Windows 10 je nyní druhý nejpoužívanější operační systém

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Microsoft vypustil svůj nejnovější operační systém Windows 10 před šesti měsíci, přičemž nabídnul bezplatný upgrade uživatelům operačních systémů Windows 7 a Windows 8.1. Výsledkem je více než 200 milionů lidí, využívajících systém Windows 10 na svých počítačích. Microsoft sice obdržel řadu kritiky, jakým způsobem loví uživatele, ovšem tato strategie se mu vyplácí.

To vyplývá ze statistik poskytnutých serverem StatCounter:

Windows 7 je sice stále nejpoužívanějším operačním systémem, ale následuje ho Windows 10, který v poslední době předběhl Windows 8.1 a OS X. Windows 10 jsou na vzestupu, mohou tedy v budoucnu dosáhnout první pozice a stát se nejpoužívanějším desktopovým operačním systémem.

Windows 10 jsou mezi uživateli v celku populární, ovšem nabídka bezplatného upgrade by měla platit pouze do léta. Poté by měl počet přibývajících uživatelů zvolnit. Microsoft prohlásil, že chce mít v roce 2017 nasazen Windows 10 na jedné miliardě zařízení. Díky rostoucímu počtu podniků a uživatelů, přecházejících na nový systém, je jen otázkou času kdy dojde k dosažení tohoto cíle.

Zdroj: fossbytes.com


 

 

Zprávu pro vás napsal Jiří Šedý (jsedy7) 31.1.2016 0:51
Avatar
Autor se věnuje především počítačovým sítím a také programování. Mezi jeho oblíbené programovací jazyky patří C, C++ a C#. Zajímá se o Linux a všeho kolem svobodného software.
Všechny články v sekci
Zprávy ze světa softwaru
Aktivity (1)

 

 

Komentáře

Avatar
Petr Čech
Redaktor
Avatar
Petr Čech:31.1.2016 7:21

No konečně, to to lidem trvalo

Odpovědět  +1 31.1.2016 7:21
the cake is a lie
Avatar
Jaro
Člen
Avatar
Jaro:31.1.2016 8:41

No pri tej nechutnej násilno vnucovacej politike, kde stačí malá nepozornosť a už sa to "upgraduje", to nie je žiadne prekvapenie.

Odpovědět  +1 31.1.2016 8:41
“What would you do if you were 100% sure you couldn’t fail?”
Avatar
Petr Čech
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jaro
Petr Čech:31.1.2016 9:09

Ale to je dobře, lidé neví, co je pro ně dobré. Osobně neznám člověka, co by chtěl přejít z W10 zpět na W7/8 i když třeba W10 hejtili. Vrací se většinou jen ti, co zjistí, že jim tam nefunguje kradený SW.

Odpovědět  -3 31.1.2016 9:09
the cake is a lie
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Neaktivní uživatel:31.1.2016 9:11

Já znám, vlastně jsou to všichni co potkávám a omylem upgradovali. Určitě mi tu nechceš říkat, že toto je naprosto krásná a čistá obchodní taktika a Microsoft by za ni měl být oslavován.

Odpovědět  -1 31.1.2016 9:11
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:31.1.2016 9:39

??? Nasilno vnucovanej politike? A prosimtě kde? Je tam ikonka Windows, na kterou musíš kliknout, potom musíš kliknout na obrovské tlačítko "Chci upgradovat" a potom to musíte ještě potvrdit! Člověk, který upgraduje omylem musí být naprostý krypl.
A i když teda "omylem" upgradujete, tak další měsíc máte v nastavení položku "Vrátit se zpět", takže není problém změny zrušit a mít zpátky starý systém.
Microsoft sice tlačí na to, aby měly všechny zařízení Windows 10, ale to je pochopitelné. Kdo chce udržovat několik OS.
Zajímavé je, že Google dělá naprosto to stejné (kdykoliv vyhledávám, první co se mi zobrazí je, že si mám stáhnout Google Chrome). Ale Google je v pohodě, protože Google je hodný, zato Microsoft je zlý. Ach jo....

