Seznam se pochlubil s nejhledanějšími výrazy
Každoročně se vyhledávače chlubí s tím, co u nich lidé hledali nejvíce. Google své statistiky zveřejňuje v interaktivní formě, Seznam.cz se v roce 2016 odhodlal pouze ke strohému obrázku, který ale o uživatelích Seznamu vypoví dostatečně. Je totiž všeobecně známo, že Seznam používají především ti, kteří jsou pouze běžnými uživateli, a tak tyto statistiky prezentují právě obyčejnou část národa.
Většinou je Seznam využíván k pouhému vyhledání služby pomocí jejího názvu. Na prvním místě se tak umístil dotaz Facebook, hned za ním následuje YouTube. Uživatelé seznamu ale nejsou žádné bábovky, na třetím místě se tak umístil dotaz Freevideo, od kterého uživatelé čekali odkaz na server s erotickými videi. Jak je všeobecně známo, je Seznam často využíván i k vyhledání Googlu (někdy se tak děje i naopak, zatím se ale Seznam.cz do žebříčků Googlu nedostal), ten se umístil na čtvrtém místě. Následuje poptávka po inzerčním serveru Bazoš a bulváru Blesk. Zprávy si uživatelé Seznamu čtou na iDnes, které se umístilo na 7. místě. 8. místo volně navazuje na místo 3., uživatelé již ale nechtějí konkrétni službu, hledají pouze obecné slovo porno. Jízdní řády se umístily na místě devátém a server Ulož.to, který je hojně používán ke stahování filmů, na místě desátém.
Tyto statistiky odráží povahu uživatelů jednotlivých vyhledávačů - zatímco uživatelé Googlu chtějí odpovědi na otázky, nebo třeba zjistit polohu svého telefonu, uživatelé Seznamu chtějí spíše odkaz na konkrétní službu.
Nejvyhledávanější dotazy v roce 2016; Zdroj: Seznam.cz
Zdroj: Seznam.cz