IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Práce s Particles v praxi

Ukážeme si jak jednoduše použít částice v GM pomocí ikonek.

Vytvoříme si jednoduchý prolet galaxií :)

Vytvoříme nový objekt, přidáme do něj event Create a přepneme se na záložku Extra

  1. GameMaker - Efekty Vytvoření částicového systému -> nastavení hloubky
    • Pro naše účely hloubku nemusíme nastavovat
  2. GameMaker - Efekty Vytvoření nového typu částice -> vybrání jejího tvaru, popřípadě spritu, minimální a maximální velikosti (při vytváření bude vybráno mezi těmito hodnotami) a poměr velikosti o kterou se částice bude zvětšovat.
    • vybereme tvar hvězdy (star) nebo můžete použít nějaký vlastní sprite
    • velikosti necháme nulové, ale zvětšení nastavíme na 0.01
  3. GameMaker - Efekty Nastavení barev a průhlednosti pro zadaný typ částice -> changing (plynulí přechod mezi dvěmi barvami), mixed (vybere se náhodná barva mezi zadanými barvami), počáteční průhlednost a koncová (0 = neviditelná, 1 = viditelná) -> plynule se mění od počáteční ke koncové hodnotě
    • u shape vybereme proměnlivý (changing)
    • barvy zvolíme první černou druhou žlutou
    • počáteční alfa průhlednost 0.5, koncová 1
  4. GameMaker - Efekty Nastavení délky života částice -> mezi dvěma hodnotama se náhodně vybere a částice po uplynulé době (udávané v krocích) zmizí
    • min i max nastavíme na 100 (proletí a za obrazovkou zmizí...)
  5. GameMaker - Efekty Nastavení pohybu částice -> minimální a maximální rychlost (bude náhodně vybráno číslo mezi zadanými), minimální a maximální úhel směru a tření (kladné hodnoty určují o kolik se bude zpomalovat, záporné pak určují zrychlení)
    • minimální rychlost bude 0.1 maximální 0.2
    • minimální úhel směru pochybu 0 maximální 360 (do všech stran)
    • tření nastavíme na -0.3 (bude se zrychlovat)
  6. GameMaker - Efekty Vytvoření typu emitteru (nebo také zářiče, vysílače) -> nastavíme jeho tvar ve kterém se budou částice tvořit, poté maximální a minimální souřadncie x,y kde se mohou čásitce tvořit
    • tvar vybereme elipsu (ellipse)
    • a souřadncie nastavíme na střed místnosti s odchylkou +- 5 (tzn. xmin: (room_width/2)-5, xmax: (room_width/2)+5, ymin: (room_height/2)-5, ymax: (room_height/2)+5)
  7. GameMaker - Efekty Stream neboli proud z emitteru (každým krokem tvoří zadaný počet částic) ( -> vybereme příslušný emitter a částici kterou pomocí něj chceme vytvořit a zadáme kolik částic chceme v každém kroku vytvořit (záporné hodnoty udávají šanci na vytvoření částice -1/x)
    • počet nastavíme na -2 (šance na vytvoření částice každým druhým krokem)

V kódu GML by to vypadalo nějak takhle:

particle_system = part_system_create();
particle = part_type_create();
part_type_shape(particle, pt_shape_star);
part_type_size(particle, 0, 0, 0.01, 0);
part_type_color2(particle, c_black, c_yellow);
part_type_speed(particle, 0.1, 0.2, 0.3, 0);
part_type_direction(particle, 0, 360, 0, 0);
emitter = part_emitter_create(particle_system);
part_emitter_region(particle_system, emitter, (room_width/2)-5, (room_width/2)+5, (room_height/2)-5, (room_height/2)+5, ps_shape_ellipse, ps_distr_linear);
part_emitter_stream(particle_system, emitter, particle, -2);

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 684x (10.24 kB)

 

Všechny články v sekci
GameMaker - Efekty
Článek pro vás napsal David Jančík
Avatar
Uživatelské hodnocení:
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Autor je vášnivý programátor. Nezná slovo "nelze", nebojí se zkoušet nepoznané a pronikat do nových technologií.
Aktivity