Válí se ti projekty v šuplíku? Dostaň je mezi lidi a získej cool tričko a body na profi IT kurzy v soutěži ITnetwork summer 2017!
Přidej si svou IT školu do profilu a najdi spolužáky zde na síti :)

Diskuze: Naplnění pole ve struktuře bez dynamické alokace

C a C++ C a C++ Naplnění pole ve struktuře bez dynamické alokace

Aktivity (1)
Avatar
Martin Kobelka:7.10.2016 10:01

Zdravím. Potřebuji naplnit pole v této struktuře.

typedef struct{
    int sirka;
    int vyska;
    int **obsahMatice;
}MATICE;

bez použití dynamické alokace. Případně použít jiný způsob pro uložení matice. Pole se snažím naplnit takto.

MATICE nactiMatici(FILE *soubor) {
    MATICE matice;
    fscanf(soubor, "%d %d\n", &matice.sirka, &matice.vyska);

    int obsahMatice[matice.sirka][matice.vyska];

    int i, r;
    for(i = 0; i < matice.sirka; i++) {
        for(r = 0; r < matice.vyska; r++) {
            if(r != matice.sirka - 1)
                fscanf(soubor, "%d ", &obsahMatice[i][r]);
            else
                fscanf(soubor, "%d\n", &obsahMatice[i][r]);
        }
    }

    matice.obsahMatice = obsahMatice;

    return matice;
}
 
Odpovědět 7.10.2016 10:01
Avatar
DarkCoder
Člen
Avatar
Odpovídá na Martin Kobelka
DarkCoder:7.10.2016 13:45

Proč se chceš vyhnout použití dynamické alokaci paměti? Je to respekt pracovat s ukazateli nebo k tomu máš jiný důvod? To co řešíš není to, jak uložit hodnoty do struktury (přístup k prvkům struktury za použití tečkového operátoru používáš), ale aby kód měl nějakou úroveň. Nechceš si předefinovat konstanty, které bys použil jako velikost pole, aby si zbytečně neplácal pamětí. To je správné! Snažíš se o to vytvářet proměnné ne v čase kompilace, ale v průběhu programu. Možná si někdy slyšel o VLA (Variable Length Arrays) a chtěl bys to použít, je to nová věc ve standardu C99. Vtip je v tom, že ne každý překladač to umí a dost pravděpodobně se to v nejbližší době ani nezmění.

Cituji hlášku z nejnovějšího VISUAL STUDIO 2015:

Variable length arrays are not currently supported in Visual C++.

Proto jako řešení použij dynamickou alokaci paměti, používání ukazatelů se pro psaní efektivních programů tak jako tak nevyhneš. Není to nic těžkého.

 
Nahoru Odpovědět 7.10.2016 13:45
Avatar
Odpovídá na DarkCoder
Martin Kobelka:7.10.2016 13:48

Není problém použít dynamickou alokaci paměti. Problém je v tom, že v prvních projektech na naší škole nesmí být použita. Velikost matice je specifikována ve vstupním souboru. Vstupní soubor vypadá takto.

3 3
2 3 4
3 4 7
3 4 2
Editováno 7.10.2016 13:50
 
Nahoru Odpovědět 7.10.2016 13:48
Avatar
Odpovídá na Martin Kobelka
Luboš Běhounek (Satik):7.10.2016 14:15

Pokud dynamická alokace nemůže být použita, tak budeš muset udělat pro každou velikost novou třídu a nebo vytvořit to pole s nějakou předem známou velikostí, kterou budeš brát jako maximum.

Nahoru Odpovědět  +1 7.10.2016 14:15
:)
Avatar
Martin Kobelka:7.10.2016 16:10

Ještě poslední otázka. Proč toto nevypíše samé sedmičky?

...
int nactenaMatice[3][3];
nactiMatici(&nactenaMatice);
vypisMatici(nactenaMatice);

void nactiMatici(int (*matice)[3][3]) {
    int i, j;
    for(i = 0; i < 3; i++) {
        for(j = 0; j < 3; j++) {
            *matice[i][j] = 7;
        }
    }
}

void vypisMatici(int matice[3][3]) {
    int i, j;
    for(i = 0; i < 3; i++) {
        for(j = 0; j < 3; j++) {
            printf("%d ", matice[i][j]);
        }
        putchar('\n');
    }
}
...
 
Nahoru Odpovědět 7.10.2016 16:10
Avatar
Odpovídá na Martin Kobelka
Luboš Běhounek (Satik):7.10.2016 16:29

protože si při těch psích kusech nehlídáš pořadí operátorů :-)

(*matice)[i][j] = 7;
Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
Nahoru Odpovědět 7.10.2016 16:29
:)
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 6 zpráv z 6.