Mage Rage
Jednoho dne na jedné z nejprestižnějších magických univerzit svolal její ředit, doktor bílé magie magie, profesor Starovous akutní poradu ohledně závažné věci. Sešel se celý učitelský sbor spolu s nejnadějnějšími doktorandy. "Svolal jsem vás, neboť mám neblahé zprávy," praví prof. Starovous. "Nejmenovaný kolega, který na naší univerzitě dlouho působil jako profesor a kterého si jistě pamatujete z přednášek o pokročilé černé magii, zašel tentokrát ve svém bádání trochu moc daleko a rozhodl se využít své znalosti k ovládnutí světa. Je tedy nezbytné se vypravit do zámku, kde přebývá, a zhatit jeho dětinské plány. Konkurzem na nového zaměstnance se budeme zabývat hned poté." Chvíli trvalo, než někdo něco řekl, avšak pak se ozvala profesorka magické chemie: "Kdo by však byl takový blázen, aby se tohoto nezáviděníhodného úkolu ujal?" To jest zatím otázkou budoucnosti, avšak brzy se to jistě dozvíme.
- tým:
- tastyfish (koncept, scénář, hlavní programátor, grafik a zvukař)
- martin.gabriel91 (hudba, dodatečné nápady a testování)
- žánr: logická 2D hra z pohledu shora
- technologie: C++ a knihovna Allegro
Představujeme postavy!
Nadešel čas, abychom si představili hrdiny, s nimiž se snad již brzy setkáme. Pojďme se na ně podívat!
- Mia - Slečna Mia se už od malička hluboce zajímala o psychologii a magii. Byla vždy pilnou studentkou a dotáhla to až na doktorandku v oboru mentální magie. Telekineze a meditace pro ni není žádný problém.
- Metoděj - Tento blonďák je jedním z nejnadanějších studentů v oboru ohnivé magie. Rovněž se věnuje doktorskému studiu a doučování občas méně chápajících spolužáků. Nyní však bude mít na práci o něco závažnější věci...
- Starovous - Profesor a ředitel univerzity způsobil ve světě teoretické magie hned několik revolucí. V oblasti bílé magie těžko najdete ve světě větší kapacitu. Je jasné, že takový člověk nemůže na výpravě proti zlu chybět.
Doufáme, že se na hru těšíte, protože my ano a užíváme si její vývoj! Držte nám palce, abychom ji stihli dokončit PS.: Pokud to nestihneme, stejně ji doděláme a publikujeme i po soutěži
Vydání se blíží
Čas neúprosně běží a my se snažíme držet krok a všechno stihnout. Herní engine je prakticky hotový (ovšem ne úplně vyladěný) a nyní každý den navrhuju jednu úroveň - celkem jich bude 22! Kolega by měl co nevidět začít dělat hudbu, tak snad se to podaří. Prozatím si můžete prohlédnout pár sreenshotů.
Oficiální trailer
Zdá se, že hru stihneme do termínu dodělat. Můžete se těšit na:
- originální vlastní grafiku a hudbu
- 22 úrovní ve 4 různých prostředích
- anglickou a českou lokalizaci
Koneckonců, podívejte se sami v novém oficiálním traileru!
Vydáno!
Tak je to tady, hra je odevzdaná a dá se čekat, že si ji co nevidět budete moct stáhnout a zahrát (a třeba i upravit). Ať vás hra baví a přejeme hodně zážitků při hraní
Hodnocení poroty
Zirko (8 bodů) - Fantastické dílo! První co mě nadchlo, byla grafika, ihned poté herní mechanismus. Ale bohužel jsem se nedostal přes druhou úroveň. Hned na začátku jsem se sekl. Četl jsem How To Play, ale nějak jsem nepochopil jak ty kouzla ovládat, resp. Jak je využít abych s něčím pohnul apod. Ale i to málo mi stačilo vědět, že tato hra stála mnoho úsilí. Chybky se sem tam najdou. Například nefunkční tlačítko restart – shodí hru. Za mě ale jednoznačně krásné dílo
Vodáček (10 bodů) - Prostě celá kompletní hra, vlastí
kreslená grafika, dvojjazyčně
nápad: 10
engine: 10 c++ + zdrojový kod
hratelnost: 9 chvilku mi trvalo než mi došlo co a jak, tabulky s nápisy sem
nepřišel jak po přečtení skrýt
ovládání: 10
vzhled: 10 vlastní kreslená grafika
zvuky: 10
sdraco (10 bodů) - Tuhle hru jsem měl za vítěznou už kdy se ukázaly první artworky a když jsem věděl, že to programuje člověk, co zde zveřejnil několik kvalitních článků. Mám dojem, že opravdu vyhraje, za takovéhle hry totiž běžně platím na Steamu.
Krásná ručně kreslená grafika, pěkná hudba a hlavně pestrá 2,5 D prostředí, plná geniálních hlavolamů, které bohužel moje hlava zvládá jen špatně Zásoba nejrůznějších přepínačů, propadel, bloků, teleportů a dalších věcí, ke kterým jsem se nebyl schopen dostat, je chválihodná. Prostředí jsou geniálně designovaná, např. situace, kdy nápis říká "Jdi doprava" a když tam umřu, říká další nápis "Nevěř nápisům". Podobná situace je u hádanky, kde jedna páka vypustí troly a druhá otevře dveře. Mám problém ta prostředí projít, třeba jsem vymýšlel jak přemístit krabice abych udělal cestu, ale místo toho jsem je měl dát tak, abych přešel po nich, ne mezi nimi. Chce to asi geniální mozek, který je takové levely schopen navrhnout a to se level jmenovat "beginnings are always easy" . Na milovníky hlavolamů ve hře určitě čekají výzvy, o kterých se jim ještě ani nesnilo. Trochu mi to připomíná postarší dungeony alá Dungeon master, jen v jiném podání. Engine je vlastní (C++ + Allegro), kód vypadá moc hezky, vše funguje dobře.
Pár nedostatků se najde vždy. Hra mi jednou spadla když jsem něco vybral v menu, myslím, že to byl restart nebo nová hra, potom se mi to už nestalo. Na fullHD monitoru vypadá trochu divně jak necentrujete menu a texty, zobrazení nápisu ve hře nejde odkliknout, animace vody by mohla být rychlejší nebo mít více framů.
Míša (10 bodů) - Naprosto fantastická hra, krásná grafika, perfektní hudba a nelehké hlavolamy taktéž. Myslím, že není co dodat.
Příště, v lekci Grafická knihovna Allegro pro C a C++, si inicializujeme knihovnu Allegro a naučíme se vykreslovat linky, kružnice, obdélníky a další geometrické tvary.
Galerie
Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 627x (30.76 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce C++