Nezapomeň sem také vložit všechny získané certifikáty, například z jazykových kurzů. Ačkoliv ne všichni zaměstnavatelé v IT požadují znalost angličtiny, pro mnohé je to velká výhoda.

Projekty

Jako programátor máš určitě v zásobě nějaké projekty, na kterých pracuješ nebo jsi pracoval. Využij toho a zveřejni to nejlepší, čeho jsi dosáhl. Pokud jsi junior, náboráři aspoň uvidí, že máš i nějaké praktické zkušenosti.

Dovednosti

Nezapomeň do svého profilu přidat své dovednosti. Sepiš zde například všechny programovací jazyky, nástroje, programy a další technologie, se kterými umíš pracovat. Nevynechej potom ani měkké dovednosti. Jak ses mohl dozvědět v předchozím článku, i programátoři potřebují některé soft skills. Mezi ty nejžádanější určitě patří třeba:

  • Komunikace,
  • adaptabilita,
  • spolupráce,
  • řešení problémů,
  • time management,
  • kreativita.
Blog ITnetwork.cz

Díky těmto tipům můžeš svůj LinkedIn profil snadno zviditelnit a zvýšit tak šanci na to, že si tě náboráři najdou. Pokud o kariéře programátora zatím pouze sníš, rekvalifikuj se v našem akreditovaném kurzu pro junior programátory WWW aplikací. Nauč se pracovat s moderními nástroji budoucnosti, získej parádní plat a vybírej si z nekonečného množství pracovních nabídek. Nikdy není pozdě začít:

Přečti si také:


 

Všechny články v sekci
Blog ITnetwork.cz
Článek pro vás napsala Radka Konečná 30.4.2023 20:48
Avatar
Autorka vystudovala obor mediální studia a žurnalistika a psaní je jejím velkým koníčkem. Ráda se rozvíjí v oblasti digitálního marketingu a zajímá ji i svět IT.
Aktivity