Diskuze: C
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 7 zpráv z 7.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zkus knihy: C programming na http://www.tutorialspoint.com/cprogramming/ (což teda ani náhodou není úplné). Pro Windows a jeho API je tu "Programming Windows Fifth edition by Charles Petzold". Jestli chceš něco o linkerech / loderech, tak jsem viděl "Linkers & Loaders by John R. Levine", ale pročítal jsem tam jenom nějaké útržky takže nevím kolik tam najdeš info.
Doporučuji si zřídit účet v NTK, mít možnost si vybrat z nepřeberného množství knih (jen o jazyku C 2 velké regály), sednout si k tomu a studovat, či si je i půjčit. Knihy jsou v mnoha jazycích. Jsou tam různé učebnice, knihy plné příkladů i specializované knihy jako třeba Jazyk C pro mikropočítače, referenční příručky, apod. Tam si každý vybere. Vřele doporučuji knihu Nauč se Sám C od Herberta Shildta. Kniha je velmi srozumitelná a poskytuje dobré znalosti. Dále The Complet Reference od stejného autora.
Abychom ale lépe poradili, musíme vědět o jakou oblast se zajímáš, neboť možnosti uplatnění jazyka C jsou široké (obecné, mikropočítače, operační systémy, algoritmy, manuály funkcí, databáze, hry, grafické programy, umělá inteligence). Dále doporučuji prohlížet různá fóra, číst cizí zdrojové kódy, hledat v nich možnost jak co vylepšit, rozumět vytvořeným funkcím.
V neposlední řadě a mé doporučení je, že si stanov projekt o kterém víš, že si schopen dokončit. Na tom se dá hodně naučit. Vytvoř si třeba databázi knih, hudebních CD nebo her. Popřemýšlej, co vše by to mělo umět. Namátkově - zadat titul, jméno, datum vydání, žánr, popis, možnost editace, komu byla půjčena, vydavatel, odkazuj se na webový prohlížeč, doplň to o grafické rozhraní, zvukový doprovod, porovnávej tituly mezi sebou, náhodně vyhledávej a optimalizuj. Brzy zjistíš, že i na toto, co zjevně vypadá velice snadně, Ti nepostačí umět pouze deklarovat základní proměnné, umět cykly a rozhodovací příkazy s pár operátory. Ale že využiješ vyšší programovací techniky, od struktur, ukazatelů, práci s dynamickými proměnnými, využívat cizí funkce apod, práce s WIN API.
Pokud jsem Tě tím neodradil, pak je to dobře a držím palce.
Tak chcel by som sa zamerat najprv na hry, graficke programy, ale aj operacne
systemy, ak pokrocim vyššie, ale to je daleka budúcnost, mne celkom vyhoval
styl knihy majstrovstvo v c++, ale aby tam toho nebolo obkecaneho az tak vela,
mal som uz doma 2 knihy na C, teraz idem skusit tretiu
Neodradil si ma, nejake tie zaklady uz mam a chcem sa tomu venovat, len
potrebujem nasmerovat
Je skvělé že víš kam bys rád směřoval své dovednosti a znalosti. To je základ. Každé z uvedených odvětví má své specifika:
HRY - práce s multimédii, grafické rozhraní, zvukový výstup, síťové programování, časovač, algoritmy (vyhledávací, třídící, matematické), umělá inteligence, datamining, apod.
GRAFICKÉ PROGRAMY - vektorová grafika, rastrová grafika, složité algoritmy, texturování, Z-buffering, RayCasting, malířův algoritmus, práce s paletou, maskování, průhlednost, apod.
OPERAČNÍ SYSTÉMY - excelentní znalost nízkoúrovňového programování doplněný o znalosti Assembleru, provádět analýzu hardwaru a jejich vzájemnou kompatibilitu, práce s procesorem, jádrem, dotazování, zprávu souborů, řešit přátelské prostředí pro uživatele, to vše v reálném čase
To jsou jen útržky toho co by tě čekalo a u všeho využiješ pokročilé znalosti programování. Neustále budeš narážet na určitá úskalí, dost pravděpodobně a možná i několikrát budeš předělávat nemalou část svého kódu. Operační systém bych pokud vůbec nechal jako poslední. Volil bych mezi hrou a grafickým programem. Vyšší komplexnost určitě nabízí tvorba hry. Navíc to člověka více baví, taková škola hrou.
Jaké jsou tvé zkušenosti s tvorbou her? (had, pakman, tetris, arkády, strategie)
Dám Ti typ, nasměřuji Tě. Určitě znáš plošinovku Prince of Persia (rok vydání 1990). Je to sice už dědeček mezi hrami, ale účel splní. Porovnej své dovednosti a vytvoř klon této skvělé hry. Vytvoř k ní editor, vymysli nějaké inovace. Možnosti (internet, literatura, fóra, vytvořené knihovny), jaké jsou nyní, Ti nahrávají do karet. Věř, že u toho se hodně naučíš a přijde ti to vhod, pokud se tomu budeš chtít nadále věnovat. Budeš mít své portfolio čímž si můžeš zajistit úspěch.
Nebude to snadné, ale o to je to větší výzva. Co na to říkáš, pustíš se do toho?
No nemam s tym ziadne skusenosti, najnovsie budem robit hru v UE4, aspon sa snazit, ale este som nieco take nerobil.
Ale dakujem za rady
Zobrazeno 7 zpráv z 7.