Odpovědět  +16 31.1.2016 9:39
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
:31.1.2016 10:02

Asi tak :D

 
Odpovědět  +1 31.1.2016 10:02
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Neaktivní uživatel:31.1.2016 10:49

Netlačí, jasně. Jen ho automaticky stahuje na disk, občas začne upgrade "omylem" sám či tu máme dialogy typu Upgrade now, upgrade tonight. Ještě oznámil, že se to dostane do doporučených aktualizací, takže se to bude instalovat skoro každému. U Chromu je to něco úplně jiného. Chrome není operační systém. Není to to, co ti běží téměř nepřetržitě při běhu počítače a má přístup úplně, ale úplně ke všemu.

Odpovědět  ±0 31.1.2016 10:49
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Jan Lupčík
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Jan Lupčík:31.1.2016 10:50

Co já vím, tak všichni, které znám, chtějí jít zpět. A to z důvodu nefunkčnosti (např. zvuku, NTB se nedá vypnout, hodně se seká atd.).

Odpovědět  +2 31.1.2016 10:50
TruckersMP vývojář
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
David Novák:31.1.2016 10:55

Kde jsou ty doby, kdy si lidé instalovali nový Windows, protože byl zkrátka výrazně lepší? :D

Odpovědět  +5 31.1.2016 10:55
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar

Člen
Avatar
Odpovídá na Jan Lupčík
:31.1.2016 11:01

Problémy jsou snad vždycky při tom upgradu (velkou vinu nesou registry). Neustále nějaké chyby na všech počítačích, při čisté instalaci bez problémů. Jednou za čas výpadek nějakého ovladače na ntb, ale to není nic, co by se nedělo i v předchozích windowsech.

 
Odpovědět  ±0 31.1.2016 11:01
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
David Novák:31.1.2016 11:37

Ale docela by mě zajímalo, co je "Other" a "Unknown".. Nejspíš Linux/BSD ?

A na Linuxu mimochodem stále platí, že se instalují nové verze, protože jsou prostě lepší :D Se vždy těším na updaty a upgrady.. A taky tu nemáme ani MS ani Google (kteří jsou podle mě oba evil) a můžeš si dělat, co chceš..

Takže pokud je někdo otráven přístupem MS, klidně pojďte :P Začátečníkům bych doporučil Mint..

Odpovědět  +2 31.1.2016 11:37
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
Uživatel sítě :31.1.2016 12:44

Já jsem s Win10 stále spokojen, jak na pracovním ntb tak na osobním PC.. :-`

Odpovědět  +2 31.1.2016 12:44
Chybami se člověk učí, běžte se učit jinam!
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Michal Žůrek - misaz:31.1.2016 12:51

chrome ne, ale chrome update service se zavádí hned po spuštění, proto třeba používám portable verzi chrome (když už používám chrome).

 
Odpovědět  +1 31.1.2016 12:51
Avatar
Odpovídá na David Novák
Michal Žůrek - misaz:31.1.2016 12:53

Windows 10 je taky výrazně lepší, ale spíše v jádře než to co vidí uživatele.

 
Odpovědět  +4 31.1.2016 12:53
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
David Novák:31.1.2016 12:56

Zdroj? Nějaké průkazné porovnání?

Já nevím.. Co o tom říkali MS vývojáři (anonymně), tak je to dvacet let starý moloch a nikomu se do toho nechce hrabat.. A pokud něco nepřinese viditelnou feature a obchodní úspěch, tak se s tím nic nedělá..

Odpovědět  +1 31.1.2016 12:56
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Neaktivní uživatel:31.1.2016 12:58

Chceš mi říct, že ve Windows může služba nainstalovaná uživatelem mít kontrolu nad celým systémem? Pokud ano, tak mě tvrďte, že Windows je bezpečný.

Odpovědět 31.1.2016 12:58
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Michal Žůrek - misaz:31.1.2016 12:59

ne, ale neplechu může dělat taky. Na odesílání statistik (proti kterým se všichni tak brání) není třeba žádné vyšší oprávnění.

