Diskuze: C++ a OOP
Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Tak si vytvoř další atribut nebo vlastnost nabehano a potom použij tu. Do ní si ulož, kolik kočka naběhá a jednotlivé hodnoty porovnej.
Ja to tak zkousel, ale podarilo se mi to az ted.
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include "Kocka.h"
using namespace std;
int main()
{
Kocka micka("Matous",7,"cerna");
Kocka micka2("Samik",8,"cerno-bila");
Kocka micka3("Sofina",1,"seda");
micka.pozdrav();
micka2.pozdrav();
micka3.pozdrav();
cout << endl;
micka.nabehano(micka,micka2,micka3);
system("PAUSE");
return 0;
}
#include "Kocka.h"
#include <conio.h>
#include <cstdlib>
#include <iostream>
using namespace std;
Kocka::Kocka(string jmeno,unsigned int vek,string barva_srsti)
{
//Nastavime spravne hodnoty ukazatelem this->
this->barva_srsti=barva_srsti;
this->jmeno=jmeno;
this->vek=vek;
}
Kocka::~Kocka()
{
}
void Kocka::pozdrav()
{
cout <<"Ahoj jmenuji se " << jmeno
<<" mam " << vek << " let a moje srst je " << barva_srsti << endl;
}
int Kocka::behej()
{
char volba='a';
int i=0;
cout << "Vitej kocko " << jmeno << endl;
cout << "Zacni behat stisknutim klavesy (w). Dokonci beh (q)." << endl;
while(volba!='q'){
volba = getch();
i++;
}
cout << "Ubehnuta vzdalenost: " << i-1 << endl << endl;
return i-1;
}
void Kocka::nabehano(Kocka Mica, Kocka Mica2, Kocka Mica3)
{
int a = Mica.behej();
int b = Mica2.behej();
int c = Mica3.behej();
if((a > b)&&(a > c))
cout << "Vitez behu je " << Mica.jmeno << endl;
else if((b > a)&&(b > c))
cout << "Vitez behu je " << Mica2.jmeno << endl;
else if((c > a)&&(c > b))
cout << "Vitez behu je " << Mica3.jmeno << endl;
else
cout << "Nejde urcit poradi" << endl;
}
#ifndef KOCKA_H
#define KOCKA_H
//kvuli string, vyhnuti se std::
#include <iostream>
using namespace std;
//trida
class Kocka
{
public:
//konstruktor
Kocka(string jmeno,unsigned int vek,string barva_srsti);
//destruktor
~Kocka();
void pozdrav();
int behej();
void nabehano(Kocka Mica, Kocka Mica2, Kocka Mica3);
string jmeno;
//chranena
protected:
//soukroma
private:
unsigned int vek;
string barva_srsti;
};
#endif // KOCKA_H
Ovsem neni mi zcela jasne proc se chova toto volani:
micka.nabehano(micka,micka2,micka3);
uplne stejne jak toto volani
micka2.nabehano(micka,micka2,micka3);
nebo toto
micka3.nabehano(micka,micka2,micka3);
Je v tom nejaky rozdil ? Mohl by mi to nekdo vysvetlit proc tomu tak je ? Ciste nabehano(micka,micka2,micka3); nejde.
Já myslel, že přidáš další atribut nabehano, jako máš například jmeno, barva srsti... A potom ve funkci běhej změníš hodnotu atributu nabehano. Následně hodnoty u jednotlivých koček porovnáš a vrátíš tu kočku s nejvyšší hodnotou tohio atributu.
Protože nabehano je metoda koček a všechny kočky mají tuto metodu stejnou. Navíc tam strkáš pořád stejné argumenty.
Do konstruktoru kočky přidáš další atribut nabehano:
this->barva_srsti=barva_srsti;
this->jmeno=jmeno;
this->vek=vek;
this->nabehano=0; //nastavíš na nulu
Atribut přidáš do private:
unsigned int nabehano
A potom v metodě běhej přidáš změnu atributu:
nabehano = nabehano + i - 1
A potom jednotlivé hodnoty porovnáš v nějaké funkci.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.