IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: Hra v C

Aktivity
Avatar
satan556
Člen
Avatar
satan556:20.1.2015 15:18

Dobrý den, ve škole jsem dostal za úkol udělat jednoduchou hru v C a jako předlohu jsem dostal tohle video https://www.youtube.com/watch?…

Bohužel mě vůbec nenapadá, jak bych něco takového dokázal vytvořit. Našel by se prosím někdo kdo by mi byl ochoten s touhle hrou pomoci?

Děkuji za odpověď.

 
Odpovědět
20.1.2015 15:18
Avatar
Luboš Běhounek Satik:20.1.2015 15:52

Ahoj, mapu můžeš reprezentovat jako dvourozměrné pole charů, které třeba načteš z textového souboru.

Běh hry hodiíš do jednoho nekonečného while cyklu, který bude obsahovat vykreslení části mapy podle aktuální pozice, zobrazení instrukcí a na konci čekání na instrukci (stisk klávesy).

Posun mapy je jednoduchý - máš X a Y, které určují, kterou část pole budeš vykreslovat, a měníš je právě, když uživatel stiskne odpovídající klávesu.

Se zbytkem poradím, až budeš mít tohle hotové :)

Nahoru Odpovědět
20.1.2015 15:52
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
satan556
Člen
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
satan556:21.1.2015 9:31

Děkuji za radu :) Jak to budu mít, tak napíšu :)

 
Nahoru Odpovědět
21.1.2015 9:31
Avatar
Štefan Pružinský:23.2.2015 18:37

Čaute, som síce len študent na strednej škole, ale už dlhší čas ma lákala táto úloha, a asi pred týždňom som sa ju rozhodol zrealizovať. Tu je výsledok: https://www.dropbox.com/…SCL41mcq4rra?dl=0 (v hornej časti Download -> download as .zip)
Je napísaná v C#, samozrejme má svoje muchy, avšak momentálne som na 2. lekcii OOP, a tomu odpovedá aj kvalita prevedenia. Bolo to zavŕšenie sekcii o štuktúrovanom programovaní, avšak snahou bolo zakomponovať aspoň základné prvky OOP.
Dúfam, že aspoň určitými časťami, môžem niekomu v podobnej úlohe pomôcť.
P.S.:Odkaz na *.exe: https://www.dropbox.com/…ayMoving.exe?dl=0

Editováno 23.2.2015 18:38
Nahoru Odpovědět
23.2.2015 18:37
Najefektívnejším spôsobom debuggingu je modlitba. :)
Avatar
Štefan Pružinský:23.2.2015 18:50

Ešte k detailom - po kolízii s učiteľom sa zobrazí hláška až po stlačení ďalšej klávesy (takisto aj po vojdení do cieľa). Ďalej pohyb učiteľa má tri varianty:
1.)Učiteľ ide po ploche v smere hodinových ručičiek
2.)Učiteľ ide po ploche proti smeru hodinových ručičiek
3.)Učitel sa pohybuje náhodne
Tieto 3 fázy sa striedajú náhodne po spustený novej hry(samozrejem vrámci hry - napr.: po kolízii).
Kolízia je stret s učiteľom cez jedno políčko.
*.exe súbor, ktorý zobrazuje celú plochu (nielen kruh) pre ilustráci: https://www.dropbox.com/…a_plocha.exe?dl=0

Editováno 23.2.2015 18:51
Nahoru Odpovědět
23.2.2015 18:50
Najefektívnejším spôsobom debuggingu je modlitba. :)
Avatar
Štefan Pružinský:23.2.2015 20:03

Taktiež, by som bol vďačný za akékoľvek zhodnotenie.

Nahoru Odpovědět
23.2.2015 20:03
Najefektívnejším spôsobom debuggingu je modlitba. :)
Avatar
Odpovídá na Štefan Pružinský
Luboš Běhounek Satik:23.2.2015 20:14

Můžeš si pohrát s barvama, přidat levely a učitele třeba nastavit, aby když jsi v dohledu, tak aby šel tvým směrem :)

Nahoru Odpovědět
23.2.2015 20:14
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
Štefan Pružinský:23.2.2015 20:27

Tento konkrétny projekt považujem za ukončený, lákalo ma hlavne skúsiť čo obnáša "semestrálni ukol" a zistil som, že to nie je veľmi ťažké. Chcem pokračovať ďalej v OOP tutoriáloch. Aj napriek tomu ti ďakujem za zhodnotenie:). Taktiež by ma zaujímalo, či je možné niektoré veci urobiť efektívnejšie.

Nahoru Odpovědět
23.2.2015 20:27
Najefektívnejším spôsobom debuggingu je modlitba. :)
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 8.