 
Odpovědět 31.1.2016 12:59
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Neaktivní uživatel:31.1.2016 13:01

Takže ti pro ujasnění ocituju ještě jednou můj příspěvek :

a má přístup úplně, ale úplně ke všemu.

Odpovědět  -1 31.1.2016 13:01
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
David Novák:31.1.2016 13:03

Ke všemu přístup určitě nemá.. Nějaké pokusy o bezpečnost ze strany MS tu jsou.. Ale nemáš jak si to ověřit, nikdo do toho nevidí a je celkem běžné, že některé chyby (nebo backdoory?) jsou ve Win i teď - dlouhé roky po tom, co byly odhaleny.

Asi to nebude tak zlé, ale nic seriózního bych na tom nedělal.. :D

Odpovědět  +2 31.1.2016 13:03
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
Neaktivní uživatel:31.1.2016 13:05

To se tady právě snažím říct. Že Chrome určitě neběží v Ringu 0 jako OS.

Odpovědět  +2 31.1.2016 13:05
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Jaro
Člen
Avatar
Jaro:31.1.2016 13:37

Takže aby bolo jasno, nejaké odosielanie štatistických údajov Microsoftu mi je viac menej ukradnuté, kedže to robia skoro všetc. Problém s W10 tiež nemám, ale nie na 3 roky starom notebooku, na ktorom mi nebeží tak ako má (najmä kvôli drivrom), čiže by som uvítal možnosť normálnym spôsobom vypnúť ponuku GWX, bez toho aby stále otravovala. Google Chrome tiež nepoužívam, keď nemusím. Nepáči sa mi ako je pchaný do skoro každej inštalačky.

Odpovědět 31.1.2016 13:37
“What would you do if you were 100% sure you couldn’t fail?”
Avatar
Neaktivní uživatel:31.1.2016 13:45

Stejně většina co tu zase hejti Windows, tak ho používá. Všichni strašně řeší bezpečnost, ale nechápou, že Microsoftu nic není do jejích fotek, hudby, dokumentu, nějakých amaterských prográmku / webu.

Odpovědět  +1 31.1.2016 13:45
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na David Novák
Atrament:31.1.2016 13:49

Vidíš a zrovna já jsem od Linuxu na desktopu utekl cca před pěti lety, protože kvalita šla imho velmi výrazně dolů :)

 
Odpovědět  +1 31.1.2016 13:49
Avatar
Jaro
Člen
Avatar
Odpovídá na Atrament
Jaro:31.1.2016 14:00

5 rokov je dlhá doba, skús si súčasný Linux, podľa ňa sa za posledné roky posunul o hodný kus dopredu

Odpovědět  +1 31.1.2016 14:00
“What would you do if you were 100% sure you couldn’t fail?”
Avatar
Odpovídá na David Novák
Jiří Šedý (jsedy7):31.1.2016 14:00

Ten Unknown zřejmě charakterizuje Unix, jinde totiž není uveden.
Other patří WinVista, Linux, ChromeOS, Win2000, Win98, Win2003, WinNT, WinCE, a dalším.. :)

Odpovědět 31.1.2016 14:00
Musíš se mnoho učit, abys poznal, že málo víš...
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Atrament
David Novák:31.1.2016 14:02

Nechceš to rozvést do konkrétních příkladů? Takovéto prohlášení nic moc neřekne ;)

A kam jsi utekl?

Odpovědět 31.1.2016 14:02
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jiří Šedý (jsedy7)
David Novák:31.1.2016 14:06

No myslím, že o UNIX nejde - tyhle statistiky se, pokud vím, dělají z počtu uživatelů přistupujících na weby.. A myslím, že z UNIXu nikdo moc nesurfuje.. :D

Stejně tak už moc nenajdeš obskurní verze Windows, že by byly připojené k netu a aktivně používáný.. Takže 2k, 98 apod už asik nic..

