19. díl - Události ve Visual Basic .NET

Ostatní jazyky Visual Basic .NET Objektově orientované programování Události ve Visual Basic .NET

V minulém dílu našeho seriálu tutoriálů o VB.NET jsme objevili delegáty. Dnes to bude o událostech, po dnešním tutoriálu budete schopni porozumět tomu, jak fungují obslužné události prvků ve formulářových (okenních) aplikacích, případně si vytvořit u své třídy nějakou událost.

Události

Občas je v programu potřeba reagovat na nějakou událost. Ideálním praktickým příkladem jsou již zmíněné formulářové aplikace. Když se klikne na tlačítko, spustí se obslužná metoda, která vykoná nějakou akci. Událostí bychom vymysleli mnoho, např. minimalizace okna, pohyb myší nebo třeba výpadek připojení k internetu. Bez znalosti principu událostí (a delegátů) bychom asi takovou aplikaci zvládli naprogramovat, ale byla by velmi nepřehledná a bylo by složité události přidávat nebo měnit.

Událost

Událost je delegát s jednou schopností navíc


 

...konec náhledu článku...

Prémiový článek

Prémiový článek

Na itnetwork.cz se nachází největší a nejucelenější česká databáze s výukovými články, jejímž cílem je umožnit kvalitní vzdělání v oblasti IT úplně každému. Měsíčně zobrazíme k milionu článků a sklidíme desítky děkovných emailů, kde nám sdělujete, že jsme vám pomohli k lepšímu zaměstnání nebo vzdělání.

Ačkoli se snažíme držet většinu obsahu úplně zadarmo, udržovat síť v provozu a aktuální stojí obrovské úsilí. Proto je nějaký obsah, jako cvičení nebo odbornější články, přístupný pouze za body. Nebojte, nestojí to skoro nic :)

Popis článku

Požadovaný článek má následující obsah:

V tutoriálu si v VB.NET představíme události (events) a delegát EventHandler. V příkladu si ukážeme reakci listenera (posluchače) na změnu stavu instance.
Pro přístup k článku potřebuješ 10 bodů
Na svém účtu máš aktuálně 0 bodů
10 bodů získáš za přidání svého článku na síť nebo za 25 Kč

Před koupí tohoto článku je třeba koupit předchozí díl

Koupí článku k němu získáš neomezený přístup a to napořád. Posuneš své znalosti zas kousek dopředu a zároveň nám pomůžeš udržovat celý projekt při životě a pomáhat vám tak k lepší budoucnosti.

Obsah článku spadá pod licenci Premium, koupí článku souhlasíš se smluvními podmínkami.

Body získáš, když podpoříš naši síť. To můžeš udělat buď zasláním symbolické částky na podporu provozu nebo přidáním obsahu na síť.

Dobít body můžeš okamžitě např.:

Kartou SMS Převodem
Kartou SMS Převodem

  Aktivity (2)

Článek pro vás napsal Michal Žůrek (misaz)
Avatar
Autor se věnuje tvorbě aplikací pro počítače, mobilní telefony, mikroprocesory a tvorbě webových stránek a webových aplikací. Nejraději programuje ve Visual Basicu a TypeScript. Ovládá HTML, CSS, JavaScript, TypeScript, C# a Visual Basic.