16. díl - Abstraktní třída, porovnávání a přetěžování operátorů ve VB

Ostatní jazyky Visual Basic .NET Objektově orientované programování Abstraktní třída, porovnávání a přetěžování operátorů ve VB

V minulém dílu seriálu tutoriálů o VB.NET jsme si osvojili přetypování a vytvořili jsme hierarchii objektů se společným předkem. S projektem budeme opět pokračovat.

Abstraktní třída

Abstraktní třída je třída, u které nemá smysl instance. Je to z toho důvodu, že je obecná (např. u nás třída Zvire). Zvíře bude vždy konkrétní (tedy nějaký potomek, např. Pes) a nikdy nebudeme chtít vytvořit pouze instanci třídy Zvire, proto je lepší instanciaci zakázat. Před třídu Zvire dodáme jednoduše modifikátor MustInherit:

Public MustInherit Class Zvire
        ...

Program funguje stále stejně, ale pokud se pokusíme vytvořit instanci třídy Zvire, dostaneme vyhubováno:

'Tento kód nebude fungovat
zvirata.Add(New Zvire())

Abstraktní třída umí kromě zakázání instanciace ještě něco navíc


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

Tutoriál vysvětlí abstraktní třídy v VB.NET. Řekneme si více o rozhraních, implementujeme vlastní porovnávání pomocí IComparable a přetížíme operátor.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

  Aktivity (1)

Článek pro vás napsal Michal Žůrek (misaz)
Avatar
Autor se věnuje tvorbě aplikací pro počítače, mobilní telefony, mikroprocesory a tvorbě webových stránek a webových aplikací. Nejraději programuje ve Visual Basicu a TypeScript. Ovládá HTML, CSS, JavaScript, TypeScript, C# a Visual Basic.