Odpovědět 31.1.2016 14:06
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
Odpovídá na David Novák
Jiří Šedý (jsedy7):31.1.2016 14:13

Čerpal jsem z vygenerované tabulky serverem StatCounter. :D

Ale ano, máš pravdu.. :)

Odpovědět 31.1.2016 14:13
Musíš se mnoho učit, abys poznal, že málo víš...
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Jiří Šedý (jsedy7)
David Novák:31.1.2016 14:15

Windows 98 - 0,07% :O :O :O :D

Odpovědět  +2 31.1.2016 14:15
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na David Novák
Atrament:31.1.2016 14:27

Samozřejmě Windows - od verze 7 Microsoft nabízejí výborné pracovní prostředí a s každou verzí se zatím jenom zlepšují. Linux když jsem ho opouštěl tak nabízel naprosto rozbité KDE, GNOME které jsem vždycky spíš považoval za vtip než za použitelné prostředí a hromadu alternativních prostředí u kterých člověk musel strávit hodiny nastavováním a štelováním aby fungovaly aspoň trochu. Navíc jsem v té době používal Linux už nějakých deset let, takže bylo na čase si přiznat že Linux si nechal ujet vlak snad ve všech oblastech - doteďka v něm ani není jediné prostředí co by se aspoň trochu blížilo genialitě dlaždic z Windows 8.

Jaro - Linux se za těch pět let posunul ještě do horší kvality, než když jsem ho opouštěl, udržuju se celkem v obraze, přece jenom jsem kdysi Linuxu fakt fandil...

 
Odpovědět 31.1.2016 14:27
Avatar
Odpovídá na Atrament
Neaktivní uživatel:31.1.2016 14:30

KDE a GNOME jsou špatný vtip. Když nechám stranou """Genialitu dlaždic""" tak Xfce s Numixem vypadá dost dobře. """Štelování""" je jen to, že nainstaluješ theme, který se ti líbí a nahodíš si panely.

Odpovědět 31.1.2016 14:30
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Petr Čech
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Atrament
Petr Čech:31.1.2016 14:31

Nezačínejte válku Linux vs Windows, nemá to smysl, stejně skončíme zase na tom, že jsou to 2 odlišné systémy pro odlišnou cílovku, tudíž je nelze dost dobře porovnat ;-)
A když už jsme u toho, tak mně se KDE líbí :D

Editováno 31.1.2016 14:32
Odpovědět  +2 31.1.2016 14:31
the cake is a lie
Avatar
Odpovídá na Petr Čech
Neaktivní uživatel:31.1.2016 14:33

Jo, máš pravdu, nemělo by se začínat.

A když už jsme u toho, KDE je hrozně nenažrané :D

Odpovědět  +1 31.1.2016 14:33
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
David Novák:31.1.2016 14:37

Tak to jsme asi jiný typ uživatele.. ;)

Dlaždice jsem nikdy výrazně nekritizoval - a na dotykových zařízeních si dovedu představit jejich používání.. Jinak je to ovšem naprosto neproduktivní a rozhodně to nevnímám jako něco "geniálního" - spíše naopak. Z Windows jsem utekl na Linux a nikdy jsem nebyl spokojenější :D

Osobně používám GNOME Shell a jsem velmi spokojen - filozofií mi naprosto vyhovuje. Dále mám rád Cinnamon, který je podle mě míle před prostředím Windows. KDE se mi ale třeba nikdy nelíbilo..

Windows 10 situaci dost zlepšil, co se týče GUI, ale stejně je to pořád Windows, kde si nemůžeš vybrat a nastavit takřka nic.. V tomto by se mohli inspirovat právě Cinnamon - tak dobré nastavení a rozšiřitelnost jsem jinde neviděl ;)

Odpovědět  +1 31.1.2016 14:37
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
Jaro
Člen
Avatar
Odpovídá na David Novák
Jaro:31.1.2016 14:43

Cinnamon je v posledných verziách asi topka medzi DE v Linuxe. Funguje krásne aj s dvomi monitormi na Minte.

