Diskuze: Hra v C-dojmy
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 10 zpráv z 10.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí C++, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Odkaz na stiahnutie zip súboru: http://uloz.to/…82Sq/hra-zip
Bohužiaľ C neovládam, a teda sa necítim dostatočne kvalifikovaný hodnotiť tvoje zdrojáky. Podľa samotnej hry je však vidno, že je na čom stavať. Len tak ďalej:)
Jako hra vcelku slušná, ale pár výtek ke kódu:
if(hrac % 2 != 0){
vypisULOHY();
RAM_ZED();
kostka1 = rand() % 6 + 1;
kostka2 = rand() % 6 + 1;
kostka3 = rand() % 6 + 1;
barva(0);
gotoxy(38,2);
printf("%s\n",hrac1);
kreslikocky(kostka1,kostka2,kostka3);
vykresli_hracov();
posun_hodnoty1(kostka1+kostka2+kostka3,hrac1);
_getch();
vykresli_hracov();
tahy1++;
}
else{
vypisULOHY();
RAM_ZED();
kostka1 = rand() % 6 + 1;
kostka2 = rand() % 6 + 1;
kostka3 = rand() % 6 + 1;
barva(0);
gotoxy(38,2);
printf("%s\n",hrac2);
kreslikocky(kostka1,kostka2,kostka3);
vykresli_hracov();
posun_hodnoty2(kostka2+kostka1+kostka3,hrac2);
_getch();
vykresli_hracov();
tahy2++;
}
5. deklarace s definicí na zvláštní řádek..
int kostka1 = 0,kostka2 = 0,kostka3 = 0,tahy1 = 0,tahy2 = 0,hrac = 0;
int kostka1 = 0;
int kostka2 = 0;
int kostka3 = 0;
int tahy1 = 0;
int tahy2 = 0;
int hrac = 0;
6. místo kostka 1-3 by mohlo být dobré použít pole - usnadnilo by to práci s nimi.
7. použití windows.h... to dělá hru spustitelnou pouze na windows.. pokud se tomu nejde vyhnout, tak aspoň použít podmíněny překlad, aby se to dalo přeložit i na jiných systémech.. Pokud chceš dělat aplikace pouze pro windows, tak nemá smysl používat C, jehož hlavní výhodou je multiplatformnost
Jinak chválím použití konstant místo magických čísel
Jo.. a proč while(0<1) a ne while(1)?
David Novák Vďaka za pripomienky, kód samozrejme upravím Máš pravdu že mnoho kódu sa
opakuje, zbytočne je to kvôli tomu dlhé, pokúsim sa to teda skrátiť Windows.h som použil preto, lebo
iný spôsob nepoznám, nikde som na iný spôsob pri učení nenarazil...
A k tomu while... ja vlastne ani neviem
Eldan zatiaľ je tam málo úloh a žiadna z nich nepotrebuje od
hráča vlastne nič, ale plánujem pridať ďalšie, ktoré budú naozaj
úlohy- teda hráč bude musieť niečo spraviť.
K čemu to windows vlastně používáš? Barvy?
Minimálně bych tam přidal ten podmíněný překlad (google nebo místní
fórum - už jsem tu řešení nedávno ukazoval ), aby to fungovalo bez těch
windowsovských věcí všude..
A to while.. Zajímavé to je
Člověk by si řekl, že porovnání navíc bude snižovat výkon.. Ale mám
pocit, že překladač to nahradí za true a hotovo.. protože ví, že to je
pravda a nezmění se to
Tak kód som upravil, pridal som niektoré úlohy, spravil som
všeobecnejšie funkcie, teda na posun jedného hráča netreba samostatnú
funkciu, je pre oboch rovnaká.
Použitie Windows.h som zatiaľ neriešil.
Jen tak dál
Jestli máš rád výzvy, tak to zkus co nejvíc pročistit a "vyleštit".. A taky řádně okomentovat
A pak můžeš přidávat další funkce a zlepšovat to
Zobrazeno 10 zpráv z 10.