Odpovědět 31.1.2016 14:43
“What would you do if you were 100% sure you couldn’t fail?”
Avatar
kxmx
Redaktor
Avatar
kxmx:31.1.2016 14:49

Jaká je statistika používaných os zde na itnetworku? Poslední dobou se mi zdá, že je zde jeden jablíčkář a všichni ostatní jsou linuxáci.

 
Odpovědět 31.1.2016 14:49
Avatar
Odpovídá na kxmx
Neaktivní uživatel:31.1.2016 14:50

Spíš naopak, Windowsáků je tu víc než reklam na titulkce živě.

Editováno 31.1.2016 14:50
Odpovědět  +1 31.1.2016 14:50
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na David Novák
Atrament:31.1.2016 15:07

Cinnamon nastavitelný - to má byt vtip?? V nastavení panelu jsou dvě položky - jestli se má panel automaticky schovávat a nebo ne a jak veliký ho chci. Já chci panel který mi bude ukazovat jenom ikony spuštěných nebo připnutých aplikací, nechci abych u každé měl sáhodlouhý titulek. A taky ho chci mít na boční straně monitoru ne na spodní nebo horní. V dnešní módě širokoúhlých monitoru celkem normální požadavek. A co to předpotopní pidi start menu s aplikacemi rozdělenými do kategorií? Copak mám na všechno nainstalované deset různých aplikací, aby to tak muselo být roztříděno? To tam pak mám deset kategorií, každá obsahuje jednu položku. Hmm super. A ještě se to krčí pěkně všechno v rohu v prťavém okýnku.

Ale jak už tu zaznělo - nezačínejme válku Linuxu vs Windows. Vítěze stejně nenajdem a jenom to tu zamoříme zbytečnými posty :)

 
Odpovědět 31.1.2016 15:07
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Atrament
David Novák:31.1.2016 15:30

On někdo spouští aplikace kliknutím na ně v nějakém Startu/nabídce? :D

já prostě zmáčknu Win (Super), napíšu první dvě/tři písmena a dám Enter.. Proto mi například plně vyhovuje GNOME, kde nejsou žádné zbytečné nabídky.

Válka nemá smysl - je to o zvyku a preferenci každého.. Ale netvrdil bych, že Linux se kvalitou zhoršuje - právě naopak.. A je to hlavně subjektivní.. :)

Odpovědět 31.1.2016 15:30
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:31.1.2016 15:37

Ve Win10 (8,8.1) je hodně propracované prostředí. A ve Win10 tuplem, protože se sjednocením platformy musí ten stejný Windows běžet na mobilu i desktopu. A samozřejmě RPi, které má giga paměti a ARMové slabé čtyřjádro. To prostě Win7 nerozjede. Tím jsem chtěl jen dokázat, že jádro se změnilo hodně a je mnohem méně náročné, ale to "obyčejný" uživatel nepozná.
S dlaždicemi je to zvláštní, přišli Win8 a každý na ně nadával. Ale výrazná část uživatelů 8/8.1 používá. Win10 je do určité míry eliminuje, a to je zase špatně. A lidé pořád radši zůstávají na 8/8.1.
Windows neí konfigurovatelný, protože takový byl vždycky - pro obyčejné uživatele. Ať si kdo říká co chce, ale ani Ubuntu pro obyčejného člověka není.
Jinak ještě k tomu Cinnamonu - proč má tři okna pro soubory? Když otevřu stažený soubor z prohlížeče, zobrazí se krapet jiné okno, než když otevřu klasický prohlížeč souborů a myslím ještě při zasunutí flashky se otevře jiný typ okna. Jsou sice jen trochu odlišitelné, ale jsou jiné. Proč to tak je? A eventuelně jak to zruším? :D (Kdyžtak do zpráv ;-) )

Odpovědět 31.1.2016 15:37
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
kxmx
Redaktor
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
kxmx:31.1.2016 15:43

tam máš asi nainstalovaných několik správců souborů

 
Odpovědět 31.1.2016 15:43
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na David Novák
Atrament:31.1.2016 15:49

Zhoršuje se především vzhledem ke konkurenci. Zatímco na konci devadesátých let jsme si dělali z bezpečí Debianu srandu z Windows 95/98, a později s příchodem Compizu jsme ohrnovali nos nad strohostí a škaredostí Xp-ček, tak ještě později komunity kolem linuxových desktopů šeredně usnuly na vavřínech, zatímco Microsoft na svém systému opravdu poctivě a tvrdě zamakal.

Ve Windows taky můžu zmáčknout Win klávesu a napsat pár prvních písmen a tím spustit aplikaci. Dokonce tak můžu rovnou najít i nějaké nastavení nebo soubor na disku. Ale většinu aplikací co běžně pouštím mám buď přímo na panelu a nebo v nabídce Start. Ta je krásně přehledně přes celou obrazovku a nijak se mi nemění, když něco přiinstaluju, takže proč bych se zdržoval psaním, když mi stačí kliknout na dlaždici, kterou najdu vždycky na stejném místě kam jsem si ji dal.

 
Odpovědět 31.1.2016 15:49
Avatar
Odpovídá na Atrament
Neaktivní uživatel:31.1.2016 15:59

Komunita neusnula, jen se přesunula na důležitější věci než je dláždění desktopu či vyhledávání nastavení.

Odpovědět  ±0 31.1.2016 15:59
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
David Novák
Redaktor
Avatar
Odpovídá na Atrament
David Novák:31.1.2016 16:04

no nevím - než se vůbec zobrazí ten Win 8 Start, tak už se mi aplikace zapíná :D

Na Windows, co si ještě vydržuju kvůli několika hrám, mám v osmičkách vráce klasický Start, který je prostě pro desktop podstatně ergonomičtější - a ano, taky zde vše spouštím psaním.. Většinu aplikací ovládám z klávesnice - přijde mi to pohodlnější a rychlejší, než myška :)

Já jsem v Linuxovém světě jen posledních několik let, takže jsem přecházel již z těch nových, "promakaných" verzí Windows.. A stále je to podstatné zlepšení. A i kdyby to bylo uživatelsky nastejno, tak si cením svobody a možnosti volby..

Odpovědět 31.1.2016 16:04
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Atrament:31.1.2016 16:26

no nevím - než se vůbec zobrazí ten Win 8 Start, tak už se mi aplikace zapíná :D

houby, není tam prakticky žádná prodleva. To naopak s KDE jsem se často setkal, že po otevření menu jsem někdy čekal i dvě tři sekundy, než se něco začalo vůbec dít. Ale to už se dohadujeme o zbytečných maličkostech :) Já si na Windows cením, že fungují out-of-box tak jak chci a že výběr software je nesrovnatelný (a samozřejmě her). Linuxový desktop už mi zkrátka nemá dneska co nabídnout.

 
Odpovědět  +2 31.1.2016 16:26
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Atrament:31.1.2016 16:29

Jo a to jsou jaké? Já myslel, že u desktopového prostředí je tak nějak nejdůležitější uživatelský komfort - a tam spadají jak ty dlaždice tak i pohodlné vyhledávání v nastavení například.

 
Odpovědět  +1 31.1.2016 16:29
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:31.1.2016 16:33

No, tomu zapnutím aplikace před Win8 Start bych taky moc nevěřil :D A jinak pokud ještě používáš 8 tak ty 10 zkus, tady není už moc co zkazit :D
KDE ja kapitola sama o sobě, osobně mi příjde jako nejhorší prostředí, už jenom kvůli dlouhému načítání.

Odpovědět 31.1.2016 16:33
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Odpovídá na Atrament
Neaktivní uživatel:31.1.2016 16:37

Problém je ten, že u Windowsu vlastně člověk neví, kde končí systém a začíná DE. Linux se například věnoval implementaci standardů, což u Windowsu vlastně tak ani nejde říct. On si totiž vyvíjel svoje prostředí a na věci typu přenositelnost aplikací tak trochu pozapoměl. To, že Linuxový desktop nemá co nabídnout, je nepravdivý výžblempt, má. Jmenuji například možnost volby, nízké HW nároky, u Blbuntu taky uživatelská přívětivost (pro zkušené uživatele na úkor použitelnosti), možnost nastavit si něco víc než jen blbou barvu oken apod. Pro toho, komu se líbí Windows, ať si vzhledem Windows z Linuxu udělá, není to problém. A pokud se chce cítit jako doma, tak si může spustit třeba :

while (1) {
        malloc(rand());
}
Editováno 31.1.2016 16:37
Odpovědět  +3 31.1.2016 16:37
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
patrik.valkovic:31.1.2016 16:46

A pokud se chce cítit jako doma, tak si může spustit třeba: while (1) { malloc(rand());}

Co to proboha zase kecáš? Proč by? To mi i Linux s 16GB RAM zvládně zabrat 15G skrz buffery a cache. Ale na tom přece není nic špatného. Když to místo je, proč by si nemohl systém nahrát data do RAMky, když je to mnohonásobně rychlejší než to číst z disku? A prostě když bude potřeba paměť, tak tyto prostředky uvolní. Tak by měl podle ě pracovat kvalitní systém, na tom není nic špatného.
Dokázal jsem rozjet Win10 na 512MB RAM a v pohodě s ním pracovat, tak si prosimtě takové připomínky nech od cesty.

Odpovědět  +1 31.1.2016 16:46
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Neaktivní uživatel:31.1.2016 16:50

Tak příklad - Netbook, 1 GB RAM. Po startu se tam nasere svchost.exe, zabere 800 MB a evidentně tak hodlá zůstat i přes zákaz skoro všech služeb. Nepoužitelné
Počítač, 4 GB RAM. Po startu 1 GB, po chvíli 3.5 GB, opět svchost.exe a taky to nehodlá vzdát.

Odpovědět  -1 31.1.2016 16:50
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Atrament:31.1.2016 16:53

Jmenuji například možnost volby, nízké HW nároky, u Blbuntu taky uživatelská přívětivost (pro zkušené uživatele na úkor použitelnosti)

Možnost volby čeho? ze stovek distribucí lišících se balíčkovacím systémem a defaultním DE po instalaci? Já radši možnost volby z nepřeberného množství software a her dostupného na Windows ;) hw nároky - i několik let starý stroj je dneska silně naddimenzovaný jak pro Windows tak pro Linux, to už dneska nehraje prakticky žádnou roli, blbý webový prohlížeč s pár otevřenými weby má několikanásobně vyšší nároky na hw než dnešní OS. O uživatelské přívětivosti u linuxových distribucí se ani dneska moc mluvit nedá, ale o tom už jsem psal výše.

 
Odpovědět  +2 31.1.2016 16:53
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Atrament:31.1.2016 16:54

Aaa další co nepochopil co je svchost :))))))

 
Odpovědět 31.1.2016 16:54
Avatar
Odpovídá na Atrament
Neaktivní uživatel:31.1.2016 16:57

Možnost volby čeho? ze stovek distribucí lišících se balíčkovacím systémem a defaultním DE po instalaci?

Ano :) Přesně toho.

i několik let starý stroj je dneska silně naddimenzovaný jak pro Windows

Viz příspěvek nad tebou.

O uživatelské přívětivosti u linuxových distribucí se ani dneska moc mluvit nedá

Ne, máš pravdu. Ta přívětivost například u instalace Windows 10 je přímo enormní. Chvilku strpení, za chvíli to bude, prosím čekejte, zatím co váš systém připravujeme apod. Jedinná "nepřívětivá" část je asi bootování z flashky. Opět, o DE nemluvím, to si může člověk přizpůsobit tak, že je k nerozeznání od Windowsu. Ale to, kdyby jsi četl můj příspěvek, jsem zmiňoval v poslední větě.

Odpovědět 31.1.2016 16:57
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Jaro
Člen
Avatar
Odpovídá na Atrament
Jaro:31.1.2016 17:02

Prosím vysvetlíš mi čo to je za službu ten schvost? Doteraz som jej význam nepochopil.

Odpovědět 31.1.2016 17:02
“What would you do if you were 100% sure you couldn’t fail?”
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
patrik.valkovic:31.1.2016 17:03

Jo, přesně něco takového(http://vectorlinux.osuosl.org/…vd5-boot.png) potřebuje běžný uživatel vidět. Hodně mu to řekne.. ;-)
Prostě Win a Linux je dělaný pro naprosto odlišné skupiny uživatelů, ale to ani z jednoho nedělá dobrý nebo špatný systém. Dal jsem dědovi tu "nejpřívětivější" distribuci (Ubuntu) a odpálil ji asi za týden, tak mi neříkej, že je Linux pro naprosto běžné uživatele, natož pro uživatele, kteří ptořebují být na PC produktivní (a nemají znalosti IT).

Odpovědět 31.1.2016 17:03
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Neaktivní uživatel:31.1.2016 17:08
  1. Sice systemd v lásce nemám, ale start systému je díky němu neskutečně rychlý (uživatel toto ani neuvidí)
  2. Plymouth
  3. Framebufferová konzole se nepoužívá a v defaultním nastavení většiny distribucí je debug level jen pro errory, takže maximálně na chvíli černá obrazovka, což na Windows není při bootování také nic nového
Odpovědět 31.1.2016 17:08
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Atrament:31.1.2016 17:09

o DE nemluvím, to si může člověk přizpůsobit tak, že je k nerozeznání od Windowsu.

Právě že nemůže - žádné Linuxové prostředí pokud vím nenabízí dlaždice.

 
Odpovědět 31.1.2016 17:09
Avatar
Odpovídá na Atrament
Josef Kuchař - Pepa489:31.1.2016 17:11

Tak si to tam doprogramuješ ;)

Odpovědět 31.1.2016 17:11
2x piš, jednou debuguj
Avatar
Odpovídá na Atrament
Neaktivní uživatel:31.1.2016 17:12

Ne, nenabízí, teda možná ano, ale nezkoumal jsem, protože každý člověk kterého znám a má Windows 8+ tak dlaždice nesnáší a po instalaci doinstalovává Start8.

Odpovědět 31.1.2016 17:12
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovědět 31.1.2016 17:12
2x piš, jednou debuguj
Avatar
Neaktivní uživatel:31.1.2016 17:14

Já to vzdávám. Nebudu se tu hádat, který že systém je lepší.

Odpovědět 31.1.2016 17:14
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Atrament
Člen
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Atrament:31.1.2016 17:17

No vidíš a já znám osobně jenom jednoho člověka který dlaždicím na chuť nepřišel, všichni ostatní si je pochvalují :)

Pepa489: proč bych to proboha dělal, když to mám ve Windows s plným komfortem?:)

 
Odpovědět  +2 31.1.2016 17:17
Avatar
Odpovídá na Atrament
Josef Kuchař - Pepa489:31.1.2016 17:21

Taky nevím, proč bych ten linux těma dlaždicema zprasil :D

Odpovědět 31.1.2016 17:21
2x piš, jednou debuguj
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
Neaktivní uživatel:31.1.2016 17:33

A proč se hádáš? Ostatní napsali svůj názor a tím skončili, ale ty tu dokazuješ proč je Linux lepší, když už se tu psalo , že nemá smysl dokazovat jaký je lepší :)

Odpovědět  +3 31.1.2016 17:33
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
tomasmanhal
Člen
Avatar
tomasmanhal:31.1.2016 19:25

Ještě, že mám win 10, jsem naprosto spokojený a dlaždice mě netrápí, když jsou schované :-)

Odpovědět  +3 31.1.2016 19:25
Kdyby nám dodali k životu zdrojový kód, vše by bylo jednodušší...
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 66 zpráv z 66.